کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۴۳۴۱
تاریخ خبر:

«سما» دختر اصفهانیِ گمشده در شیراز کجاست؟

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| ماجرای سما جهانباز دختر اصفهانیِ گمشده در شهر شیراز بار دیگر روز دوشنبه در خط مقدم فضای مجازی بود. عکسی از پدر او منتشر شد که به خودش پلاکاردی وصل کرده و در سرمای اصفهان، کنار پل خواجو ایستاده بود. مضمون پلاکارد این بود:«‌من یک مجروح جنگی، پدر سما جهانباز، دختر دانشجوی اصفهانی هستم که هفت ماه پیش در شیراز ربوده شده است. آقای رئیس‌جمهور، آقای رئیس قوه قضائیه سما جهانباز را پیدا کنید.» سما جهانباز را خاطرتان هست؟

دختر گمشده اصفهانی که بارها در هفت‌صبح درباره پرونده فقدانی او نوشتیم و حالا دوباره به سراغ پلیس رفته‌ایم تا آخرین تحولات این پرونده عجیب را بررسی کنیم. سما جهانباز متولد 26بهمن ماه سال 1379، فرزند دوم خانواده‌ و دانشجوی سال سوم روانشناسی است. او 25 تیر امسال به همراه مادر و برادرش به خانه عمه‌اش در شیراز می‌رود. او برای فروش یک قطعه طلای کوچک از خانه خارج شده و قرار بوده یک ربع بعد بازگردد اما دیگری خبری از او نشده و هفت ماه است خانواده به دنبال سما می‌گردند.

12 نفر بازداشت شدند
سرهنگ حمید افرامن، مسئول اطلاع‌رسانی پلیس فارس درباره این پرونده به هفت‌صبح می‌گوید:«همچنان پیگیری این پرونده به صورت ویژه ادامه دارد. 12 نفر در خصوص این پرونده بازداشت شده‌اند. تمام افرادی که در فیلم منتشر شده و مرتبط با این پرونده بودند بازداشت شدند. در بررسی‌ها و تحقیقات و انتظامی و قضایی رفع اتهام شدند.

پرونده در دست پیگیری است و به این شکل نیست که اصلا پلیس دنبال این خانم نباشد ولی همچنان سرنخی از این فرد فقدانی به دست نیامده است.» تماس با خانواده جهانباز برای پرسیدن روند پرونده از دید آنها موفقیت‌آمیز نبود. اما یک بار دیگر پرونده گم شدن یا ناپدید شدن سما را مرور می‌کنیم و عکسش را منتشر کرده تا شاید کمکی به پیدا شدن او بکند.

هفت ماه فقدان
به گزارش فرادید، ماجرا از این قرار است که سما جهانباز ۲۲ ساله، به همراه برادر و مادرش از اصفهان به شیراز رفتند، تا عمه‌شان را ببینند. پس از آن قرار بوده که سما به همراه مادر و عمه‌اش به منطقه خلیج بروند، ولی سما از آن‌ها جدا می‌شود، تا تکه طلای ۲ تا 3 میلیون تومانی را در معالی‌آباد برای دختر عمه‌اش بفروشد.

در نهایت هم پس از خروج دختر از طلافروشی گوشی‌اش خاموش می‌شود و هیچ‌کس خبر ندارد که چه اتفاقی برای او رخ داده است.در این میان سعید جهانباز پدر سما هم مدعی است که ویدئو‌هایی در دست دارد که نشان می‌دهد یک نفر خارج از طلا فروشی در تعقیب دخترش بوده است. اما طبق گفته او، پلیس کاملا در این رابطه مطمئن نیست و به نظرش این ویدئو‌ها سرنخ قانع‌کننده‌ای نبوده‌اند و این فرد هم رفع اتهام شده است.

دوربین‌های مداربسته، تصاویر این دختر را تا زیر پل معالی‌آباد شیراز ثبت کرده، ولی پس از آن درست وقتی که او به زیر پل می‌رود تا سوار تاکسی شود، هیچ دوربینی آن اطراف نبوده تا او را نشان دهد.همچنین خواهر سما در گفت‌وگوی چندی قبل با رکنا اعلام کرده بود، ما ساکن اصفهان هستیم.

چند روز بود برای سفر به شیراز و خانه عمه‌ام رفته بودیم. قرار بود همان شب یا فردا صبحش همگی راه بیفتیم و به اصفهان برگردیم. روز بیست‌وپنجم تیرماه بود. سما ساعت ۷:۲۰ عصر، از خانه بیرون رفت تا برای خودش یک سری وسیله شخصی بخرد. به پاساژی در خیابان معالی‌آباد شیراز رفت.

یکی دو ساعت بعد، حدود ساعت یک‌ربع به ۱۰ بود که سما خبر داد، در حال برگشتن به خانه است و یک ربع دیگر می‌رسد. پس از آن گوشی‌اش خاموش شد و دیگر هیچ خبری از او نداریم.پلیس می‌گوید پیگیری‌ها پیرامون این پرونده فقدانی در جریان است. سما هفت ماه است که گم شده یا ناپدید شده است. اگر اطلاعاتی از این پرونده دارید در اختیار خانواده‌اش یا پلیس قرار دهید شاید این دختر جوان پیدا شد.

کدخبر: ۵۰۴۳۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر