کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۳۴۹۹
تاریخ خبر:

سه پاره یادداشت درباره خودرو و سپاهان و آنچلوتی

روزنامه هفت صبح| یک: در حمله مداوم پلیس راهور به کمپانی‌های خودرو سازی (به خاطر ضعف‌های ایمنی این خودروها) که دیگر به دست انداختن و طعنه زدن و شوخی‌های غلیظ رسیده بود‌، خودروسازها ساکت بودند. عجیب است دو کمپانی با بیش از ۸۰ هزار کارمند و کارگر و مهندس و در صنعتی که بیش از یک میلیون نفر را هم درگیر خود ساخته است‌، با سابقه‌ای بالغ بر ۵۵ سال‌. اما عجیب بود که در مقابل این هجوم‌های زنجیره‌ای هیچ واکنشی نشان ندادند. نه پاسخ و نه حتی پوزش‌! هیچ !

یعنی اعتبار و حیثیت شرکت و محصولاتشان قابل دفاع نبود؟ از چیزی ترسیده بودند؟‌ می‌خواستند سیگنال بدهند که این میراث مدیران قبلی است و ما یک جور دیگری هستیم؟‌هرچه بود این واکنش پر از احتیاط و ترس برای همه ما شگفت‌انگیز بود. تا این که دیروز این مسئول سازمان استاندارد بود که در یک برنامه تلویزیونی به پاسخگویی به پلیس راهور برآمد و کاری را که دو شرکت بزرگ خودروسازی باید انجام می‌دادند یک تنه انجام داد و حتی در مورد حادثه جاده بهبهان این سوال را مطرح کرد که آیا پلیس راه در مدیریت آن جاده مه‌آلود به وظایف خود عمل کرده بود؟‌

به نظرم این بحث‌ها اگر دو خودروساز نیز همت کنند و از این دوراندیشی حرص درآور خود خارج شوند و وارد گود مباحثه شوند در نهایت به نفع مشتریان و مردم است. درآن صورت هم خودرو ایمن‌تری خواهیم داشت و هم استاندارد موفق‌تر و هم پلیس سختگیر‌تر و کسی هم از آب گل‌آلود ماهی نمی‌گیرد.

دو: عجب شبی بود سه‌شنبه شب. دوتا بازی دیدیم با ۱۴ گل و بیش از سی فرصت گل دیگر. ابتدا سپاهانی‌ها ۵ بر دو به الدحیل باختند تا منش آماتوری خود را در برابر گرگ‌های قطری نشان دهند. سپاهانی‌ها ۹ فرصت مسلم گلزنی را از دست دادند. شامل دو دروازه خالی توسط شهباززاده‌، دو تک به تک بدون فشار توسط نورافکن‌،‌ یک تک به تک توسط حسینی و یک تک به تک دیگر توسط میرزایی و یکی دیگر هم توسط ولسیانی. یک شوت از سید محمد حسینی به تیر دروازه و یک سوتی سنگین از سروش رفیعی که شوتش را از روی شش قدم به آسمان کوبید. خلاصه فستیوال رفتار آماتوری از سوی سپاهانی‌ها بود و البته نمایش افتضاح دانیال اسماعیلی فر در خط دفاع که ادمیلسون صدبار دریبلش زد.

سه: این هفت گل تلخ متصل شد به بازی شگفت منچستر‌سیتی و رئال مادرید و مادریدی‌ها باز هم به روال بازی‌هایشان با پاری سن ژرمن و چلسی در حالیکه باید با اختلاف گل زیاد بازی را واگذار می‌کردند پاداش شجاعتشان را گرفتند و با یک شکست خفیف چهار بر سه به دیدار سرنوشت در هفته بعد و در سانتیاگو برنابئو خواهند رفت.

کدخبر: ۴۵۳۴۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر