کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۵۹۴
تاریخ خبر:

سناریوی تکراری؛ گل سیدجلال و فرصت‌سوزی مهاجم‌ها

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | گویا همه چیز قرار بود تکرار شود. این‌که جلال حسینی تنها گل بازی را بزند‌، این که وحید امیری و عبدی عین نقل و نبات فرصت‌های صد‌درصد گلزنی را هدر دهند‌، ‌این که حتما یک توپ به تیر افقی دروازه حامد لک برخورد کند‌، ‌این که یک توپ از روی خط دروازه پرسپولیس بیرون کشیده شود (این بار توسط کنعانی‌زادگان ) و این که حامد لک با همان خونسرد‌ی و کندی مشهورش دوتا توپ تک به تک عالی را دفع کند.

این سناریوی تکراری و بارها تکرار شده به پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل تیم بسیار خوب سایپا انجامید‌. تیمی نترس و شجاع با جوان‌هایی جویای نام که توانستند ۴ یا ۵ فرصت بسیار خوب گلزنی جلوی پرسپولیس خلق کنند‌. در آن طرف پرسپولیسی‌ها با کمترین اشتباه ممکن بازی کردند. با کمترین اشتباه تا لحظه‌ای که باید مهاجمان ضربه آخر را بزنند. احسان پهلوان و سعید آقایی عالی بودند و زوج نوراللهی و سرلک هم در میانه میدان با تمام وجود کار کردند و سیامک نعمتی هم به رغم خطاهای بی‌موردش به خاطر پاس گل استثنایی که به سید جلال داد قابل ستایش است.

گل به شکل عجیبی زده شد. سید جلال در سمت راست پرسپولیس روی خط توپ را گرفت و به سیامک نعمتی پاس داد و خودش اریب وارد هجده قدم شد و نعمتی پس از چند متر حمل توپ، ‌آن را دوباره به سید جلال پاس داد که مثل یک وینگر راست،‌ در زاویه‌ای نیمه بسته مترصد دریافت توپ بود و سپس یک شوت سنگین و دقیق وزمینی و گل! اما در آن جلو دو بار سانترهای زمینی احسان پهلوان و سعید آقایی در یک قدمی دروازه از جلوی پای وحید امیری و امید عالیشاه گذشت و یک بار هم وحید امیری با ضربه سر همه را برای دیدن گل دوم نیم‌خیز کردکه منادی دروازه‌بان جوان سایپا با عکس‌العملی استثنایی توپ را دفع کرد.

منادی در ۱۰دقیقه انتهایی شاهکارهایش را کامل کرد. یک بار روی قیچی مهدیخانی (که در مدت کوتاه حضورش برخلاف عبدی در زمین پرتلاش و زهردار بود ) راه توپ را بست و یک بار دیگر در مواجهه با مهدیخانی که با مهارت یک کورس سی‌متری را برگزار کرده بود و وارد هجده قدم شده بود، عکس‌العمل نجات‌بخشی انجام داد و سپس توپ برگشتی به عبدی رسید که در موقعیتی ایده‌آل دروازه بدون دروازه‌بان را هدف گرفت که منادی با یک شیرجه در کلاس بین‌المللی توپ را به کرنر فرستاد‌.

پرسپولیس با این پیروزی ‌۳۳امتیازی شد و شش امتیاز از استقلال فاصله گرفت که دیروز در یک بازی نه چندان دلچسب مقابل مس رفسنجان متوقف شد. شرح این بازی را در صفحه ۱۲ بخوانید با چند نکته: ‌تغییرات ترکیب استقلال سرگیجه‌آور است. در میان سه مهاجم اصلی استقلال ارسلان مطهری بی‌حاشیه‌ترین و منظم‌ترین بوده و اختلاف کیفی‌اش هم با آن دوتای دیگر خیلی نیست اما او نیمکت‌نشین شد و قایدی و دیاباته داخل زمین بودند.

بابک مرادی هرتوپی را که می‌گیرد یک بار دور خودش می‌چرخد. اینی‌یستا فقط به خاطر چرخش با توپ مشهور نشده. یک چیزهای دیگر هم لازم است. فرصت‌های گل استقلال آنچنان زیاد نبود. و اتفاقا اگر دو سوپر واکنش حسینی نبود (در مقابل یک شوت از راه دور و یک تک به تک) استقلال بدون امتیاز رفسنجان را ترک می‌کرد. حسینی که بهترین بازیکن استقلال نام گرفت روی گل خورده تیمش مقصر بود. واکنش او روی یک ضربه آزاد نه چندان زهردار، ‌آماتوری بود و همان توپ در رفت و برگشت به گل بدل شد. مقایسه این استقلال با استقلال استراماچونی و حتی استقلال مجیدی نشان می‌دهد که کادر فنی پرتعداد استقلال به لحاظ تئوریک حربه‌ای برای حل مشکلات ندارند.

یا اگر هم دارند در انتقال آنها به بازیکنان تیمشان و مجاب کردن آنها به انجام این تاکتیک‌ها چندان موفق نبوده‌اند‌. هیچ کدام از آنها نمی‌تواند و نتوانسته نقش برادر بزرگ‌تر را برای تیمش بازی کند‌. کاری که استراماچونی و مجیدی در آن موفق بودند‌. بعید است بازیکنان استقلال این عدم اعتماد به گروه مربیگری خود را بتوانند در بازی‌های آینده ترمیم کنند. ناکامی به دنبال خود بی‌اعتمادی را به دنبال دارد و سپس باز هم ناکامی‌. و خب مشکل این‌جاست که استقلال پرمهره محمود فکری نه زیبا بازی می‌کند و نه برنده می‌شود‌.

کدخبر: ۳۷۶۵۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر