کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۸۹۵
تاریخ خبر:

سفیر امارات در تلاویو خشم مسلمان‌ها را برانگیخت

روزنامه هفت صبح |یک: سه ماه بعد از انتصاب سفیر امارات در تلاویو او حالا مورد حمله و انتقاد بسیاری از اعراب قرار گرفته است. آل‌خاجه که دیپلماتی کارکشته است در حالی در عکس‌ها نشان داده شده که از سوی خاخامی در تلاویو در حال متبرک شدن است. انتشار عکس‌های دیدار سفیر امارات در تل‌آویو با خاخام صهیونیست با انتقاد فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کشورهای عربی مواجه شد.

حساب کاربری وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توئیتر روز (دوشنبه) با اعلام خبر این دیدار، نوشت: دو طرف در این ملاقات در خصوص مسائل مختلف از جمله «توافق ابراهیم» گفت‌وگو کردند. حساب توئیتری وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین با انتشار عکس‌های این دیدار، اضافه کرد که سفیر اماراتی از خاخام صهیونیست برای شرکت در افتتاح مرکز ادیان سه گانه ابراهیمی در ابوظبی دعوت به عمل آورد.

این در حالیست که با کم شدن شانس نتانیاهو برای تشکیل دولت در سرزمین های اشغالی و احتمال بالای اینکه مخالفان او بر سر کار بیایند، انتظار می‌رود که طرح ابراهیم هم در کما فرو رود. به ویژه آنکه کشورهای عربی موضع نسبتا سختی مقابل حملات اسرائیل به غزه داشتند.

* دو: دولت امارات که به گفته تحلیل‌گران رژیم صهیونیستی از نتایج جنگ غزه و پیروزی مقاومت خشمگین شده است و در نامه‌ای به مقامات تل آویو این خشم خود را منعکس کرده است، در جدیدترین گام برای نزدیکی بیشتر به این رژیم، «محمد محمود آل خاجه» سفیر خود در سرزمین‌های اشغالی را به دیدار با «شالوم کوهن» خاخام رژیم صهیونیستی که از او به عنوان «رئیس شورای بزرگان تورات» نام برده می‌شود، فرستاد.

توافق ابراهیم به بیانیه مشترک اسرائیل، امارات متحده عربی و ایالات متحده اشاره دارد که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد‌. از این واژه همچنین برای اشاره کلی به توافق‌نامه‌های سازش به ترتیب عادی‌سازی روابط اسرائیل-امارات متحده عربی و همچنین بحرین - اسرائیل استفاده شده است.

* سه: فعالان شبکه‌های اجتماعی، اقدام سفیر امارات را تقبیح کردند، زیرا این عمل فقط چند روز پس از حمله رژیم اسرائیل به غزه رخ داد که منجر به شهادت صدها غیر نظامی بی‌گناه در این باریکه شد که اکثر آنان زن و کودک بودند. امارات تنها دولتی بود که با وجود محکومیت جهانی جنایات رژیم اسرائیل، آن را محکوم نکرد.

یکی دیگر از محورهای منتقدین به این دیدار این است که دیدار در منزل خاخام صهیونیست انجام شده است، منزلی که به گفته این فعالان فضای مجازی در قدس اشغالی و در نزدیکی محله «الشیخ جراح» قرار دارد. رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته با حمایت از شهرک نشینان تندرو تلاش کرد تا با اخراج فلسطینی‌های ساکن این محله، آن را برای شهرک سازی آماده کند.

«امنون ابراهیموویچ» تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیست روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم تاکید کرد که برخی مسئولان اماراتی در پیامی به مقامات صهیونیستی اعلام کرده‌اند که به شدت از دست اسرائیلی‌ها عصبانی هستند، زیرا که آن‌ها به شدت از جنبش حماس متنفرند، اما رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر کاری کرد که اکنون مسئولیت حراست از قدس به این جنبش سپرده شده است. ابراهیموویچ افزود که در پیام اماراتی‌ها به رژیم صهیونیستی آمده است که قبل از هرگونه توافق با جنبش حماس، باید راه حلی برای قدس اندیشیده شود، چیزی همانند تولیت مشترک یا بین‌المللی.

* چهار: ‌ به گزارش ایرنا امارات از جمله کشورهایی است که سال گذشته در سلسله اقدامات «دونالد ترامپ» در راستای منافع رژیم صهیونیستی و با گرفتن برخی امتیازها، توافقنامه صلح را با این رژیم امضا کرده و روابط خود را اصطلاحا با رژیم اشغالگر عادی‌سازی کرد. امارات به همراه بحرین در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال گذشته میلادی تحت حمایت ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در کاخ سفید توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به توافق ابراهیم را که در کشورهای عربی و اسلامی از آن به عنوان «توافق ننگین» یاد می‌شود، امضا کردند.

کدخبر: ۳۹۳۸۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر