کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۹۸۵
تاریخ خبر:

سرگیجه سریالی شبکه سه ادامه دارد

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | امشب آخرین قسمت سریال «بوتیمار» روی آنتن شبکه سه می‌رود.سریالی که در میان برنامه‌ها و سریال‌های عبوس تلویزیون می‌توانست حکم نفس خور برای بیننده‌ها را داشته باشد اما کیفیت آن پایین‌تر از حد انتظار بود. همزمان تیزر سریال جدید شبکه سه یعنی «کلبه‌ای در مه» پخش می‌شود که شمایل آن خبر از یک اثر موفق نمی‌دهد.شکست سریالی شبکه سه از نیمه اسفند ۹۹ شروع شد، در نوروز و رمضان به اوج رسید و در ماه آخر بهار ۱۴۰۰ ادامه دارد.

*** مورد اول| کلبه‌ای در مه
از فردا شب سریال جدید شبکه سه یعنی «کلبه‌ای در مه» روی آنتن می‌رود. این سریال را حسن لفافیان ساخته که در کارنامه‌اش اثری موفق دیده نمی‌شود. آیا سریال جدید او تبدیل به یک استثنا خواهد شد؟ از سر و شکل تیزر به عنوان مهم‌ترین عنصر تبلیغی سریال، چنین مفهومی برنمی‌آید. فضای «کلبه‌ای در مه» یادآور «وارش» است که دو سال پیش از شبکه سه پخش شد.با این حال باید صبر کرد و دید آیا بالاخره باکس سریالی شبکه سه بعد از مدت‌ها جان خواهد گرفت یا خیر؟

*** مورد دوم |بوتیمار
امشب آخرین قسمت سریال «بوتیمار» از شبکه سه پخش می‌شود.این سریال ابتدا برای نوروز در نظر گرفته شده بود.در ادامه از آن به عنوان گزینه اصلی ماه رمضان یاد شد.در نهایت هم در این دو مناسبت مهم روی آنتن نرفت. مدیران شبکه سه به‌خوبی پی برده بودند،«بوتیمار» فاقد استاندارد لازم برای پخش در نوروز و رمضان است.این سریال را علیرضا نجف‌زاده کارگردانی کرده که جز لحظاتی معدود نتوانست خنده به لب مخاطب بیاورد.

امتیاز اصلی سریال،ملاحت مرجانه گلچین است. در عوض «بوتیمار» از بازی حمید لولایی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، هدایت هاشمی و علی صبوری لطمه خورد. از آن‌سو قصه سریال فاقد کشش کافی است و بعد از چند قسمت حال و هوای آن برای مخاطب تکراری شد.امید و سرخوشی‌هایی که سازندگان خارج از قواعد درام به خورد مخاطب دادند،اصلی‌ترین پاشنه آشیل «بوتیمار» است. در سریالی چون «پایتخت» هم حس زندگی و امید جاری است اما این اتفاق نه به شکل باسمه‌ای بلکه در قالب درامی باورپذیر و سرگرم‌کننده رقم می‌خورد.

*** مورد سوم | یاور
شبکه سه روی «یاور» حسابی ویژه باز کرده بود و با اضافه کردن یک کارگردان به پروژه بالاخره آن را به آنتن رساند.این سریال اما بعد از چند قسمت دستش رو شد و مخاطب پی برد نباید از آن انتظار خاصی داشته باشد. جدا از داستان ضعیف، گاف‌های «یاور» تا مدت‌ها سوژه بود.بدتر اینکه همه چیز قسمت آخر این سریال پیش پا افتاده و ابتدایی رقم خورد؛ از کل کل‌های بچگانه یاور و نیوندی در انتخابات صنف، تا اصرار آصف برای اقرار به قتل در مراسم انتخابات صنف.به همه اینها حرف‌های شعاری یاور و رفتارهای خبیثانه کارتونی نیوندی و واکنش های عاطفی جناب سرگرد سریال هم اضافه کنید. تیر خلاص هم دیالوگ‌های مثلا سرخوشانه یاور و محسن بود که سریال با آن تمام شد.

*** مورد چهارم| حورا
شبکه سه اولین شبکه‌ای است که بعد از نوروز سریال جدید خود را روانه آنتن کرد.قسمت‌های باقی‌مانده «گاندو ۲» آماده نبود و شبکه سه در فاصله روزهای مانده تا ماه رمضان «حورا» ساخته رضا کمالی را درکنداکتور قرار داد. از این مینی سریال توقع زیادی نمی‌رود و چه بسا خیلی‌ها همین حالا یادشان نباشد «حورا» پخش شده!‌ داستان سریال بر اساس الگویی «فرزندی که متعلق به یک پدر و مادر نیست» شکل گرفته بود و پیچیدگی خاصی نداشت. در مجموع مینی سریال «حورا» اثری معمولی است؛‌چه در روایت قصه و چه بازی بازیگران و دیگر اجزای آن.

*** مورد پنجم| گاندو ۲
اینکه کیفیت «گاندو ۲» پایین است یا نه یک مسئله است و اینکه شبکه سه به زور آن را در کنداکتور نوروزی قرار داد مسئله‌ای دیگر. سریال آماده نبود و در نوروز بارها با تاخیر روی آنتن رفت. در نهایت هم پخش آن نصفه و نیمه باقی ماند و این شائبه را ایجاد کرد که به‌خاطر فشار دولت متوقف شده. هر چند خود سازندگان توضیح دادند که سریال آماده نیست.«گاندو» ضعف‌هایی اساسی دارد که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم و سوژه گزارش امروز نیست. این سریال طرفداران خاص خود را دارد اما آنقدر جان نداشت که بتواند تبدیل به اثری ویژه شود و حتی موفقیت فصل اول را تکرار نکرد.

*** مورد ششم| چوب خط
ضعف باکس سریالی شبکه سه از نیمه اسفند شروع شد.جایی که سریال «چوب خط» در کنداکتور قرار گرفت.این سریال کمدی می‌توانست پیش درآمدی خوب برای نوروز شبکه سه باشد اما بعد از چند قسمت مشخص شد با اثری تکراری مواجه هستیم.«چوب خط» روی کلیشه‌ها حرکت می‌کرد و بدون ایجاد اتفاقی خاص به پایان رسید. تنها حاصل آن ضربه به کیفیت باکس سریالی شبکه سه بود.

کدخبر: ۳۹۳۹۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر