کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۲۵۵۲
تاریخ خبر:

سها همچنان گم شده است

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | روز جمعه ۲۰ تیرماه خبر گم ‌شدن سها رضانژاد، دختر ۲۷ساله گردشگر در ارتفاعات جهان نمای کردکوی استان گلستان به نیروهای امدادی و انتظامی گزارش شد.
این دختر ساکن کرج همراه یک تور گردشگری به استان گلستان سفر کرده بود که طبق اعلام اعضای تور، او برای مسواک زدن از چادرش خارج می‌شود و بعد از دو ساعت بی‌خبری از سها،‌ در حالی که گوشی موبایل و وسایلش در داخل چادرش قرار داشته است، سایر اعضای تور نگران گم شدن سها می‌شوند و به دنبال او می‌گردند و وقتی تلاش‌شان بی‌نتیجه بوده با هلال‌احمر و نیروهای امدادی تماس می‌گیرند.

حالا ۱۹ روز می‌شود که از سها خبری نیست. تمام نیروهای هلال‌احمر،‌ امداد،‌ کوهنوردان، صخره‌نوردان، دره‌نوردان و طبیعت‌گردان محلی کل منطقه را به قول خودشان زیر و رو کرده‌اند و حتی دره‌نوردان، دره‌ها را تا عمق بیشتر از ۲۰۰ متر پایین رفته‌اند اما اثری از سها به دست نیامده است. برادر سها از ساعت‌های اول حادثه که از ماجرا باخبر می‌شود در منطقه ساکن شده و به دنبال تنها خواهرش می‌گردد. شواهد و قرائن موجود نشان می‌دهد وقت آن رسیده گزینه‌های دیگری برای یافتن سها به صورت پررنگ‌تر پیگیری قضایی شود.

*** توقف عملیات جست‌وجو
وکیل خانواده سها (پدر و مادر) که به منطقه کردکوی جهان‌نما سفر کرده تا به صورت حضوری پیگیر ماجرا شود درباره ماجرای گم شدن سها رضانژاد به هفت‌صبح می‌گوید: روز چهارشنبه هشتم مرداد ماه تا لحظه تنظیم این گزارش، آخرین عملیات اکتشاف در دو منطقه که از لحاظ انتظامی مشکوک بودند انجام شد و توسط نیروهای امدادی و هلال‌احمر،‌ این مناطق تحت جست‌وجوی مجدد قرار گرفتند اما هنوز خبر جدیدی حاصل نشده است.

وکیل خانواده سها، درباره زمان توقف جست‌وجو نیز می‌گوید: این آخرین مرحله اکتشاف در منطقه جهان‌نما به دنبال سها به طور عمومی است و دیگر جست‌وجو توسط نیروهای امدادی و هلال‌احمر ادامه نخواهد یافت مگر این که سرنخ، مورد مشکوک یا گزارش خاصی اعلام شود تا دوباره جست‌وجوها را از سر بگیرند.

اما درباره روند قضایی پرونده، کاوه راد می‌گوید: روز چهارشنبه، هشتم مرداد ماه با بازپرس پرونده به عنوان مسئول پرونده صحبت کرده و قرار شده چون تا به حال جست‌وجوها بی‌نتیجه بوده است، احتمالات دیگر از جمله آدم‌ربایی به طور جدی‌تر از سوی نهاد قضایی پیگیری شود شاید سرنخ جدیدی از گم‌شدن سها به دست بیاید. اما درباره مسئولان توری که سها با آن به سفر رفته بود و این که آیا در بازداشت به سر می‌برند نیز کاوه راد می‌گوید: از تمام افراد تور بازجویی به عمل آمده و مسئولان تور نیز با قید وثیقه آزاد شده‌اند و در حال حاضر هیچ‌کسی در بازداشت به سر نمی‌برد.

او درباره این موضوع که آیا تا به حال فقط جست‌وجو به دنبال سها اهمیت داشته و گزینه‌های دیگر نیز توسط نیرو‌های پلیس پیگیری شده است یا خیر نیز می‌گوید: تمرکز اصلی روی پیدا کردن سها بوده است اما در کنار این جست‌وجوها و بررسی فرضیه سقوط سها به داخل دره، زخمی شدنش یا یافتن پیکرش،‌گزینه‌های دیگر نیز توسط نیروهای امنیتی مورد بررسی بوده است. اما با توجه به این موضوع که هیچ اثری از سها به دست نیامده است و با توجه به این که حتی دره‌نوردان عمق بیش از ۲۰۰ متر را نیز جست‌وجو کردند احتمال آدم‌ربایی نیز مورد بررسی بوده است و حتی افراد سابقه‌دار در منطقه توسط نیروهای انتظامی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته‌اند.

وکیل خانواده سها درباره این موضوع که پرونده در تهران یا کردکوی پیگیری می‌شود نیز گفت: با توجه به این موضوع که محل وقوع حادثه در این منطقه بوده در نتیجه در کردکوی پرونده قضایی تشکیل شده است اما چون برخی متهمان پرونده در تهران حضور دارند در نتیجه با درخواست نیابت قضایی بنده موافقت شد و در حال حاضر حکم نیابت قضایی برای پیگیری پرونده در تهران صادر شده است.

*** ماجرای گم شدن
سها رضا‌نژاد، چهارشنبه هجدهم تیرماه، با یک تور سی و دو نفره به ارتفاعات جهان‌نما در شهر کردکوی رفته است. اتوبوس‌ نیمه‌شب از میدان آرژانتین تهران راه افتاده و پدر و مادرش او را تا ترمینال بیهقی رسانده‌اند. سها پنجشنبه ۱۹ تیرماه دو بار با مادرش به صورت تلفنی صحبت کرده است. یک بار صبح و بار دیگر در انتهای شب حدود ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه این تماس وجود داشته است.

همچنین با همکارش در مورد کارهای شرکتی که در آنجا مشغول به کار بوده است صحبت کرده وهمینطور با دوستش در مورد سفرش سخن گفته و هنوز ویس‌های او در واتساپ که برای ساعت دو بامداد جمعه است وجود دارد. در تمام ویس‌ها اعلام کرده حالش خوب است،‌شام خورده و دور آتش نشسته‌اند. اما اعضای تور درباره ماجرای گم‌شدن سها می‌گویند: سها ساعت هشت و ده دقیقه صبح جمعه بیستم تیرماه،‌با صندل،‌ تی‌شرت و شلوار خاکی با مسواکی در دست به سمت جنگل جایی که منبع آب قرار داشته رفته است.

گوشی موبایل،‌عینک آفتابی،‌کفش کوه، کوله‌پشتی و کلیه تجهیزاتش را در چادر گذاشته و با خود نبرده است. تا دو ساعت بعد،‌کسی نگران سها نشده است. ساعت نزدیک به ۱۰ صبح اولین زمزمه‌های گم‌شدن سها آغاز می‌شود و چند نفر به دنبال او می‌روند. ساعت ۱۱ صبح نخستین تماس با نیروهای هلال احمر و پلیس گرفته می‌شود.

با دستور نیروهای امنیتی، سرپرست و لیدرهای تور بازداشت می‌شوند و برای بازجویی در اختیار پلیس آگاهی قرار می‌گیرند و منطقه تحت کنترل پلیس درمی‌آید. تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای مختلف به دنبال سها گشته‌اند و هیچ اثری از او به دست نیامده است. این توضیحات به نوشته کاوه راد، وکیل خانواده رضانژاد در فضای مجازی است و آنها امیدوارند با همکاری و هماهنگی نهادهای امدادی،‌قضایی و امنیتی در نهایت سرنخی از سها به دست بیاید.

کدخبر: ۳۴۲۵۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر