کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۷۲۵
تاریخ خبر:

سنت‌شکن کره‌ای‌ها با هیوندای توسان ۲۰۲۲

روزنامه هفت صبح، ترجمه اختصاصی گروه خودرو از کارانددرایور| در ۳۵ سالی که هیوندای در بازار خودروی ایالات متحده حضور دارد، برخی از مدل‌های کاملا ناخوشایند از برند آن استفاده کردند و بازارش را تحت فشار قرار دادند: اکسل، تیبورون، اسکوپ، آزرا و XG350. اما اخیرا طراحی‌ این شرکت زیر نظر لوک دونکروولک بلژیکی متحول شده و حتی طراحی مدل‌های ارزان‌قیمت هیوندای همچون ونیو نیز دارای کلاس خاص خود است. اما یکی از مهم‌ترین پروژه‌های درحال‌حاضر هیوندای توسان ۲۰۲۲ است که قصد شکستن فضای دوقطبی تویوتا راوفور و هوندا CR-V در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت را دارد.

جزئیات طراحی توسان جدید باعث برجسته‌شدن آن شده‌اند: برآمدگی اغراق‌آمیز گلگیرها، خط لبه تیغی که از داخل درها عبور می‌کند و لوگوی هیوندای که در زیر شیشه دریچه عقب جانمایی شده است. ممکن است توسان را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که توسان جدید خسته‌کننده نیست. از بین تمام عناصر طراحی خارجی، مواردی که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند چراغ‌های روشنایی روز هستند.

هیوندای تصمیم خلاقانه‌ای گرفت و LED‌ها را در خود پنجره مشبک قرار داد. هنگامی که خودرو روشن می‌شود، چراغ‌های روشنایی در روز مانند بال‌هایی هستند که از جلوپنجره پایین به بالا به سمت چراغ‌های جلو باز می‌شوند.همانطور که نمای بیرونی چشمگیر است، فضای داخلی نیز بهتر شده. ستارگان اینجا صفحه نمایشگرهای دوقلوی ۱۰٫۳ اینچی هستند. هیوندای همچنین ادعا می‌کند که توسان جدید دارای نورپردازی محیطی شسته‌رفته داخلی است که چون تست کارانددرایور در روز انجام شده، باید منتظر ماند و دید که کابین توسان در شب چه در چنته دارد.

با فاصله دو محور ۱۰۸٫۵ اینچی و طول کلی ۱۸۲٫۳ اینچ، اندازه توسان به طور قابل‌توجهی نسبت به مدل ۲۰۲۱ رشد کرده است. موتور پایه ۲٫۵ لیتری چهارسیلندر توسان ۱۸۷ اسب بخار قدرت دارد که تقریبا در حد استاندارد این کلاس است. این پیشرانه به اندازه کافی قدرتمند هست که اگر عجله نداشته باشید، نسخه لیمیتد ۳۵۵۰ پوندی دیفرانسیل جلو را به خوبی پیش ببرد.

جعبه‌دنده هشت‌سرعته اتوماتیک که با آن همراه است به عنوان یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید؛ با نسبت مناسب دنده‌ها برای شهر. همچنین هنگامی که به صورت دستی کار می‌کند، به طور قابل رضایتی وارد عمل می‌شود. جالب است بدانید که همچون هوندا، در توسان هم تعویض دنده از طریق دکمه فشاری روی کنسول انجام می‌شود.

شاید هیوندای اهرم تعویض دنده را به عنوان یک آپشن در نسخه ان‌لاین توسان ارائه دهد.سیستم چهارچرخ متحرک HTRAC هیوندای برای تقسیم گشتاور بین محورهای جلو و عقب از یک اتصال‌دهنده کلاچ‌پک استفاده می‌کند. این سیستم در حالت‌های عادی، اسپرت، هوشمند و برفی بهترین رانندگی را عرضه می‌کند.

نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی توسان ۲۰۲۲ نیز در دسترس خواهند بود. هر دوی اینها دارای یک موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و یک موتور الکتریکی و یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک با سیستم چهارچرخ محرک هستند.فروش توسان ۲۰۲۲ از ماه ژوئن سال جاری آغاز می‌شود.

قیمت آن برای مدل پایه SE دیفرانسیل جلو از ۲۶ هزار و ۱۳۵ دلار و برای مدل لیمیتد با سیستم چهارچرخ محرک از ۳۷ هزار و ۲۸۵ دلار شروع می‌شود. به نظر می‌رسد مدل SEL با شروع از ۲۷ هزار و ۶۸۵ دلار پرفروش‌ترین باشد. قیمت مدل‌های هیبریدی از ۳۰ هزار و ۲۳۵ دلار شروع می‌شود و برای مدل لیمیتد به ۳۸ هزار و ۵۳۵ دلار می‌رسد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۵۷۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر