کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۸۹۶
تاریخ خبر:

سه خودرو بسیار جذاب و کمیاب در تهران

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | در کشوری با فروش سالانه یک میلیون دستگاه خودرو صفر کیلومتر، ورود محصولات رنگی و جذاب احتمالا باید چیزی عادی و بدیهی باشد اما در ایران چنین نیست. با وجود وسواسی که خانواده‌ها برای نگهداری از خودرو روزمره خود دارند و درآمدهایی که هر روز آب می‌رود، انتخاب خودرو رنگی یک ریسک بزرگ است .

مخصوصا که نقاشان خوبی برای تعمیر بدنه وجود ندارند و با اولین تصادف نقش خوردگی و نقاشی روی بدنه معلوم می‌شود و افت قیمت به شکلی ناراحت کننده سر می‌رسد. در عین حال وقتی تعمیر بدنه‌هایی با رنگ سفید راحت‌تر باشد و جای ضربه پس از نقاشی کمتر مشخص باشد، طبیعتا خرید رنگ سفید در اولویت خواهد بود.

همین شده که خودروسازان داخلی در تولیدات خود کمتر به ارائه پالت‌های رنگی متنوع دقت می‌کنند و حتی برای برخی مدل‌ها تنها یک رنگ در دسترس مشتریان قرار می‌دهند. ما اینجا برای شکستن این سنت و دعوت خریداران به انتخاب خودروهای خوشرنگ، سراغ سه محصول اروپایی رفته‌ایم که بعضا در خیابان‌های پایتخت نگاه همه را به سمت خود می‌کشانند. این شما و این سه نگین بازار خودرو ایران!

* یک: ساخت ایتالیا - زرد ایمولا/ آلفا رومئو میتو - imola yellow
پیشتر میتو را با رنگ‌های متنوعی از بژ و ارغوانی و قرمز تا مشکی و سبز دیده بودیم اما احتمالا فقط یک نمونه از این سری وارد کشور شده که همین مورد میتو را با این رنگ به محصولی دست‌نیافتنی تبدیل کرده است. این رنگ مخصوص پورشه ۹۱۱ یا فراری است اما به میتو هم می‌آید.

میتو که هاچ‌بکی دو در با کیفیت سواری عالی است، در ایران رقیب چندانی ندارد. شاید هیوندای ولوستر و تا حدی دی‌اس ۳ . در عین حال میتو با همان موتور مشهور مولتی‌جت و گیربکسی که بسیار دقیق ساخته شده، کاملا از دو خودرو یاد شده خوشایندتر است. این یعنی در صورت خرید این میتوی تک با این رنگ جذاب صاحب خودرویی خواهید بود که سریع‌تر و بهتر از رقبا دور می‌گیرد.

ایمنی هم خوب است و با شش ایربگ و یک بدنه محکم و ترمزهای قوی، میتو از سرنشینان و راننده به خوبی در قفسی امن مراقبت می‌کند. قیمت این خودرو در نسخه ۲۰۱۱ احتمالا حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان باشد.

* دو: ساخت آلمان - سبز کریستالی / پورشه پانامرا - crystal green metallic
تنها نمونه از پورشه پانامرا با این رنگ که ارزش خرید بالایی دارد و از نزدیک محصول آلمانی را بسیار باشکوه‌تر کرده است. پانامرا که خودرویی دو چهره با ترکیبی دقیق از سواری لوکس و رانندگی مهیج است، با این رنگ بیش از آنکه به درد یکی از دو کاری که گفته شد بخورد، خودرویی مناسب عبور و مرور روزمره می‌نماید.

بااینکه یک دهه از ساخت این سدان زیبای آلمانی می‌گذرد ولی ترکیب رنگ و طراحی اصیل پورشه به خوبی پانامرا را از گزند داس زمان دور نگه داشته به طوری که عابران با هر بار دیدن این خودرو محو تماشای آن می‌شوند. این پانامرا که از انواع هشت سیلندر است، احتمالا امروزه بهایی دو میلیارد تومانی داشته باشد. عددی که بیشتر به دلیل رنگ خاص و سلامت بالای بدنه آن است.

* سه: ساخت فرانسه - طلایی بیزانس / دی‌اس ۷کراس‌بک - byzantine gold
یک خودرو ۲۰۱۸ که در بازار ایران با بهایی نزدیک به ۲٫۵ میلیارد تومان دست به دست می‌شود و کلا از آن به تعداد ۵۰ تا ۶۰ دستگاه وارد کشور شده است. در این رنگ هم شنیده‌ها حکایت از کمیاب بودن دارد. جایی که تعداد دی‌اس‌های ۷ با رنگ طلایی بیزانس بودن به دو تا سه مورد محدود می‌شود.

۷کراس‌بک که در کلاسی بسیار سخت و فشرده در ایران حضور پیدا کرده، از بدو ورود به بازار مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و هرکس تجربه سواری با آن را پیدا کرده، کیفیت آن را ستوده است. حال اگر رنگ این خودرو هم خاص باشد این فرانسوی به تحفه‌ای کمیاب در بازار بدل می‌شود.

توضیحات

ساخت فرانسه - طلایی بیزانس / دی‌اس 7کراس‌بک - byzantine gold

توضیحات

ساخت ایتالیا - زرد ایمولا/ آلفا رومئو میتو - imola yellow

توضیحات

ساخت آلمان - سبز کریستالی / پورشه پانامرا - crystal green metallic

کدخبر: ۳۴۸۸۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر