کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۷۶۱
تاریخ خبر:

سلامت اسباب‌بازی‌ها زیر ذره‌بین وزارت بهداشت

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، از نظارت وزارت بهداشت بر سلامت اسباب بازی های وارداتی و تولیدی در کشور خبر داد.

دکتر حسین رستگار در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه عادت کودکانه باعث می شود که اسباب بازی ها را در دهان قرار دهند، گفت: اسباب بازی ها می بایست از استانداردهای لازم برخوردار باشند. از همین، اسباب بازی ها از جنبه شیمیایی و فیزیکی، تحت آزمایش قرار می گیرند.

وی به برخی استانداردهای اسباب بازی ها برای کودکان زیر ۳ سال اشاره کرد و افزود: اندازه اسباب بازی که این کودکان استفاده می کنند می بایست بزرگتر از دهان آنها باشد تا امکان خطر بلعیدن وجود نداشته باشد. همچنین نخ یا طنابی که در این اسباب بازی ها استفاده می شود نباید بیش از ۳۰ سانتی متر باشد تا مبادا خطر پیچیدن دور گردن وجود نداشته باشد که منجر به خفگی کودک شود

رستگار با اشاره به خمیرهای بازی و رنگ هایی که استفاده می شود، گفت: رنگ هایی که برای خمیر بازی کودکان زیر ۳ سال استفاده می شود، باید درجه غذایی داشته و از رنگ های خوراکی باشد.

وی بر استفاده از برچسب اسباب بازی تاکید کرد و افزود: این برچسب ها باید واضح و مشخص باشند که نشان بدهند برای چه سنی قابل استفاده هستند. همچنین، هشدارهای قابل اشتعال و سمی بودن نیز در این برچسب ها به وضوح مشاهده شوند.

کدخبر: ۴۶۷۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر