کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۴۶۱
تاریخ خبر:

سه پاره یادداشت درباره فوتبال و بیهقی و تارکوفسکی

روزنامه هفت صبح | یک: ‌هنوز هم اصرار داریم که طرفداران و دست‌اندرکاران استقلال حالا که با شایستگی قهرمان لیگ شدند و یک سر و گردن از بقیه تیم‌ها نمایش بهتری داشته‌اند، این انرژی منفی انباشته شده درون خود را آزاد کنند. این واقعا مکافاتی است که در وسط جشن‌ها به جای لذت بردن از موفقیت خود، دستاوردهای قبلی رقیب را با بدترین عبارات و بیهوده‌ترین کلمات زیر سوال ببرند.این به یک کینه انباشته ختم می‌شود که بعدها مثل بومرنگ به خود ما و طرفداران هر تیمی اصابت خواهد کرد.

نمونه این انرژی منفی در آقای نوری‌فر مسئول رسانه‌ای استقلال وجود دارد که در هیاهوی شادمانی تیم، علم شکایت از مجری تلویزیون محمدرضا احمدی را بلند کرده که چرا در محاسباتت اشتباه کردی و در قطعیت قهرمانی استقلال تشکیک کردی! و الا بالله باید معذرت خواهی کنی. آقا وا بدهید. چه خبرتان است!

این اسمش انرژی منفی است.رها کنید. در جشن قهرمانی خود با ذره‌بین دنبال منتقدان و مخالفان خود نباشید. این چه سنت غلط اندر غلطی است که راه انداخته‌اید؟‌ کمال بردبار روز شنبه گزارشی نوشت در فکت‌های ملموس در موفقیت استقلال. آنجا به تاکتیک درست، مدیریت درجه یک، بازیکنان خارجی عالی و ثبات استقلال اشاره کرده و در بخش فکت‌های منفی به دو امتیاز حاصل از بازی گل‌گهر اعتراض کرده است.

دلیلش هم واضح است در هیچ جای دنیا در یک رقابت حساس تیمی، اشتباه یک تیم نباید به ضرر تیم‌هایی ختم شود که اصلا در ماجرا دخیل نبوده‌اند. این روح مسابقات گروهی است. همین جمله کوچک موجب شد تا یکی از خوانندگان روزنامه با ادبیاتی سخت و شدید به کمال بردبار بتازد. نکنید این کارها را. عظمت پیروزی استقلال را درک کنید و خودتان را با بازی‌های کلامی - سیاسی دل خنک کن اذیت نکنید.مخلص.

دو: یک چیزهایی در نوشتار می‌توانند مرا به سر حد جنون برسانند. یکی استفاده نامحدود از علامت تعجب و سوال است. در انتهای یک جمله معمولی چهار تا علامت تعجب می‌گذارند و سه تا علامت سوال! این چه صیغه‌ای است آخر. از آن بدتر استفاده از هشتگ و آندرلاین و اتساین در خود متن اصلی است.

چهارخط می‌خواهی متن بخوانی این شکلک‌های عجیب و غریب مدام مزاحمت می‌شوند. دوستان اگر می‌خواهند در فضای مجازی به بیشترین حد ممکن دیده بشوند(حالا اگر خیلی هم دیده نشوند مشکلی پیش نمی‌آید )هشتگ‌ها را از وسط مطلب جمع کنند و در انتها همه را در کنار هم از آن هشتگ‌ها و آندرلاین‌ها و اتساین‌ها بهره‌مند سازند.

سه: کارگردان فیلم بی‌ربط مرد شمالی (نوث من) گفته که اتمسفر فیلمش چیزی بین کونان بربر از آرنولد شوارزنگر و آندری روبلف آندری تارکوفسکی است. خواستم از همین جا خدمت ایشان عرض کنم که نه عزیز از این خبرها نیست. تم انتقام آن هم با شمشیر و تبر به ضرب چندتا صحنه جادوگری به آندری روبلف نزدیک نمی‌شود. آنقدر سربریده و دل روده در این فیلم دیدیم که برای هفت پشتمان کافی است.

کدخبر: ۴۵۶۴۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر