کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۷۵۸
تاریخ خبر:

سریال‌های جدید مورد پسند مخاطبان نیست

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | درحال ‌حاضر سه سریال «ایلدا»، «بوم و بانو» و «نجلا» برای اولین‌بار از شبکه‌های یک، دو و سه روی آنتن رفته‌اند و شبکه پنج هم در باکس مخصوص پخش سریال‌های شبانه‌اش، بازپخش فصل سوم سریال «عملیات ۱۲۵» را پخش می‌کند. مسئله قابل‌توجه اینجاست که میزان بازدید روزانه‌ هیچ‌کدام از این سریال‌ها در تلویزیون اینترنتی تلویبیون، به صد هزار نفر هم نرسیده است. هفت صبح میزان بازدید قسمت‌های مختلف این چهار سریال را بررسی می‌کند.

*** پایین آمدن ایلدا از نقطه اوج
سریال «ایلدا» در قسمت اول، ۷۰هزار بازدیدکننده داشته، اما در قسمت دوم این میزان به ۴۷هزار رسیده است. احتمالا بخش مهمی از مخاطبان بعد از تماشای قسمت اول ترجیح داده‌اند از تماشای ادامه‌ آن صرف‌نظر کنند. تعداد بازدیدها تا قسمت نهم به ۲۹هزار نفر رسیده است و دوباره تا قسمت ۱۹ در مرز ۳۰هزارنفر بوده. در قسمت‌های ۲۳، ۲۴ و قسمت آخر هم به‌ترتیب، ۲۵، ۱۹ و ۱۶هزار نفر از سریال بازدید کرده‌اند. به‌طورکلی میانگین بازدیدهای «ایلدا» از ۳۰هزارنفر فراتر نرفته است.

*** آمار ناامیدکننده بازدید بوم و بانو
درباره‌ سریال «بوم و بانو» برخلاف انتظار، میزان بازدیدها به‌شدت پایین بوده. از این جهت برخلاف انتظار است چون «بوم و بانو» داستانی عاشقانه دارد و به نظر می‌رسد ویژگی‌های یک سریال سرگرم‌کننده و جذاب را داشته باشد، اما گویا مخاطبان علاقه چندانی به دنبال کردن آن نشان نداده‌اند.

این سریال در قسمت اول در سایت تلویبیون، ۲۷هزار بازدیدکننده داشته، در قسمت دوم به ۱۸هزار بازدید رسیده و این میزان بازدید تا قسمت نهم تقریبا حفظ شده است. در قسمت یازدهم با جهشی ناگهانی به ۷۱هزار بازدیدکننده رسیده، اما مجددا کاهش پیدا کرده و بعد از گذشت از ۳۰هزار بازدید در قسمت پانزدهم از قسمت بیست‌ویکم به بعد ریزش مخاطب داشته است.

قسمت بیست‌ویکم، ۱۱ هزار بازدیدکننده داشته و این تعداد در قسمت بیست‌وچهارم به هشت‌هزار رسیده است. قسمت سی‌ودوم، ۹هزاربازدیدکننده داشته و در قسمت‌های سی‌وچهارم و سی‌وششم، به هفت‌هزار بازدید رسیده است.

*** نجلا ناموفق درجلب مخاطب
تجربه ثابت کرده که سریال‌های شبکه‌ سه معمولا نسبت به سایر سریال‌های تلویزیونی، پرمخاطب‌ترند. اما درباره‌ سریال «نجلا» که این روزها درحال پخش از این شبکه است قضیه فرق می‌کند. در تلویزیون اینترنتی تلویبیون، «نجلا» در قسمت اول ۸۱هزار بازدیدکننده داشته است.

در قسمت‌های سوم و چهارم تا حدودی میزان بازدیدهایش افت کرده و به ۵۰هزار رسیده، اما مجددا در قسمت هشتم افزایش پیدا کرده و تا ۸۰هزار بازدید پیش رفته. از قسمت دهم به بعد، میزان بازدیدها افت کرده و از ۵۳ هزار در قسمت دهم به ۴۷ هزار در قسمت سیزدهم رسیده است.

*** بازدید منطقی تکرار عملیات ۱۲۵
سریال‌های شبکه پنج، معمولا به نسبت سایر شبکه‌ها مخاطبان کمتری دارند، اما این‌بار سریالی را روی آنتن برده است که پیشتر از تلویزیون پخش شده. انتظار نمی‌رفت تکرار فصل سوم «عملیات ۱۲۵» مخاطبان زیادی را با خودش همراه کند. قسمت اول دو هزار نفر بازدیدکننده داشته. این میزان در قسمت سوم به ۱۵۰۰ نفر رسیده و در قسمت پنجم هم این میزان را حفظ کرده است. با توجه به تکراری بودن سریال، همین ۱۵۰۰ تا دوهزارنفر هم قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

*** پیشتازی پایتخت و پس از باران
در کنار سریال‌هایی که برای اولین‌بار در حال پخش از شبکه‌های یک، دو و سه هستند، شبکه آی‌فیلم هم چندروزی است بازپخش سریال «پایتخت۱» را روی آنتن فرستاده است. جالب است بدانید میزان بازدید فصل اول پایتخت، حتی بعد از بارها بازپخش نسبت به سریال‌های جدید، قابل‌توجه بوده است. ۴۴هزار نفر قسمت اول فصل یک پایتخت را در تلویزیون اینترنتی تلویبیون تماشا کرده‌اند.

این میزان در قسمت سوم و چهارم به حدود ۳۰‌هزار رسیده، اما باز هم در مقایسه با سایر سریال‌ها رقم قابل‌توجهی است. سریال «پس از باران» هم جزو سریال‌هایی بود که در زمان پخش با استقبال فراوانی همراه شد. شبکه آی‌فیلم درحال‌حاضر این سریال را هم روی آنتن برده است. این سریال هم در قسمت اول ۱۸هزار بازدیدکننده داشته و تا قسمت ششم به ۱۴ تا ۱۲هزار بازدیدکننده رسیده است.

این سریال ۲۰ سال پیش به کارگردانی سعید سلطانی ساخته شده بود و ملودرامی تاریخی به حساب می‌آمد. مقایسه‌ بازدیدهای این اثر سلطانی با سریال «بوم و بانو» نشان می‌دهد که مخاطبان هنوز هم بعد از دو دهه «پس از باران» را ترجیح می‌دهند و این کارگردان با اثر تاریخی جدیدش نتوانسته‌ است آنطور که باید در مسیر علایق آنها گام بردارد.

کدخبر: ۳۵۵۷۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر