کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۰۴۱
تاریخ خبر:

سنگ تمام تلویزیون برای سردار

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | در روزهایی که تلویزیون پر است از ویژه‌برنامه برای شهادت حاج قاسم سلیمانی، چند اتفاق بیش از بقیه به چشم آمدند: صحبت‌های بهروز افخمی، اشک‌های علیرضا افتخاری، مداحی ورزشی‌ها و … شهادت حاج قاسم سلیمانی از جمله موارد معدودی بود که تلویزیون غافلگیر نشد. حالا معلوم می‌شود اگر برنامه‌سازان بخواهند می‌توان ساعت‌ها خوراک خوب به بیننده داد.

از روز جمعه همه برنامه‌های تلویزیون رنگ و بوی مناسبتی گرفته‌اند و کسی که بخواهد می‌تواند به موضوعات مختلف دست یابد. داده‌ها شامل نمایش زنده تشییع پیکر سپهبد قاسم سلیمانی، مصاحبه با چهره‌های مختلف، تبیین شخصیت سردار و … است. در این میان چند اتفاق یا بهتر بگوییم چند چهره متفاوت ظاهر شده‌اند. بخشی از آن‌ها را مرور می‌کنیم و می‌دانیم گفته‌های همسران شهدای مدافع حرم برای طیف زیادی از بیننده‌ها واجد جذابیت و اثرگذاری است.

*** بهروز افخمی‌| جایزه‌ای برای کشتن ترامپ
اظهارنظرهای بهروز افخمی‌ همیشه خاص است. چه زمانی که یک فیلم را تحلیل می‌کند چه وقتی سراغ نقد یک پدیده می‌رود. او در ویژه برنامه شبکه افق مهمان نادر طالب‌زاده بود. این دو گفت‌وگوی مبسوطی درباره شهادت حاج قاسم داشتند. بحث از ابعاد دراماتیک این ماجرا شروع شد و به این رسید که چطور می‌توان فیلمی‌ در این‌باره ساخت. بهروز افخمی‌ جمعه شب در برنامه خودش یعنی نقد سینما گفته بود اگر درگیر سریال نبودم و مدیران تلویزیون اجازه می‌دادند، به سرعت سراغ روایت زندگی حاج قاسم و ترور ایشان می‌رفتم.

بخشی از گفته‌های افخمی‌ در برنامه طالب‌زاده همین بود. بخش داغ جایی بود که این کارگردان پیشنهاد داد باید در یک دادگاه بین‌المللی یک شاکی ایرانی -آمریکایی به‌خاطر این اتفاق از ترامپ شکایت کند. افخمی ‌این را هم پیشنهاد کرد که برای ترور ترامپ جایزه تعیین شود. نکته دیگر گفته‌های افخمی‌ جایی بود که اشاره کرد حمله نظامی ‌به پایگاه‌های آمریکا فقط منجر به کشتن شدن عده‌ای سرباز می‌شود چراکه افسران صحنه را ترک کرده‌اند.

*** علیرضا افتخاری| رونمایی از قطعه جدید
شبکه سه طی دو روز متوالی از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب به شکل ویژه در قالب برنامه سلام صبح بخیر به پوشش ماجرا پرداخته است. در این برنامه چند مهمان شاخص حضور داشته‌اند اما حضور یک نفر بیش از همه بازتاب داشت. علیرضا افتخاری به برنامه آمد و از قطعه جدید خود در وصف حاج قاسم سلیمانی رونمایی کرد.این خواننده مدت ها از فضای رسانه دور بود و حالا با یک آهنگ جدید بار دیگر در کانون توجهه ها قرار گرفته است.

بعداز رونمایی از این قطعه افتخاری گفت و گویی کوتاه انجام داد و با بغض این طور روایت کرد: دو بیت آخر این کار با صدای خود سردار سلیمانی است و به مراتب بهتر از موسیقی شکل گرفته است. من هم پشت صحنه اشک ریختم و دگرگون شدم که ای کاش این مرد می‌بود. او برادر بزرگترم بوده و نمی‌دانم باید چه بگویم. این برج و باروی انسانیت باید حفظ می‌شد اما کسی که از خدا بی‌خبر است عملی خداناپسندانه انجام داد و ملتی را داغدار کرد.

*** وحید شمسایی |روایت ورزشی‌ها
در میان ویژه‌برنامه‌های متعدد کار خوبی که در چند برنامه شاهد بودیم حضور ورزشی‌هاست. وحید شمسایی روزگذشته در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک حاضر شد و از حس خود نسبت به شهادت سردار گفت. بیان عامیانه این چهره ورزشی باعث شد صحبت‌هایش به دل بنشیند. او از همدلی ایجاد شده در جامعه و معرفت بالای مردم گفت و از دولتمردان خواست قدر این مردم نازنین را بدانند. در شبکه سه هم سید مهدی سید صالحی حرف‌های جالبی به زبان آورد:

« حاج قاسم اهل پشت میز نشستن نبود، او مرد میدان بود. اخیرا فیلم دیده نشده‌ای را نشان دادند که بعد از سیلی که در اهواز آمد، حاج قاسم کل منطقه را گشته بود، با همه جلسه گذاشته بود و این خیلی ارزشمند است و او خودش را از مردم می‌دانست. او قلب و وجودش را برای مردم می‌گذاشت. برای ما که ورزشکاریم و دم از اقتدا به حضرت علی و پهلوانی می‌زنیم، این اوج پهلوانی است.» بخش جالب گفت‌وگوی او در برنامه سلام صبح بخیر، مداحی روی آنتن زنده بود. رضا صالحی امیری دبیر کمیته المپیک هم به شکل تلفنی روی خط برنامه ورزشگاه شبکه آمد و از خاطرات خود و سردار سلیمانی گفت.

کدخبر: ۳۰۲۰۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر