کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۷۲۴
تاریخ خبر:

سلطان جنگل شاسی‌بلندها و‌ رقبایش!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | چند روزی می‌شود که با آغاز فروش تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ در کشورهای همسایه ویدئوهایی از هجوم خریداران به نمایندگی‌های تویوتا برای خرید این شاسی‌بلند محبوب در فضای مجازی منتشر شده است. حتی پای این خودرو به خطوط ترانزیتی ایران هم باز شده و در تصویر نمونه‌ای فول از آن را می‌بینید که در بندرلنگه گرفته شده و قرار است به دست یک تاجر عراقی برسد.

تویوتا لندکروزر تیپ فول را در امارات می‌توان با ۴۱۰ هزار درهم خرید؛ که به پول ما می‌شود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان که با آن لندکروزر اتاق ۱۰۰ مدل ۲۰۱۰ در ایران قابل خریداری است. در لندکروزر اتاق ۳۰۰ خبری از پیشرانه V8 نوستالژیک این خودرو نیست و ظاهرش هم تکانی اساسی خورده است. زیر کاپوت این شاسی‌بلند ژاپنی پیشرانه V6 با ۳٫۵ لیتر حجم قرار گرفته که می‌تواند ۴۱۰ اسب بخار نیرو و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند اما لندکروزر بدون رقیب هم نیست و چند گزینه در بازار هستند که خیلی برای آن شاخ و شانه می‌کشند.

نیسان پاترول
نیسان پاترول در طول این سال‌ها همواره با تویوتا لندکروزر کشتی گرفته و نیسان هم با به‌روزرسانی‌های مداومش آن را در این مبارزه سرحال نگه داشته است. آخرین مدل از این خودرو فیس‌لیفتی است که پارسال در آفریقای جنوبی از آن رونمایی شد. بزرگ‌ترین مشکل پاترول نبود پیشرانه دیزلی برای آن است که در این کلاس خیلی مهم است.

در حال حاضر پاترول با پیشرانه ۵٫۶ لیتری V8 تنفس‌طبیعی تولید می‌شود که ۴۰۰ اسب بخار نیرو و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این گزینه برای کسانی که به موتورهای توربو علاقه‌ای ندارند ایده‌آل است چون خبری از قدرت پایین پیشرانه V8 تویوتا هم در آن نیست. با سیستم صوتی باس با ۱۳ بلندگو و سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب هم کابین پاترول در برابر رقبا کم نمی‌آورد. با این حال سیستم تعلیق آن در برابر رقبا بیش از حد خشک است.

مرسدس بنز کلاس جی
یکی از هوس‌برانگیز‌ترین شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل که در عین حفظ سبک طراحی سنتی و قابلیت‌های جاده‌ای‌اش، تلاش کرده تا کابین لوکس به‌روزی برای آن تدارک ببیند. مرسدس برای کسانی که دلشان نمی‌آید نسخه پرچمدار G63 را به خارج از شهر ببرند، نسخه G400 را ارائه داده که از موتور ۲٫۹ لیتری توربودیزل بهره می‌برد و می‌تواند ۳۲۵ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. سیستم تعلیق سه دیفرانسیل مرسدس G400 به قابلیت شاسی فریم نردبانی هم مجهز است و محور عقب پشتیبانی‌شده توسط سیستم آ.ام.گ راید کنترل دارد. نتیجه این ترکیب هیولایی است که کمتر خودرویی در جاده می‌تواند روی آن را کم کند.

لندروور دیفندر
در هیچ گوشه از جهان جایی نیست که دیفندر نتواند به آن صعود کند. هماهنگی بین طراحی داخل و خارج این شاسی‌بلند لوکس انگلیسی کم‌نظیر است و لندروور گزینه‌های مختلفی را پیش روی خریدارانش گذاشته تا بتوانند مناسب‌ترین پیشرانه و تریم داخلی را انتخاب کنند. عجیب نیست که دیفندر در سال ۲۰۲۱ توانست ۱۲ جایزه گوناگون در حوزه بهترین گزینه برای خرید را کسب کند. قدرت پیشرانه‌های دیفندر بین ۲۳۷ تا ۵۱۷ اسب بخار متغیر است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۸۷۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560792541

    ما هم هجوم به صفهای پراید می بریم