کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۳۱۸۷
تاریخ خبر:

سقوط گلزار؛ پادشاهی مهران‌، سروش و پژمان

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | روز گذشته نتیجه نظرسنجی انتخاب بهترین مجری برنامه‌های تلویزیونی و شبکه خانگی اعلام شد. دو رسانه تخصصی سینمایی این نظرسنجی را برگزار کردند و به همین خاطر نتیجه آن حائز اهمیت و قابل تامل است. بنابر اعلام فیلم نیوز و سینما دیلی، نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این نظرسنجی تلگرامی مشارکت داشته‌اند. در گزارش امروز تحلیلی داریم بر نتیجه‌ای که به‌دست آمده است.

‌مورد اول| صدرنشینی مهران و سروش
یک بار دیگر محبوبیت مهران مدیری در مقام مجری ثابت شد. آرایی که کاربران به مدیری داده‌اند، به‌واسطه موفقیت او در همه فصل‌های «دورهمی» است. با این حال او در سری جدید که به شکل مسابقه روی آنتن شبکه نسیم رفت هم برگ برنده اصلی بود. مدیری ۳۹ درصد از آرا را به دست آورده و یکه‌تاز این نظرسنجی است.

هر چقدر کارنامه متاخر او در بازیگری و کارگردانی مورد انتقاد بوده، کیفیت اجرایش به دل نشسته است. رتبه دوم در اختیار سروش صحت با ۲۲ درصد آراست. مجری «کتاب باز» مدلی تازه از اجرا ارائه کرده که در عین سادگی و صمیمیت‌، مخاطب را سرشار از اطلاعات می‌کند. امتیاز صحت جایی است که نه سراغ تکلف‌گویی می‌رود و نه اطلاعتش را به رخ می‌کشد. بلکه زمینه‌ای فراهم می‌کند تا مخاطب از گفته‌های او و مهمان بهره ببرد.

مورد دوم| شگفتی‌سازی پژمان
روزی که خبر آمد پژمان جمشیدی اجرای یک برنامه برای پلتفرم را پذیرفته، برخی با دیده تردید به موفقیت او نگاه می‌کردند. نخستین قسمت «پیش گو» اما ثابت کرد جمشیدی، در اجرا مثل بازیگری صاحب استعداد است. حالا حضور در جمع سه مجری برتر با کسب ۱۲ درصد آرا، سند دیگری است بر توانایی او. فراموش نکنیم جمشیدی رقبای گردن کلفتی کنار خود دارد که بیش از او اجرا را تجربه کرده‌اند. این بازیگر اما شیوه‌ای برای اجرا پیش گرفت که مورد پسند حداکثری واقع شد. جمشیدی با حفظ حرمت مهمان‌ها، سراغ مطایبه می‌رفت و به وقتش لحنی کاملا جدی می‌گرفت. او در «پیش‌گو» به امضایی
منحصر به‌فرد رسید.

مورد سوم| شاهدی برای ناکامی شهاب
«همرفیق» برای شهاب حسینی سکوی پرتاب نشد. این بازیگر به‌واسطه تجربه‌های موفقی که در تلویزیون پشت سر نهاده بود، اجرای برنامه را پذیرفت. به جز چند قسمت، حاصل عملکرد او در «همرفیق» قابل قبول نبود و نتوانست انتظار حداکثری را فراهم کند. شهاب در نظرسنجی اخیر با ۱۱ درصد آرا رتبه چهارم را به‌دست آورد‌. داریم از بازیگری صحبت می‌کنیم که در چند سال گذشته در اوج محبوبیت بود و شهرتی جهانی به‌دست آورد.

مورد چهارم| شکست تمام‌عیار گلزار
بر اساس ویدئوهایی که از محافل عمومی منتشر می‌شود، استقبال از محمدرضا گلزار به حدی است که خیابان‌ها قفل می‌شوند. در نهایت هم جمعی مشتاقانه در پی او روان هستند و به‌خاطر ناکامی از سلفی گرفتن، فغان سر می‌دهند. پیش‌تر پرسشی مطرح کردیم که اگر گلزار محبوب است، چرا فیلم و سریال‌های متاخر او شکست خورده‌اند.

او در نظرسنجی اخیر، با برنامه‌های «برنده باش» و «هفت خوان» حضور داشت و فقط ۴ درصد آرا را به‌دست آورده است. گلزار درحالی در رتبه ششم قرار گرفته که سال ۹۷ داوران جشنواره جام‌جم او و برنامه‌اش را حائز جایزه دانستند. اگر خاطرتان باشد، آرای مردمی برنده‌باش به
یک باره اوج گرفت و از نود پیش افتاد. وزیر وقت ارتباطات اما از یک تقلب خبر داد و آرای مردمی به سبد نود بازگشت و اول شد. موقعیت «هفت خوان» بدتر از «برنده باش» هم بود و این برنامه شکستی دیگر بر گلزار تحمیل کرد.

مورد پنجم| وضعیت دیگران
دیدن آرای ۶ درصدی رامبد جوان و حضور او در رتبه پنجم عجیب است. احتمالا او چوب کیفیت پایین سری جدید «خندوانه» را می‌خورد و در دور تازه برنامه باید به فکر جبران باشد. پژمان بازغی مجری سابق «کودک‌شو» ۳ درصد آرا را به‌دست آورده است و هفتم شده. فارغ از نتیجه، بازغی عملکردی موفق در این برنامه داشت و یکی از عوامل جذابیت آن بود.

فراموش نکنیم با وجود چهره‌هایی چون مدیری و صحت‌، شانس بازغی کم می‌شود. رتبه‌های هشتم و تا دهم این نظرسنجی از این قرار است: مجید صالحی مجری برنامه اینترنتی «امشو» ۲ درصد‌، اشکان خطیبی مجری اسبق برنامه تلویزیونی «پنج ستاره» و برنامه اینترنتی «پانوراما» ۱ درصد و ۱۰حمید گودرزی مجری سابق برنامه تلویزیونی «پنج ستاره» ۱ درصد.

کدخبر: ۴۲۳۱۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر