کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۲۳۹۰
تاریخ خبر:

سوشی سواپ و اتریوم نیم سرویس در نوبیتکس لیست شدند

هفت صبح|ار زهای دیجیتال سوشی سواپ و اتریوم نیم سرویس در دو بازار ریالی و تتری صرافی نوبی لیست شدند .

سوشی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز یا دکس (DEX) است که با جدا شدن از صرافی یونی سواپ، بر بستر بلاکچین اتریوم ایجاد شده است . در واقع سوشی سواپ نسخه تغییر یافته یونی سواپ است . توکن بومی این صرافی سوشی (Sushi) است و به کاربرانی که تامین‌کننده نقدینگی این صرافی هستند، به‌عنوان هدیه پرداخت می‌شود .

برخلاف صرافی‌های متمرکز که از دفترچه سفارشات برای پر کردن اوردرها استفاده می‌کنند، سوشی سواپ با استفاده از مکانیزم بازارساز خودکار، معاملات را مچ می‌کند . نقدینگی معاملات توسط استخرهای نقدینگی تامین می‌شود و کاربرانی که برای این استخرها تامین نقدینگی می‌کنند، بخشی از سود معاملات را دریافت می‌کنند .

از مزایای سوشی سواپ این است که همه کاربران می‌توانند بدون احراز هویت و نیاز به قرار دادن مدارک شناسایی و عکس، در این پلتفرم فعالیت کنند . با استفاده از این صرافی،‌ کنترل تمام دارایی‌ها، به جز وثیقه‌های سپرده‌شده، در اختیار کاربر است و هیچ رمزارزی به کیف پول صرافی واریز نمی‌شود .

همچنین سوشی سواپ پلتفرمی برای قرض دادن و وام گرفتن دارایی‌‌های دیجیتال است . کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را در این پلتفرم سپرده‌گذاری کنند تا کاربران دیگر، این دارایی‌های را قرض گرفته و در ازای آن سود پرداخت کنند . همچنین هر کاربر می‌تواند با سپردن وثیقه، از سوشی سواپ وام دریافت کند .

در حال حاضر تمایل به سیستم‌های غیرمتمرکز رو به افزایش است و از طرفی، بلاکچین اصلی سوشی سواپ اتریوم است، به همین دلیل تغییرات، به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های شبکهٔ اتریوم بیشترین تاثیر را بر سوشی سواپ خواهد داشت . در حال حاضر موردانتظارترین به‌روزرسانی اتریوم شاردینگ است . از آنجا که انتظار می‌رود شاردینگ کارمزد تراکنش‌های بلاکچین اتریوم را به طرز محسوسی کاهش دهد، می‌توان انتظار داشت که این به‌روزرسانی به افزایش کارایی سوشی سواپ کمک کند .

بیشتر کوین‌هایی که در سوشی سواپ معامله می‌شوند، نقدینگی بالایی دارند و سفارشات با سرعت بالا اجرا می‌شوند . به همین دلیل سوشی سواپ یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز محبوب برای تریدرها است .

خرید و فروش ارز دیجیتال سوشی سواپ در صرافی‌ها که توکن بومی پلتفرم سوشی سواپ است، از سپتامبر ۲۰۲۰ با قیمت ۳ دلار شروع شد . قیمت این توکن در ماه می ۲۰۲۱ به اوج تاریخی خود، یعنی ۲۱ دلار رسید و د رحال حاضر در محدوده قیمتی 1.25 دلار معامله می‌شود و در رتبه 130 کوین مارکت کپ قرار دارد . عرضه کلی سوشی سواپ ۲۵۰ میلیون واحد است که تاکنون ۲۲۲ میلیون واحد از این توکن‌ها عرضه شده‌اند .

با توجه به اینکه سوشی یک توکن اتریومی است . بنابراین هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، برای Sushi هم قابل‌استفاده است .

خرید و فروش ارز دیجیتال سوشی سواپ در دو بازار ریالی و تتری صرافی نوبیتکس امکانپذیر است .

اتریوم نیم سرویس، سیستم غیرمتمرکز نامگذاری آدرس‌های اتریومی

اتریوم نِیم سرویس یک سیستم غیرمتمرکز نامگذاری برای بلاکچین اتریوم است . این سرویس آدرس‌های اتریومی، هش‌ها و سایر شناسه‌ها را به‌ کلمات خوانا و قابل‌فهم برای انسان تبدیل می‌کند . عملکرد اتریوم نیم سرویس تا حدودی مشابه با سامانه نام دامنه (DNS) در فضای اینترنت است .

توکن بومی اتریوم نیم سرویس، ENS‌ است . از آنجا که این سیستم به‌صورت دائو اداره می‌شود، دارندگان ENS می‌توانند به نسبت تعداد کوین‌هایی که در اختیار دارند، در تصمیمات شبکه نقش داشته باشند .

اتریوم نیم سرویس پروژه‌ای مبتنی بر اتریوم است که در می سال 2017 به دست الکس ون دی ساند و نیک جانسون از بنیاد اتریوم راه‌اندازی شد . این پروژه به کاربران اجازه می‌دهد که آدرس‌های عمومی طولانی اتریوم را به روشی ساده و مبتنی بر متن نمایش دهند . این کار، اشتراک‌گذاری، استفاده و به خاطر سپردن آدرس‌ها و سایر داده‌ها را آسان‌تر می‌کند . در حال حاضر می‌توان به راحتی اسامی یا آدرس‌های اتریومی را بدون مزایده خرید و سالانه آنها را اجاره کرد . قیمت‌ها به طول نام مورد نظر بستگی دارد .

اتریوم نیم سرویس یا ENS توکن بومی این پروژه است که در اوج قیمتی خود 76 دلار را نیز به خود دیده است و در حال حاضر در محدوده 15.9 دلار معامله می‌شود .

در حال حاضر دنیای ارزهای دیجیتال برای بسیاری از کاربران پیچیده به نظر می رسد و کاربرپسند نیست، از این رو پروژه هایی ماند ENS که به راحت شدن فضای کار در این اکوسیستم منجر شود، مورد استقبال قرار می گیرد .

همچنین وب 3 که مبتنی بر بلاکچین و ارزهای دیجیتال است، می‌تواند از سرویس‌های ENS‌ استفاده کرده و تعامل کاربران با استفاده از آدرس‌های مخصوص اتریومی را بیشتر کند . به همین دلیل استفاده از ENS‌ در فضای وب 3 می‌تواند به محبوبیت بیشتر اتریوم نیم سرویس کمک کند و روی قیمت توکن بومی آن نیز موثر باشد .

با لیست شدن ENS در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس، امکان خرید و فروش اتریوم نیم سرویس در بازار ریالی و تتری این پلتفرم فراهم شده است .

نوبیتکس اولین و بزرگترین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران است که بیشتر از چهار میلیون کاربر در ایران به آن اعتماد کرده‌اند . نگهداری سرد دارایی کاربران این پلتفرم باعث شده خطر هک و از دست رفتن دارایی در این پلتفرم به صفر برسد .

سیستم چند امضایی برداشت از کُلد ولت نوبیتکس امکان سوء استفاده از دارایی کاربران را به حداقل رسانده است .

رابط کاربری این پلتفرم بسیار ساده و آسان است . ضمن اینکه امکان استفاده از تست‌نت نوبیتکس هم در سایت و هم در اپلیکیشن نوبیتکس برای کاربران تازه‌وارد وجود دارد .

با توجه به تعداد زیاد کاربران و تعداد و حجم معاملات، نوبیتکس از عمق بازار و نقدشوندگی بالایی برخوردار است .

سرعت برداشت ریالی در نوبیتکس بسیار بالاست . دقایقی پس از درخواست برداشت ریالی، مبلغ مورد نظر به حساب کاربر واریز می‌شود .

پشتیبانی نوبیتکس در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته پاسخگوی سوالات کاربران است .

کدخبر: ۵۰۲۳۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر