کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۷۷۲
تاریخ خبر:

سقوط رئیس‌ باند سرقت از منازل حین فرار

روزنامه هفت صبح | پسر جوان وقتی از زندان آزاد شد و باند سرقت را تشکیل داد، فکرش را هم نمی‌کرد روزی برای فرار از دست ماموران پلیس از طبقه پنجم یک ساختمان به پایین بپرد و سرانجام مرگ حاصل زندگی‌اش باشد. رضا با کمک یک سارق تازه‌کار و پدرش اقدام به سرقت از منازل می‌کرد، اما در آخرین سرقت صورتش را ماموران از طریق دوربین‌های مداربسته شناسایی کردند و پس از پیدا کردن مخفیگاه او و پدرش هنگام فرار به پایین سقوط کرد و درجا فوت شد.

*** ماجرای لو رفتن سرقت
چندی قبل پرونده سرقت‌های سریالی از خانه‌ها پیش‌روی ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها وارد عمل شدند. کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی به محل‌های سرقت رفته و پی بردند دزدان با تخریب قفل درهای ورودی وارد خانه‌ها شده و سرقت‌هایشان را به اجرا گذاشته‌اند و در یکی از سرقت‌ها دزدان وقتی متوجه حضور صاحبخانه و خانواده‌اش در خانه می‌شوند، با تهدید اسلحه سعی بر باز کردن در گاوصندوق داشتند که مرد جوان در برابر آنها مقاومت کرده و دزدان قبل از اینکه اهالی ساختمان باخبر شوند پا به فرار می‌گذارند.

تیم پلیس در گام بعدی به بررسی فیلم ضبط‌شده از چند محل سرقت پرداخت که خیلی زود یکی از سارقان سابقه‌دار که به تازگی از زندان آزاد شده بود شناسایی شد. کارآگاهان در ادامه اطلاع پیدا کردند این سارق همراه پدرش و دو جوان دیگر دست به این سرقت‌ها می‌زنند که مخفیگاه این پدر و پسر ردیابی شد و ماموران با هماهنگی مقام قضایی برای دستگیری دزدان وارد عمل شدند.

ماموران وقتی برای دستگیری متهم وارد خانه‌شان شدند، موفق شدند پدر سارق سابقه‌دار را در همان محل دستگیر کنند، اما رضا فرار کرد و قصد داشت از طبقه پنجم خانه‌شان به ساختمان‌های دیگری برود که از پنجره به پایین سقوط کرد و به کام مرگ فرورفت. ماموران در ادامه دو همدست دیگر این باند را شناسایی کردند و در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری این دو سارق تازه‌کار شدند.

کارآگاهان در تحقیقات پی بردند که رضا با یک باند حرفه‌ای که در زندان با آنها آشنا شده بود کار می‌کرد، اما برای اینکه پول بیشتری به جیب بزند، بدون اطلاع به همدستانش یک باند تشکیل داده و این سرقت‌ها را رقم زده است.

*** اعترافات همدستان سارق
یکی از این سارقان تازه‌کار که ۲۵ سال دارد، علت ورودش به این باند را بیکاری و بی‌پولی می‌داند. او به هنگام سرقت‌ها در راه‌پله‌ها می‌ایستاده و به قول خودش زاغ همسایه‌ها را چوب می‌زده تا کسی نیاید. او درباره روش سرقتشان از خانه‌ها نیز می‌گوید: در کوچه‌ها پرسه‌زنی می‌کردیم، با توجه به خاموش بودن چراغ‌ها، زنگ خانه را به صدا درمی‌آوردیم، اگر کسی پاسخ نمی‌داد، از خالی بودن خانه اطمینان پیدا می‌کردیم و از بالای در یا با تخریب در ورودی وارد ساختمان می‌شدیم و رئیس باند (رضا که فوت شد) با دیلم درها را تخریب می‌کرد و دست به سرقت می‌زدیم.

او اعتیاد دارد و درباره شغل قبلی‌اش نیز می‌گوید: من تریاک مصرف می‌کنم. یک سال قبل کفاش بودم که به‌خاطر تحریم‌ها دیگر نمی‌توانستیم مواد اولیه بخریم و کار را تعطیل کردیم و بعد از آن مدتی در میوه‌فروشی و فرش‌فروشی کار کردم، اما باز بیکار شدم و نزدیک به شش ماه در خانه بودم و مواد مصرف می‌کردم.

او از طریق یکی دیگر از همدست‌ها به باند سرقت آمده است و نحوه ورودش را چنین تعریف می‌کند: با او در آرایشگاه آشنا شدم و چندی قبل ۲ میلیون تومان به او پول قرض دادم که بعد از آن ناپدید شد و چندباری جلوی در خانه‌شان رفتم، اما خبری ازش نبود تا اینکه بعد از هفت ماه وقتی سرکوچه‌شان بودم، او با یک خودروی سوناتا وارد خیابان شد و وقتی سوار خودرویش شدم، همان ابتدا یک میلیون تومان به من پرداخت کرد و فردای آن روز وقتی دیدمش پیشنهاد دزدی را داد و چون بیکار بودم و هیچ پولی نداشتم پیشنهادش را پذیرفتم.

اما همدست دوم هم سرنوشت عجیبی دارد و می‌گوید اگر باند از هم نمی‌پاشید خودم جای مجید که فوت شد می‌ایستادم. حدود ۳۰ سال دارد و در ۱۸ سالگی ازدواج کرده و یک فرزند پسر دارد. از طریق یکی از دوستانش با برادر او که همان رئیس باند بوده و به تازگی از زندان آزاد شده بود آشنا می‌شود. در ابتدا راننده گروه بوده و پس از آن به کمک مجید در خانه‌ها را با دیلم باز می‌کرده است.

او درباره آخرین سرقتشان می‌گوید: یک کیف ابزار داشتیم که داخلش یک اسلحه پلاستیکی بود که از یک خانه سرقت کرده بودیم. داخل خانه در حال سرقت بودیم که یکی از همدستانم در راه‌پله‌ها اعلام کرد که صاحبخانه همراه پسر و همسرش وارد شدند که از رئیس باند خواستم فرار کنیم، اما او گفت که گاوصندوق را باید باز کند و اسلحه را دست من داد.

وقتی صاحبخانه وارد شد، من اسلحه را روی سر پسرش گذاشتم و گفتم کاری به آنها نداریم و رئیس باند با چاقو پدر خانواده را زخمی کرد، اما وقتی دیدم گاوصندوق را باز نمی‌کند پا به فرار گذاشتم و همگی به‌سرعت از خانه خارج شدیم و بعد هم توسط پلیس دستگیر شدم. بنا بر این گزارش، ماموران در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که اعضای این باند ۱۰۰ خانه را هدف سرقت قرار داده‌اند که برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم احتمالی‌شان در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

کدخبر: ۳۵۳۷۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر