کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۸۳۵۸
تاریخ خبر:

سلبریتی‌های رای‌ جمع‌ کن!

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | سلبریتی‌ها از سال ۱۹۲۰ و با حمایت لیلیان راسل، ستاره آن روزهای سینمای آمریکا از نامزدی وارن هاردینگ همیشه بخش جدانشدنی انتخابات‌ها بوده‌اند. حمایت و فعالیت‌های تبلیغاتی دین مارتین برای جان.اف کندی در انتخابات سال ۱۹۶۰ که بسیار هم موثر واقع شد تاثیر سلبریتی‌ها در نتیجه انتخاب را بیش از پیش مهم کرد تا سلبریتی‌ها به یکی از ملزومات اصلی تبلیغات انتخاباتی بدل شوند.

شاید تاریخی‌ترین تاثیر یک سلبریتی در نتیجه تمامی انتخابات‌های دنیا را بتوان حمایت تمام قد اپرا وینفری از باراک اوباما دانست که ابتدا میلیون‌ها رای و میلیون‌ها دلار را به سمت کمپین انتخاباتی اوباما روانه کرد و سپس او را به کاخ سفید رساند. البته ناگفته نماند که حمایت سلبریتی‌ها تیغ دولبه‌ای است که همیشه حمایت‌شان هم به نفع نامزدهای انتخاباتی تمام نشده و گاهی تاثیر مخرب و منفی داشته است مانند حمایت اسنوپ داگ از هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ که موجب ریزش آرای او شد.

از این رو هر نامزد انتخاباتی سعی می‌کند لشکری از سلبریتی‌های خوشنام و محبوب را در کمپین خود جمع کند تا بتواند روی برد تبلیغاتی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و نیز قدرت چانه‌زنی آن‌ها با شرکت‌های بزرگ جهت حمایت مالی از کمپین‌های‌ انتخاباتی بهره ببرد. همچنین تجربه نشان داده است سلبریتی‌ها می‌توانند یک شبه نتایج انتخابات را عوض کنند مثلا حمایت اپرا وینفری از هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها ۲۰۱۶ سبب شد در روزهای آخر برنده انتخابات از برنی سندرز به هیلاری کلینتون تغییر کند، پس نباید سلبریتی‌ها را دست کم گرفت.

***سلبریتی‌های مهم در این دوره از انتخابات از چه نامزدی حمایت کردند؟

*** برنی سندرز
سندرز توانسته افراد مشهور و محبوب بیشتری نسبت به بایدن و ترامپ دور خود جمع کند و باید اعتراف کرد سندرز بین سلبریتی‌ها محبوب‌تر از سیاست‌مدارها است.
* کارگردانان: فرانک دارابونت، مایکل مور، اسپایک لی، دیوید لینچ، الیور استون
* بازیگران: خواکین فینیکس، تیم رابینز، سوزان ساراندون، جین فوندا، ست مک‌فارلین
* کمدین‌ها: ماز جبرانی
* ورزشکاران: کریم عبدالجبار
* خواننده‌ها، نوازنده‌ها و گروه‌های موسیقی: راجر واترز، رد هات چیلی پپرز، گیرین دی، کاردی بی، مایلی سایرس، جو ساتریانی، هانس زیمر، آریانا گرانده

*** جو بایدن
تیزرهای تبلیغاتی گسترده بایدن در تلویزیون که خرج زیادی هم برای کمپین او تراشیده است در مقابل سندرزی که تیزر تبلیغاتی در تلویزیون ندارد حاکی از ضعف کمپین بایدن در جذب سلبریتی‌ها است. تنها چند سلبریتی مهم از جو بایدن حمایت کردند.
* بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، تام هنکس
* نویسنده: جورج آر آر مارتین /خواننده: شر

*** ترامپ
دونالد ترامپ همانطور که در عرصه سیاست و پایبندی به اصول و منش سیاسی از نوادر تاریخ است، در مدیریت کمپین انتخاباتی خود هم منحصر به فرد است. در کمپین ترامپ خبری از چهره‌های مشهور مهم نیست و باید گفت او بیشتر سعی در جلب حمایت افراد جنجالی و پرطرفدار اما بدنام دارد. در دوره گذشته هم تنها سلبریتی مهمی که از ترامپ حمایت کرد کلینت ایستوود بود. در این دوره او حمایت ایستوود را نیز از دست داد و تنها به دو حامی او می‌توان اشاره کرد.
* خواننده: کانیه وست /ورزشکار: مایک تایسون

کدخبر: ۳۱۸۳۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    تتلوشون!