کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۷۹۲
تاریخ خبر:

سوتی شیری، هنرنمایی قایدی‌‌ و اوساگوانا

روزنامه هفت صبح، کمال‌ بردبار | بازی که شروع شد این فرهاد مجیدی بود که همه را غافلگیر کرده بود، وقتی دست از سیستم ۲-۵-۳ برداشته و با چهارمدافع بازی را شروع کرده بود. شاید تمهیدی برای مقابله با خط هافبک بهتر پرسپولیس و شاید هم به اجبار به خاطر مصدومیت مدافعان. در آن سو گل‌محمدی شجاع را به دفاع چپ برده بود و نعمتی را در هافبک راست بازی داده بود و شیری هم در دفاع راست.

و ترجیح داده بود کامیابی‌نیا را روی نیمکت قرار دهد. استقلال با روحیه شروع کرد و قایدی در همان دقیقه ۴ زهر خودش را ریخت. سوتی شیری که حدس زده بودیم از نقاط ضعف پرسپولیس در این بازی باشد موجب شد تا کریمی توپ را به قایدی بسپارد و با یک لایی ظریف و تحقیر کننده به بشار رسن در عرض حرکت کند و با شوت کات دار داخل پا از روی خط هجده قدم دروازه پرسپولیس را باز کند.

بعد از این گل هم استقلال راحت‌تر و با کلاس‌تر بازی می‌کرد‌. تا آنجا که دو بار رادو مجبور به واکنش‌های نجات بخش شد‌. کامیابی‌نیا به جای شیری در دقیقه ۲۷ وارد زمین شد تا بشار به سمت هافبک راست برود و نعمتی مدافع راست بشود. آمدن کامیابی‌نیا تا حدی تعادل را به بازی برگرداند‌. یک شوت آزاد از بشار که به بیرون رفت وضربه خطرناک علیپور و یک شوت سنگین از نعمتی که حسینی مشت کرد مهم‌ترین صحنه‌های بازی برای پرسپولیس بود.

در ابتدای نیمه دوم گل‌محمدی دومین تعویض خود را انجام داد و با بیرون کشیدن سید جلال، نادری را به زمین فرستاد و نادری در اولین حرکت مهمش و در حالیکه فرشید اسماعیلی روی حرکت خطای خودش آسیب دیده و به بیرون زمین رفته و سمت چپ خط هافبک استقلال را خالی ساخته بود‌، توپ دلپذیری را به درون هجده قدم فرستاد‌.

غفلت عجیب دانشگر از علیپور موجب شد تا این یکی با فراغ بال توپ را کنترل کند و به سادگی برای بشاررسن توپ را بکارد. رسن هم از راه می‌رسد و با شوتی سنگین توپ را به تور دروازه استقلال می‌کوبد. پرسپولیس بعد از این گل بازی را در اختیار گرفت اما چند دقیقه بعد نادری به خاطر مصدومیت بیرون رفت و ماشین پرسپولیس دوباره متوقف شد.

وحید امیری به دفاع چپ آمد و اوساگوانا به خط حمله رفت. اوساگوانایی که مشخص بود از فرم ایده‌آل خارج است و بارها و بارها توپ‌های خوبی را از دست داد. بازی به حالت متعادل ادامه پیدا کرد. در این میان قایدی یک بار دیگر هنرنمایی کرد و نعمتی را مقهور خود کرد اما پاس روبه‌بیرونش فایده‌ای نداشت. تا اینکه دقیقه ۸۸ پاس نعمتی به کامیابی‌نیا که به پشت میلیچ حرکت کرده بود موجب شد تا هافبک دفاعی پرسپولیس در موقعیت سانتر قرار گیرد و این بار هم با یک سانتر زمینی توپ را برای علیپور بفرستد و این یکی هم بی‌معطلی با ضربه‌ای فنی حسینی را مغلوب کند.

در حالیکه سرخ پوش‌ها بازی را تمام شده می‌دانستند استقلال با کمک برتری قدی خود روی به توپ‌های بلند آورد و در نهایت دقیقه ۹۳ سانتر درخشانی از سمت چپ توسط میلیچ روی دروازه پرسپولیس فرستاده شد و حضور همزمان دیاباته و فرشید باقری و دانشگر موجب شد تا دانشگر به سادگی و با ضربه‌ای چکشی بازی را مساوی کند.

وقت اضافه در حالی آغاز شد که مجیدی هر سه هافبک اصلی خود یعنی کریمی و اسماعیلی و رضاوند را طی بازی بیرون کشیده بود و زکی‌پور و فرشید باقری و ارسلان مطهری را به زمین فرستاده بود‌.
در وقت اضافی اول بازی دست پرسپولیس بود اما این استقلال بود که با ضربه سر دیاباته همه حاضرین ورزشگاه را از جای خود پراند. البته توپ به اوت رفت.

در وقت اضافه دوم هم اتفاقی نیفتاد جز این که گل محمدی، رسن و علیپور را بیرون کشید و عالیشاه و عبدی را به زمین فرستاد . در این نیمه باران کارت زرد بود که می بارید و در نهایت بازی به پنالتی کشیده شد. و گل محمدی که باید با این واقعیت روبه رو می شد که رسن و علیپور دو پنالتی زن اصلی خودرا بیرون فرستاده بود و استقلال هم علی کریمی و فرشید اسماعیلی دو پنالتی زن مهم خودرا در زمین نداشت. دو تیم خسته و از نفس افتاده پای به ضربات پنالتی گذاشتند.

اولین ضربه را دیاباته با قطعیت گل کرد اما احمد نوراللهی با یک ضربه بد توپ را تقدیم حسینی کرد. وریا پنالتی دوم استقلال و عالیشاه هم پنالتی پرسپولیس را گل کرد . ضربه سوم را میلیچ برای استقلال گل کرد تا برتری آبی ها ادامه پیدا کند .

پنالتی سوم اوساگوانا همانگونه که انتظار می رفت به سمت آسمان رفت تا قهرمانی استقلال به پنالتی چهارم مرتبط شود. پنالتی چهارم را ارسلان مطهری به گل تبدیل می کند تا استقلال به فینال جام حذفی راه پیدا کند. در یکی از زیباترین و پرتب و تاب ترین دربی های این دو تیم. مجیدی فقط یک بازی فاصله دارد تا به افسانه آبی‌ها بدل شود.

کدخبر: ۳۴۶۷۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر