کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۲۹۴
تاریخ خبر:

سرنوشت مبهم گمشدگان ‌دره ملکشاهی

روزنامه هفت صبح | هلال‌احمر می‌گوید فعلا شواهدی وجود ندارد که این گردشگران در ایلام مفقود شده باشند. رو گذشته خبری در کانال‌های محلی منتشر شد که از مفقود شدن ۱۵ گردشگر اصفهانی در منطقه تفریحی «ویژدرون» شهرستان ملکشاهی ایلام خبردادند. بنابراعلام این منابع گفته شده بود بعد از گذشت سه روز هنوز خبری از این افراد نشده و تلفن‌های همراه آنها نیز خاموش است.

«خبرآنلاین» نیز در خبری کوتاه نوشت: «این گردشگران از سه روز پیش در منطقه حضور داشته‌اند و با وجود ۶ ساعت از اعلام مفقودی‌، متاسفانه نیروهای هلال احمر نتوانسته‌اند سرنخی پیدا کنند. طی روزهای گذشته با سرریز شدن آب سدی که در این منطقه وجود دارد باعث بالا رفتن آب رودخانه شده و همین بر نگرانی‌ها اضافه کرده است.»

*** خبر اولیه: پیدا شدند
چند ساعت پس از انتشار این خبر و گسترش آن در شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری «صدا و سیما» به نقل از «حسین عارفی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نوشت: «این گردشگران قبل از سرریز آب سد ایلام به منطقه پائین دست سد رفته بودند که پس از رهاسازی آب در قسمت پائین دست سد گرفتار شدند. تمامی گردشگران در سلامت کامل به سر می‌برند و تلاش هلال احمر و مدیریت بحران برای نجات این افراد ادامه دارد.»

*** خبر دوم: هنوز پیدا نشدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام اما در گفت‌وگو با هفت‌صبح مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما را تکذیب می‌کند و می‌گوید چنین صحبتی نکرده است. او گفت: «ماجرا از این قرار است که حتی تعداد دقیق این گردشگران معلوم نیست چه برسد به محل مفقودی آن‌ها. این گردشگران از اصفهان به ایلام سفر کرده‌اند و در زمان حرکت به خانواده‌های خود گفته‌اند که به دره «ویژدرون» می‌روند.

ما اما در جست‌وجوهای خود به هیچ نشانه‌ای دست پیدا نکرده‌ایم که آن‌ها به این منطقه آمده باشند. خانواده این گردشگران با توجه به صحبت آن‌ها اعلام کرده‌اند که احتمالا این گردشگران در منطقه دره «ویژدرون» مفقود شده باشند. هلال احمر استان ایلام نیز بلافاصله با دریافت این گزارش عازم آن منطقه شده اما این لحظه (ساعت ۲۰) هیچ نشانه‌ای پیدا نکرده است.

این دشت در دره عمیقی قرار دارد که گوشی‌های موبایل آنتن نمی‌دهد و از آن‌جا رودخانه آب سردیس نیز عبور می‌کند. فعلا دو گروه از دو نقطه متفاوت در حال گشت‌زنی در این دشت هستند اما اثری از گردشگران پیدا نکرده‌اند. نکته اینجاست که نه دریاچه این منطقه پر عمق است و نه سد آب به آن سر ریز شده است. ‌

با وزارت نیرو تماس داشته‌ایم که آن‌ها گفتند در این چند روز آبی را به منطقه سر ریز نکرده‌اند و فقط ممکن است فشار آبشارهایی که در آن جا وجود داشته باشد کم و زیاد شود. بنابراین همه چیز در حد گمانه‌زنی است و فعلا نمی‌توان نظری داد که اصل ماجرا چه بوده و این گردشگران در کجا مفقود شده‌اند.

البته در سال‌های گذشته از این دست موارد داشته‌ایم که به دلیل عدم پوشش‌دهی آنتن موبایل در این منطقه، خانواده گردشگران نگران شده و با هلال احمر تماس گرفته‌اند اما چند روز بعد این گردشگران از کمپ‌های خود به بیرون آمده‌اند و مشکلی وجود نداشته است. امیدواریم این بار نیز ماجرا به همین شکل باشد اما ما این اطمینان را می‌دهیم که جست‌‌وجوهای هلال احمر تا لحظه آخر با جدیت ادامه پیدا کند. همچنین تیم تخصصی ۱۲ نفره هیات کوهنوردی استان به منظور ادامه جستجو برای یافتن این افراد وارد استان ایلام شدند. »

***ویژدرون کجاست؟
ویژدرون دره‌ای در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شهر ایلام و در کنار سد چم گردلان در نزدیکی روستای مهر، شهرستان ملکشاهی قرار دارد. این دره در عبور رودخانه کنجان‌ چم به طول حدود ۶ کیلومتر و در ارتفاع ۸۱۰ متری از سطح دریا قرار گرفته‌است.

کدخبر: ۲۸۴۲۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر