کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۷۳۵
تاریخ خبر:

نگاهی به تازه‌ترین وعده‌های انتخاباتی کاندیداها

روزنامه هفت صبح | فهرست تایید صلاحیت‌شده‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در ساعت‌ها و حتی یکی دو روز اول باعث شد که خیلی‌ها بگویند نتیجه معلوم است و دیگر رقابتی وجود ندارد اما اینطور که فعالیت نامزدها و واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد،هنوز امیدهایی برای اینکه عده‌ای قلقلک شوند و تنور انتخابات داغ شود وجود دارد.

*** بسته غذای ۳۰۰هزار تومانی
وقتی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد که اگر رئیس‌جمهور شود به زوج‌های جوان وام ۵۰۰میلیونی می‌دهد عده‌ای گفتند احتمالا آقای دکتر اشتباه محاسباتی کرده وگرنه در این اوضاع کسری بودجه دادن وامی که اصلا برایش برنامه‌ریزی نشده و مجموعا چیزی نزدیک به نصف کسری بودجه سال ۱۴۰۰ خواهد شد،اصلا منطقی نیست.

عده‌ای هم اینطور تحلیل کردند که او به احتمال زیاد در ادامه به نفع ابراهیم رئیسی کنار خواهد کشید و اصلا کار به مطالبه چنین وعده‌ای نخواهد رسید. اینطور که معلوم است تحلیل دسته دوم بیشتر به واقعیت نزدیک است چون او باز هم وعده‌ای از همان جنس داده و گفته که اگر به ساختمان پاستور برسد به هر ایرانی بسته غذایی ۳۰۰هزار تومانی خواهد داد.البته این را می‌توان واکنشی به وعده جدید محسن رضایی که گفته یارانه را ۴۵۰هزارتومان می‌کند، دانست.

*** حاشیه در تبلیغات
این دومین‌بار است که تبلیغات محیطی هواداران و ستادهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی حاشیه‌دار می‌شود. این‌بار پارچه نوشته‌ای که یکی از ستادهای رئیسی نصب کرده توجه‌ها را به خود جلب کرده است؛پارچه‌نوشته‌ای که روی آن آمده:ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور محترم جناب آقای آیت‌الله ابراهیم رئیسی. این پارچه نوشته بهانه‌ای شده برای کسانی که از وضعیت تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان شاکی شده‌اند تا بگویند که بفرمایید،طرفداران آقای رئیسی کار را تمام شده می‌دانند.چند روز پیش هم نوع طراحی یکی از بنرهای تبلیغاتی مربوط به این نامزد خبری شده بود. نوع طراحی آن بنر شبیه پوستر فیلم «درخشش» بود.شاید به نظرتان این بد نباشد اما تصویر آقای رئیسی شبیه چهره منفی فیلم از آب درآمده بود و کنار آن هم نوشته شده بود:«فساد در کمین است.»

غیر از این دو مورد حرف‌های جدید رئیسی در مورد دادن اینترنت رایگان به طبقات فرودست هم مورد توجه بوده است.در حالی که چند نفر از نامزدها سعی می‌کنند با نشان دادن مخالفتشان با فیلترینگ پیش اهالی فضای مجازی محبوبیت کسب کنند،احتمالا آقای رئیسی با شناخت طیف طرفدارانش سعی کرده راه دیگری پیدا کند.او گفته:«امروزه فضای مجازی و اینترنت تبدیل به یک حق مردم شده است؛حداقل استفاده از اینترنت برای دهک‌های پایین باید رایگان شود.»

از دیگر حاشیه‌های مربوط به اطرافیان رئیسی یکی هم تکذیب خبری است که می‌گفت تهیه‌کننده سریال پر حاشیه گاندو به ریاست ستاد هنرمندان رئیسی منصوب شده است.این خبر را سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی داده و گفته نه تنها مجتبی امینی که سابقه بازی در فیلم‌هایی مثل دل شکسته را هم دارد،چنین سمتی نگرفته بلکه هیچ انتصاب دیگری هم در ستادهای آقای رئیسی وجود نداشته و نخواهد داشت.

*** خیز زیرپوستی
بدون تعارف عبدالناصر همتی،رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی یکی از کسانی بوده که حتی خوشبین‌ترین طرفدارانش هم او را در بین چهره‌های اصلی رقابت قرار نمی‌دادند اما طی روزهای گذشته حرف‌هایی زده و کارهایی کرده که به نظر می‌رسد توانسته چشم‌هایی را به سمت خودش برگرداند. مهم‌ترین اقدام این یکی دو روز اخیر همتی معرفی همسرش به عنوان سخنگو به برنامه تبلیغاتی‌اش در تلویزیون بود.انصافا هم همسر جوان و خوشروی همتی که خودش هم اقتصاد خوانده و دکترای مدیریت دارد به خوبی توانسته از عهده این مسئولیت بربیاید. او غیر از اینکه با دقت و تسلط کامل از برنامه همتی دفاع کرد و به سوالات مجری جواب داد، از نظر احساسی هم توانست بیننده را با خود همراه کند.

یک جایی هم وقتی از او خواسته شد جمله‌ای درباره همتی بگوید،گفت:«به اعتقاد من آقای همتی مرد روزهای سخت است و مردم از رای دادن به او پشیمان نخواهند شد.» تاثیر حضور و حرف‌های سپیده شبستری را وقتی متوجه می‌شویم که به نمودار جست‌وجوی اسم همتی در گوگل نگاه کنیم که چطور بعد از این برنامه تلویزیونی صعودی شده است.اینطور که مرکز رصدآماری بتا می‌گوید بعد از این برنامه برای چند ساعت از نظر تولید محتوای مجازی که حاوی اسم نامزدها باشد،همتی بالاتر از بقیه قرار گرفت. این تنها تلاش همتی برای جلب توجه نبوده است.

او سعی کرد حرف‌هایی هم برای جلب نظر رای‌دهنده‌های جوان بزند و گفت:«چرا باید برای خانم‌ها پیامک بی‌حجابی بیاید؟به دختران ما با پیامک حجاب استرس وارد می‌کنند. برخی می‌گویند حتی زنان را در خانه به اسم کوچک صدا نکنید.» بعد هم اضافه کرد:«من نمی‌دانم برخی دوستان با فیلترینگ سایت‌هایی مثل توئیتر به دنبال چه هستند؟ همه مسئولان هم در توئیتر هستند، این یعنی چه؟! الان هم بحث فیلتر اینستاگرام را مطرح می‌کنند. اینها ضربه به کسب‌وکار مردم است.در زندگی مردم دخالت می‌کنیم که چه جور زندگی کن، چه فیلمی ببین، کجا برو، کجا نرو!»

*** تلاش برای تایید اصلاح‌طلبان
در همین حین که نامزدها سعی می‌کنند با زدن حرف‌های خاص و دادن وعده‌های خاص‌تر جلب توجه کنند،محسن مهرعلیزاده همچنان به دنبال گرفتن تایید اصلاح‌طلبان است.او در نامه‌ای به بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات از او خواسته که فرصت سخنرانی در مجمع اصلاح‌طلبان را داشته باشد و نامزد آنها باشد چراکه اساسا به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب وارد انتخابات شده و همه از سابقه او خبر دارند.

اولین واکنش رسمی به این نامه را آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات نشان داده و گفته:«در هیچ یک از جلسات جبهه اصلاحات چنین بحثی مطرح نشده است و باید ببینیم این درخواست چه می‌شود چه موضعی را مجمع عمومی می‌گیرد.» او قبلا اعلام کرده بود که چون هیچ کدام از نامزدهای این جریان تایید صلاحیت نشده‌اند در انتخابات پیش‌رو هیچ نامزد و نماینده‌ای ندارند.

کدخبر: ۳۹۳۷۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر