کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۸۶۵
تاریخ خبر:

سریال‌های خانگی از قرنطینه خارج می‌شوند

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | خبر اختصاصی محمد مهدی طباطبایی نژاد، معاون ارزشیابی سازمان سینمایی به هفت صبح درباره از سرگیری تولید سریال‌های خانگی و فیلم‌های سینمایی که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شدند. با شیوع کرونا کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما تشکیل شد که یکی از مصوبه‌های فوری آن تعطیلی فیلم‌ها و سریال‌ها بود.

حالا اما از درون سازمان سینمایی زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد تا در گام اول پروژه‌های متوقف شده از سر گرفته شوند و در گام بعدی پروژه‌های جدید راه بیفتند. برای اطلاع دقیق از شرایط تولید سریال‌های خانگی و فیلم‌های سینمایی با سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت‌وگو کرده‌ایم. توضیحات او را بخوانید.

*** سلسله جلسات با تهیه‌کنندگان
تا امروز که به دلیل شرایط خاص کرونا و اصرار و جدیتی که ستاد ملی مبارزره با کرونا برای تعطیلی هرگونه تجمع داشت طبعا این موضوع مطرح نبود که تولید سریال‌های خانگی و فیلم‌ها از سرگرفته شوند منتها از آنجایی که رویکرد دولت به این سمت است که فعالیت‌های اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شود، از هفته گذشته سازمان سینمایی هم در مجموع اداره کل خود قرارهایش را می‌گذارد. امروز (دوشنبه یکم اردیبهشت ) با دست اندرکاران پروژه‌های سینمایی که بالای ۷۰درصد فیلمبرداری داشته و به دلیل کرونا تعطیل شده‌اند، جلسه داشتم. فردا (سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ) هم با سریال‌های متوقف شده جلسه داریم تا بتوانیم به یک پروتکل اجرایی که مبتنی بر مصوبه ستاد ملی کرونا باشد،برسیم.

**** مقررات تولید چیست؟
قرار است یک پیش‌نویس برای تولیدات سینمایی و سریال‌ها نهایی شود. از جمله لزوم حضور پزشک سر صحنه فیلمبرداری، ضد عفونی کردن تجهیزات، پرهیز از مسائلی که اضطرار ندارد،گرفتن تست کرونا در صورت نیاز و اگر نه تب سنجی مداوم ،انجام کار با فاصله‌گذاری ایمن، تغییر فیلمنامه برای این که بتوان تا حد امکان سکانس‌ها در فضای بسته گرفته شود و … همچنین پروژه‌ها موظف‌اند سرویس ایاب و ذهاب را برای همه عوامل تهیه کنند، مدل سرو غذا و هر نوع پذیرایی ضد عفونی نیز باید براساس قوانین بهداشتی باشد.

*** استارت آقازاده، قورباغه و دیگران
ما با رعایت تمام موارد بهداشتی و پروتکل اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تصمیم داریم در مرحله اول پروژه‌های متوقف شده را سامان دهیم. فعلا تصمیم بر از سرگیری پروژه‌هایی است که در مرحله فلیمبرداری متوقف شده‌اند از جمله سریال آقازاده حامد عنقا ، قورباغه هومن سیدی ، سیاوش مهدی یاری و فیلم‌های چپ راست حامد محمدی ، شپلوتکا حسین قناعت،جوجه تیغی مستانه مهاجر و روشن روح الله حجازی.

*** تصمیم برای «پیش‌تولیدی‌ها»
درباره پروژه‌هایی که در پیش تولید هستند تا اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حد مواردی چون بازدید لوکیشن و مسائلی که می‌توان فاصله‌گذاری ایمن را رعایت کرد … اعلام موافقت می‌کنیم. افق ما این است که چرخ تولید با مراعات حداکثر جوانب بهداشتی حرکت خود را شروع کند و چاره‌ای هم نداریم چراکه تا اطلاع ثانوی باید با کرونا زندگی کنیم و باید خودمان را با شرایط جدید تطبیق دهیم. کما این که همه سر کار می‌رویم. این را هم لازم است اشاره کنم ‌از زمانی که خبر شیوع کرونا اعلام شد خوشبختانه اهالی سینما خیلی رعایت کردند و پروژه‌ها تعطیل شدند. شما یک مورد ابتلا به بیماری کرونا در تولیدات سینمایی نمی‌بینید. این نشان‌دهنده این است که تهیه‌کنندگان مراقبت کرده‌اند .

*** منتظر جواب هستیم
پیش نویس شرایط فیلمبرداری در دوران کرونا به‌زودی تمام می‌شود و آن را تقدیم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم کرد. ایشان با ستاد ملی مبارزه با کرونا در میان می‌گذارند و بعد از کسب مجوز آن را اجرایی می‌کنیم. می‌دانید که هیچ وزارتخانه‌ای درباره کرونا تصمیم‌گیری نمی‌کند و آغاز فعالیت‌ها باید منطبق با نظر ستاد باشد. مسیر پیشنهادی ما و همراهی ستاد اما این است که چرخ تولیدات به حرکت درآید؛ با راعایت همه توصیه‌های بهداشتی.

*** لزوم تمکین تهیه‌کننده
اساسا یکی از بندهای مهم این است که تهیه‌کننده به تعهدات خود برای فراهم آوردن شرایط ایمن متعهد باشد. از آن سو شروع فعالیت‌ها مستلزم موفقیت تستی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا در فضای عمومی می‌زند. اگر این تست منجر به سقوط منحنی شیوع کرونا شود، تولید سریال‌های خانگی و فیلم‌های سینمایی هم با رعایت قوانین ادامه خواهند داشت. اگر شرایط مثل اسفند شود ما هم تابع قانون هستیم.

کدخبر: ۳۲۱۸۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر