کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۰۴۷
تاریخ خبر:

سه ستاره موفق نقل و انتقالات زمستانی

روزنامه هفت صبح | در فصل نقل و انتقالات زمستانی چند بازیکن که درخشش خاصی در نیم‌فصل اول نداشتند، به تیم‌های دیگری رفتند و تبدیل به ستاره‌های تیم جدید خود شدند. ارسلان مطهری، یونس شاکری و سروش رفیعی را می‌توان موفق‌ترین و بهترین خریدهای نیم‌فصل دوم لیگ برتر معرفی کرد.

*** ارسلان مطهری؛ از ذوب‌آهن به استقلال
او در نیم‌فصل اول در ذوب‌آهن اصفهان بازی می‌کرد. مطهری در ذوب‌آهن چند بازی ابتدای فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد و در اولین بازی که در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت موفق به گلزنی شد. او در هفته پنجم برای اولین بار برای ذوب‌آهن مقابل استقلال فیکس شد و موفق شد اولین گل فصل خود را در آخرین دقیقه بازی به استقلال بزند.

او این گل را در شرایطی زد که ذوب‌آهن ۲بریک از مهمان خود عقب بود و گل مطهری باعث شد تا ذوب‌آهن در خانه نبازد. البته او که قبلا بارها اعلام کرده بود ‌ یک استقلالی متعصب است، بعد از گلزنی به استقلال شادی نکرد. حرکتی که قبلا در تیم‌های دیگر مثل نفت تهران هم انجام داده بود. مطهری دومین گل فصل خود را در هفته نهم مقابل شاهین بوشهر به ثمر رساند. در هفته دهم هم تک گل تیمش در باخت ۲بریک مقابل ماشین‌سازی را زد. او زننده گل دوم تیمش در این بازی بود.

مطهری در بازی هفته دوازدهم مقابل نساجی هم زننده یکی از دو گل تیمش بود. مطهری نیم‌فصل را با زدن چهار گل برای ذوب‌آهن به پایان برد و در حالی که آمار گلزنی‌اش اصلا جالب توجه نبود، ناگهان به استقلال پیوست. با حضور مهدی قائدی و شیخ دیاباته به نظر می‌رسید او در استقلال یک نیمکت‌نشین خواهد بود.

اما مصدومیت‌های این دو مهاجم باعث شد تا مطهری خیلی زود به ترکیب اصلی استقلال برسد و درخششی غیرمنتظره از خود نشان بدهد. مطهری اولین بار در بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل الریان به زمین رفت. او در دقیقه ۷۵ جانشین مهدی قائدی بود و در همان ۱۵ دقیقه دو گل زد و گل‌های استقلال را در این بازی به پنج رساند! چند روز بعد در پیروزی ۲بریک استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان زننده گل اول تیمش بود اما اوج درخشش او در دربی برگشت اتفاق افتاد.

مطهری در این بازی هر دو گل استقلال را به ثمر رساند هرچند گل‌های او باعث پیروزی تیمش نشد. ارسلان در بازی دوم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی عربستان هم تنها گل استقلال را زد. او یک گل فوق‌العاده هم زد که توسط داور مردود اعلام شد. مطهری در همین چند بازی شش گل برای استقلال زده و آمارش خیلی بهتر از ذوب‌آهن است.

*** یونس شاکری؛ از شهرخودرو به گل‌گهر
شاکری که فصل گذشته برای پدیده خوب گل زده بود، در نیم‌فصل اول هم یکی از بهترین‌های شهرخودرو بود. او با اینکه در بعضی از بازی‌ها درترکیب اصلی شهرخودرو قرار نداشت اما توانست سه گل بزند و دو پاس گل هم بدهد. شاکری در هفته اول زننده یکی از دو گل پیروزی‌بخش تیمش مقابل پیکان بود.

او در هفته دوم و در پیروزی ۲بریک مقابل گل‌گهر پاس هر دو گل تیمش را به همبازیانش داد و در هفته پنجم تنها گل شهرخودرو را در تساوی یک - یک مقابل نفت مسجدسلیمان به ثمر رساند. شاکری در ادامه بیشتر روی نیمکت شهرخودردو نشست اما در بازی حساس هفته چهاردهم مقابل سپاهان، موفق شد در دقیقه ۸۹ دروازه این تیم را باز کند و شهرخودرو را از یک شکست خانگی نجات دهد. در نهایت تعجب، شاکری در نقل و انتقالات زمستانی در فهرست مازاد تیمش قرار گرفت و با دلخوری از این تیم جدا شد.

او به تیم پایین جدولی گل‌گهر سیرجان پیوست و با درخشش‌ عجیبی که از خود نشان داد، خیلی زود شهرخودرویی‌ها را بابت از دست دادنش پشیمان کرد. شاکری در همان بازی اول خود برای گل‌گهر در هفته هفدهم زننده تنها گل تیمش در تساوی یک - یک مقابل سایپا در تهران بود. او در بازی بعد مقابل پارس‌جنوبی جم هم یک گل زد تا مانع از شکست خارج از خانه تیمش شود. شاکری در بازی مقابل تراکتور نتوانست به روند گلزنی‌اش ادامه دهد اما در بازی هفته بعد مقابل صنعت‌نفت، ستاره تیمش بود. او ابتدا در دقیقه ۲۷ گل اول تیمش را در آبادان به میزبان زد.

صنعت‌نفت در دقیقه ۸۹ با یک ضربه پنالتی بازی را به تساوی کشاند اما شاکری در وقت‌های تلف شده یک بار دیگر گلزنی کرد تا گل‌گهر به یک پیروزی با ارزش در خارج از خانه برسد. گل‌گهر بعد از جذب شاکری پنج گل زده که زننده چهار تای آنها همین بازیکن بوده! با گل‌های شاکری، گل‌گهر از سه بازی خود پنج امتیاز گرفت و از قعر جدول جدا شد و حالا به شدت به بقا در لیگ برتر امیدوار شده است. شاکری در نیم‌فصل اول برای شهرخودرو فقط سه گل زده بود اما در چهار بازی برای گل‌گهر چهار گل زده و آماری بهتر از نیم‌فصل اول ثبت کرده است!

*** سروش رفیعی؛ از شهرخودرو به سپاهان
هافبک تکنیکی فصل گذشته پرسپولیس بعد از اینکه در لیست مازاد گابریل کالدرون قرار گرفت با دلخوری و عصبانیت از این تیم جدا شد و به شهرخودروی مشهد پیوست. پیش‌بینی می‌شد که با انگیزه‌ای بالا و تحت هدایت یحیی گل‌محمدی بتواند به روزهای خوبش برگرداند و پرسپولیسی‌ها را پشیمان کند اما این اتفاق در نیم‌فصل اول برای او نیفتاد. رفیعی در بسیاری از بازی‌ها به دلیل مصدومیت غایب بود. او در نیم‌فصل اول فقط دو پاس گل به همبازیانش داد که یکی از آنها هم از روی نقطه کرنر بود.

کار به جایی رسید که گفته می‌شد یحیی گل‌محمدی از کیفیت بازی او ناراضی است و هشدارهایی هم به او داده است. وضعیت سروش تا پایان نیم‌فصل تغییر نکرد و در حالی که به نظر می‌رسید او هم در سراشیبی سقوط قرار گرفته، ناگهان اتفاق دیگری افتاد. یحیی به پرسپولیس رفت و سروش هم تصمیم به جدایی از شهرخودرو گرفت و در یک انتقال عجیب و غافلگیرکننده به سپاهان رفت. شاید حتی خود سپاهانی‌ها هم به این انتقال خوشبین نبودند و فکرش را نمی‌کردند که سروش خیلی زود در این تیم احیا شود و تبدیل به یک بازیکن کلیدی شود اما رفیعی در بازی اول خود برای سپاهان به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت و مقابل ماشین‌سازی درخشید.

او البته موفق نشد تیمش را به پیروزی برساند اما تاثیر زیادی در نمایش تیمش گذاشت. رفیعی در بازی مقابل فولاد پاس گل اول تیمش را به استنلی کی‌روش داد و جای خود را در ترکیب سپاهان باز کرد، تا جایی که قلعه‌نویی دیگر به بازیکنانی مثل محسن مسلمان و ولادیمیر کومان فکر هم نکرد. رفیعی در بازی مقابل العین در لیگ قهرمانان آسیا هم یکی از بهترین بازیکنان سپاهان بود و از عوامل اصلی پیروزی درخشان ۴برصفر مقابل این تیم لقب گرفت. او یکی از گل‌های تیمش را هم زد.

سروش در بازی دوم مقابل السد هم یکی از بهترین‌ها بود اما در اواخر نیمه اول مصدوم و بین دو نیمه تعویض شد. نتیجه اینکه سپاهان در نیمه دو‌م سه گل از السد خورد و نتوانست در غیاب سروش هیچ یک از گل‌های خورده را جبران کند. رفیعی حالا یکی از امیدهای اصلی قلعه‌نویی و سپاهان برای جبران اختلاف پنج امتیازی این تیم با پرسپولیس در صدر جدول لیگ برتر است.

کدخبر: ۳۱۲۰۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر