کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۴۴۱
تاریخ خبر:

سنگ و لیزر و هیجان و تعویض داور ‌‌در فینال ‌حذفی ‌

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار| یک بازی خشن‌، پرحادثه و پر از اعتراض فینال جام حذفی را رقم زده بود. مصدومیت و تعویض داور در دقیقه 75 دقیقا برآیند این بازی پرهیاهو بود. داور بازی که از سوی دو نیمکت به‌خصوص نیمکت استقلال به شدت تحت فشار بود و در نیمه دوم تمرکزش را کمی از دست داده بود و در نهایت در فشار عصبی بازی‌، تصمیم گرفت پایش بگیرد و بازی خداحافظی‌اش را نیمه کاره رها کند. آمدن زاهدی‌فر ناگهان سرنوشت بازی را عوض کرد…

ساپینتو از همان نمیه اول با تکیه بر توان بدنی بازیکنانش و سرعت گوش‌هایش تیم تهاجمی میدان بود. ساپینتو در مواجهه با بهترین خط دفاع لیگ تاکتیک درجه یکی را انتخاب کرده بود اما چه بدشانس بود که بازیکنانش در یک خودخواهی عجیب در بهترین لحظات همدیگر را نمی‌دیدند و می‌خواستند شوالیه پیروزی بخش این بازی بزرگ باشند.

ضربه زمینی محبی که مماس با خط دروازه از سمت روبه رو به اوت رفت ،شوت سنگین مطهری که با واکنش حیرت انگیز بیرانوند به کرنر رفت‌،‌ شوت کات‌دار مهری که روی تیر افقی دروازه ساییده شد . در عوض پرسپولیس روی تک حمله خود به گل رسید. روی دفع توپ اشتباه مدافع استقلال ترابی با کنترل و شوتی بسیار سنگین توپ را از روی خط هجده قدم به سه کنج دروازه استقلال کوبید و گل بسیار زیبایی را رقم زد.

پورعلی گنجی یک شوت ترسناک در اواخر نیمه اول زد که حسینی به شکلی ناشیانه توپ را دفع کرد. نیمه دوم را استقلال توفانی شروع کرد قایدی در یک حرکت تاکتیکی عالی با دروازه‌بان پرسپولیس تک به تک شد اما اسیر مهارت و شجاعت بیرانوند شد .قایدی چند دقیقه بعد از زاویه بسته پس از دریبل اسماعیلی فر توپ را به آسمان کوبید .

درآن سو صادقی هم یک توپ بادآورده را با شیوه‌ای آماتوری به مدافعان استقلال تقدیم کرد در حالیکه می توانست آن را پاس دهد. در نیمه دوم اعتراض بود و اعتراض و اعتراض. در حالیکه گل محمدی با آوردن اسدبیگی و عالیشاه و همین طور فرجی و عبدی ،‌جان تازه ای به تیم خسته و مغرور خود داده بود ،در یک ضدحمله آل‌کثیر به شکلی واضح توسط مرادمند با خطا متوقف شد اما زاهدی‌فر که دقایقی قبل به عنوان داور جانشین به زمین آمده بود ، در حرکتی آرتیستی و با لبخندی عجیب ترجیح داد این خطای واضح را با کارت زرد به عنوان تمارض پاسخ دهد!

در این دقایق ساپینتو هر کسی را روی نیمکت داشت به بازی فرستاده بود. بابایی‌،‌ رمضانی‌فر ،‌نیک‌نفس‌، جلالی و…اما باز این پرسپولیس بود که با ضربه کات دار ترابی تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد. بالاخره دقیقه 100 مسابقه، اتفاق عجیب رخ داد. یک ضربه کاشته در سمت راست به دست آمد و در حالیکه آخرین فرصت بازی بود توسط سعید مهری سانتر شد و مرادمند که چند دقیقه قبل پنالتی فاحشش گرفته نشده بود با یک ضربه سر عالی توپ را دور از دسترس بیرانوند به گلی زیبا بدل کرد تا یک سناریوی مشابه برای تیم های گل محمدی در دربی های تهران تکرار شود.

دقیقه 101 ! سوت پایان بازی در دقیقه 101 با کلی جنجال دیگر همراه شد و اخراج ساپینتو که با پرسپولیسی ها درگیر شده بود. در وقت اضافه اول این پرسولیس بود که زمام بازی را در دست داشت. استقلال به خاطر تعویض‌های مکرر و نیمکت به نسبت ضعیف ترش ،‌قافیه را به پرسپولیس واگذار کرده بود اما پرسپولیسی ها یکی دو فرصت عالی را از دست دادند تا در وقت اضافه دوم دوباره شانس خود را بیازمایند.

به‌خصوص ضربه سر فرجی که به شکلی خطرنک از کنار دورازه بیرون رفت. وقت اضافه دوم با یک فرصت سوزی شگفت انگیز از سوی اسدبیگی همراه بود که به شکلی ناباورانه یک توپ بی دردسر را از کنار دروازه به اوت زد. بالاخره این بازی عجیب به لحظه سرنوشت رسید. امید عالیشاه که در وقت اضافه اول با سانترهای زهردارش امان استقلال را بریده بود ،‌

عاقبت دقیقه 115 یک خطای پشت هجده قدم را با سانتری زهردار و از زاویه ای بسته طوری زد که توپ مستقیما وارد دروازه استقلال شود و کاری از دست حسینی هم بر نمی آمد. عالیشاه دقیقه 120 هم یک ضربه کاشته را به شکلی خطرناک به سینه حسینی کوبید. در نهایت دقیقه 123 داور اعلام پایان بازی را اعلام کرد. پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد .

کدخبر: ۵۲۰۴۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر