کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۵۶۷۲
تاریخ خبر:

سه پاره یادداشت درباره بانک‌ها‌، ‌ایرلاین‌ها‌ و دلاوران‌!

روزنامه هفت صبح | یک: یک سازمان هواپیمایی داریم و کلی شرکت هوایی که طی همین یکی دو ماه گذشته رکورد شش سانحه کوچک هوایی را ثبت کرده‌اند که خب به خیر گذشته اما کلی استرس و هول و تکان بی‌دلیل را به مسافران بخت برگشته‌شان تحمیل کرده‌اند و در کنارش متهم هستند به عدم رعایت پروتکل‌های پرواز که نتیجه‌اش دیپورت شدن پروازهایشان به سمت اربیل و یا ترکیه بوده است.

در مورد تاخیرها و این چیزها هم دیگر سرتان رادرد نمی‌آورم که برخی رکوردهای شگفت‌انگیز را برجای گذاشته‌اند. یعنی می‌خواهم بگویم یک سازمان با چنین شرایط خدمات رسانی باید لام تا کام سکوت می‌کردند و به افق خیره می‌شدند و برای بهبود شرایط خدمات رسانی‌شان شب و روز تلاش می‌کردند و از مردم عذر می‌خوا‌ستند.

اما خب اینجا از دو دهه پیش سازمان‌های هواپیمایی و شرکت‌ها و ایرلاین‌ها با تیزهوشی هرگونه کاهلی و کسری و اشتباه در خدمات‌رسانی را پشت دیوار تحریم‌ها پنهان کرده‌اند و مردم را نیز به شکلی نامحسوس شریک این ماجرا کرده‌اند. باز هم می‌شد این مسئله را درک کرد اما وقتی پای پول گرفتن و پول بلیت و این چیزها وسط می‌آید ناگهان در ژست یک شرکت کاپیتالیستی بی‌رحم و طبق قواعد بازار آزاد فرو می‌روند و به مردم می‌گویند هزینه‌ها بالاست و قیمت همین قدر است می‌خواهید بخواهید نمی‌خواهید هم بخواهید!

آخر این هزینه‌ها و قیمت‌ها برای پروازهایی که مدام با مشکل فرود و پنچر شدن لاستیک و بسته ماندن چرخ‌ها و این گونه مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. اینجا به سیاق معروف باید بگوییم که منکر زحمات عزیزان تلاشگر سازمان هواپیمایی نیستیم (با صدای محمد حیاتی در نظر بگیرید‌) اما خب وقتی شیوه خدمات به هر دلیلی این‌گونه است شما هم کمی کوتاه بیایید، ‌مردمداری کنید‌، ‌با لحن خوش با مردم حرف بزنید‌. طلب ندارید که!

دو: حرف طلبکار بودن شد. این ماجرای مسدود کردن ناگهانی حساب‌های اتباع خارجی. لامصب بانک مرکزی ایران انگار بانک چیس منهتن است. قاطع و بی‌رحم‌! خب حالا. دیروز سهیل اسعد همان مبلغ فعال و دوست داشتنی اهل آرژانتین که سال‌هاست در قم حضور دارد و بسیار هم فعال است و بر زبان فارسی هم کاملا مسلط شکایت از اخطاریه‌های پیاپی بانک‌ها کرده بود که جهت جلوگیری از مسدود شدن حساب‌هایشان مدارک اقامتی خود را نشان دهند‌.

او می‌گوید تا به حال سه بار رفته‌ام و مدارک اقامتی‌ام را نشان داده‌ام اما باز هم این هشدارها و پیامک‌ها می‌آید‌. سهیل اسعد شکایت کرده از این رفتارهای نامحترمانه و توهین آمیز بانک‌ها با اتباع بیگانه. یعنی لامصب پای پول که وسط می‌آید هیچ نشانه‌ای از یک نهاد حاکمیتی در یک کشور مسلمان باقی نمی‌ماند.

سه: خواستم بگویم که از میان خریدهای پرسپولیس من دلخوشی‌ام به همین سعید صادقی است‌. چون بقیه که بارها و بارها امتحانشان را پس داده‌اند و قرار نیست شق‌القمری انجام بدهند. البته به گولسیانی هم یک امیدی بسته‌ایم. در ضمن اگر انتقال کاوه رضایی و ژان کارلوس و محمد محبی به استقلال حتمی شود و سیلوا هم بماند به آقای ساپینتو خیلی خوش خواهد گذشت.

کدخبر: ۴۶۵۶۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر