کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۷۷۸
تاریخ خبر:

سنگ‌تمام بمی‌ها ‌برای دختران قهرمان

روزنامه هفت صبح، نگین باقری | قهرمانی زنان فوتبالیست بم در آخرین مسابقات لیگ برتر، مردم این شهر را خوشحال کرده است. این هشتمین قهرمانی زنان بم در لیگ برتر است… خاتون بم در لیگ برتر که شانزدهم خرداد‌ماه انجام شد، توانسته بود با ۶۱ امتیاز به مقام اول برسد و حالا این جشن ۲۰ روز بعد از قهرمانی برگزار شده بود. در این جشن قهرمانی چند نکته جالب وجود داشت که به برخی از آنها در این گزارش اشاره شده است:

اولین نکته جالب ذوق و شوق مردم بم، طرفداران این تیم و البته کنسرت رایگان هوروش‌بند در شب دوشنبه این هفته بود که تعداد زیادی از مخاطبان این برنامه را به همین خاطر به ورزشگاه کشاند. (طبیعتا کنسرت رایگان برای مردم چون حتما این گروه از برگزار کننده این جشن هزینه‌های لازم رااخذ کرده بودند)

در جشن روز یکشنبه بازیکنان مرضیه جعفری، مربی خود را روی شانه‌هایشان بلند کردند و چرخاندند. جعفری از هفده سالگی با تشکیل یک تیم در این شهر به‌عنوان بازیکن-مربی وارد فوتبال حرفه‌ای شده است و از ابتدا همراه این تیم بوده. حتی از بیست‌و‌دوم خرداد ماه که به صورت ناگهانی مریم ایراندوست از تیم ملی زنان ایران خداحافظی کرد، این زمزمه‌ها وجود دارد که او به‌زودی جایگزین ایراندوست برای هدایت تیم ملی شود.

اهالی سیرجان این برنامه در ورزشگاه بم را تقلیدی از آخرین جشن تیم بانوان شهرداری سیرجان می‌دانند که با واکنش مثبت مردم این شهر برگزار شده بود. سیرجان و بم ۳۶۵ کیلومتر فاصله دارند اما هردو در استان کرمان قرار دارند. این‌بار هم شهرداری بم هزینه زیادی برای تبلیغات این جشن کرد و توانست در گرمای شدید گروه زیادی از اهالی بم را به جایگاه تماشاچیان ورزشگاه فجر بکشاند.

ورزشگاهی که یکشنبه میزبان مهمانان بوده سال ۱۳۸۶ ساخته شده؛ آن‌هم بیشتر به نیت بازی‌های تیم مردان شهرداری بم که نماینده این شهر در لیگ دسته دو است. با این حال این ورزشگاه حالا سبب خیری هم برای فوتبال زنان این شهر شده. در روز ویژه زنان خاتون، مهمانان مهمی مثل کامرانی‌فر (دبیر کل فدراسیون)، گلاره ناظمی (مسئول برگزاری لیگ زنان) و مسئولان استانی فدراسیون فوتبال کرمان هم در این ورزشگاه حضور داشتند.

تیم خاتون بم تا همین سال پیش اسم دیگری داشت. این تیم پیش از این متعلق به شهرداری بم بود و به آن تیم زنان شهرداری بم می‌گفتند. سال ۱۴۰۰ شهرداری آن را به یک کارخانه استخراج روی به‌نام خان خاتون واگذار کرد و اسم این تیم هم با تغییراتی همراه شد. برخی از اهالی بم حدس می‌زنند تغییرات در مالکیت این باشگاه باعث شده که تاکید تیم اجرایی بر تبلیغات بیشتر از قبل بشود و برای پیروزی زنان این تیم ، جشن مفصلی برگزار کنند.

یکی دیگر از نکات جالبی که در این قهرمانی دیده می‌شد این بود که زنان بم تا امروز بیش از نیمی از جام‌های لیگ جام کوثر زنان را به‌نام خودشان زده‌اند. تا امروز مجموعا ۱۴ دوره لیگ برتر برگزار شده که با هشت جام قهرمانی خاتون بم(و البته قبلا شهرداری بم )، این زنان رکورددار قهرمانان فوتبال ایران شده‌اند.

یکی دیگر از نکات جالبی که درباره خاتون بم باید گفت، اشاره به رقیب قدیمی و دیرینه آنها، یعنی تیم شهرداری سیرجان است. زنان تیم سیرجان تا امروز یک‌بار در سال ۱۳۹۴ و یک‌بار هم سال پیش قهرمان لیگ برتر شدند. یک بار دیگر هم جام به زنان تیم آینده‌سازان رسیده اما به‌غیر از این موارد در طول دهه ۹۰ خاتون بم(یا همان شهرداری بم) صدرنشین جدول بوده است.

امسال در لیگ برتر زنان همچنین شهرداری سیرجان به‌عنوان مدافع قهرمانی دوم شد و تیم سپاهان به مقام سوم رسید. در لیگ امسال زهرا قنبری، مهاجم تیم خاتون، با ۲۳ گل، در صدر جدول گلزنان قرار داشت. سال پیش در حالی‌که همه دنبال اسم او در لیست بازیکنان تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا بودند، گفت که به دلیل مشکلات شخصی‌اش قصد حضور در تیم را نداشته.

با این حال آن زمان شایعاتی وجود داشت که او به دلیل حضور فرد دیگری در اردوهای تیم‌ملی (احتمالا سارا قمی) از سفر به هند خودداری کرده است. این زن ۳۰ ساله کرمانشاهی یکی از اولین زنان لژیونر ایران است که مدتی در لیگ عراق و در تیم گاز شمال کرکوک بازی می‌کرد و سال ۱۳۹۴ به‌عنوان برترین بازیکن لیگ انتخاب شد.

کدخبر: ۴۶۴۷۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر