کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۸۲۴
تاریخ خبر:

سرنوشت مایکروسافت در گرو طلاق صاحبانش

‌روزنامه هفت صبح |یک: خبر غیر‌مترقبه منتشر شد. بیل و ملیندا گیتس تصمیم خود را برای جدایی، در توئیتر به‌طور همزمان اعلام کردند. سومین مرد ثروتمند جهان و بنیانگذار مایکروسافت حالا آماده است که به زندگی ۲۷ ساله خود با ملیندا خاتمه دهد. گفته می‌شود ‌ درخواست طلاق از سمت همسر او داده شده است.

* دو: در بیانیه‌ای که به‌طور مشترک از سوی این زوج منتشر شده، آمده است که او و همسرش «دیگر اعتقادی ندارند» که می‌توانند به عنوان زن و شوهر زندگی کنند و به همین دلیل به ازدواج‌شان پایان خواهند داد.آنها اعلام کردند ‌ این تصمیم را پس از «تفکرات بسیار درباره روابط‌شان» گرفته‌اند.

این زوج در این بیانیه، زندگی مشترک ۲۷ ساله خود را ستوده‌اند که در جریان آن «سه فرزند فوق‌العاده» را بزرگ کرده و بنیادی را تاسیس کرده‌اند که در سراسر جهان فعال است و در راه بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها تلاش می‌کند.آنها اعلام کردند ‌ با وجود پایان دادن به زندگی مشترک‌شان، همچنان به همکاری در بنیاد بیل و ملیندا گیتس ادامه خواهند داد. دختر این دو نوشته است که خانواده‌اش روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

* سه: بیل گیتس و ملیندا در دهه ۸۰ میلادی و پس از آنکه ملیندا به مایکروسافت که بیل گیتس موسس و مدیرش بود پیوست، با هم آشنا شدند. ملیندا پیش از این بارها گفته بود ‌ همیشه تلاش کرده که کار را با زندگی شخصی خود مخلوط نکند. حالا هم گزارش‌ها می‌گوید همکاری این دو ادامه‌دار خواهد بود.

این دو همچنین با همکاری وارن بافت، دیگر میلیاردر آمریکایی، جنبشی را راه‌اندازی کرده‌اند که از میلیاردرهای جهان می‌خواهد متعهد شوند بخش بزرگی از دارایی شخصی خود را در جهت خیریه و نیازهای بشریت هزینه کنند.
مجله فوربس دارایی‌های بیل گیتس را ۱۲۴ میلیارد دلار برآورد کرده و او را چهارمین مرد ثروتمند جهان طبقه‌بندی کرده است.

* چهار:طلاق ملیندا و بیل در حالی صورت گرفت که جف بزوس، موسس آمازون هم به تازگی از همسر خود جدا شده و هزینه زیادی را بابت آن طلاق پرداخته است. بزوس و همسرش مکنزی هم ۲۵ سال با یکدیگر زندگی کرده بودند. این طلاق، همسر جف بزو‌س را به یکی از ثروتمندترین زنان جهان تبدیل کرد و کمی بعد مشخص شد که پای زنی دیگر در میان بوده. بنیانگذار آمازون البته می‌گفت ‌ دونالد ترامپ و بن‌سلمان علیه‌اش توطئه‌ای ترتیب داده‌اند. بعد از این طلاق البته بزوس ثروتمندترین مرد جهان باقی ماند و همزمان همسر سابقش هم به چهارمین زن ثروتمند جهان تبدیل شد.

* پنج: ماجرا در مورد بیل و ملیندا کمی پیچیده‌تر است. گفته می‌شود ‌ این دو توافقنامه ازدواج را امضا نکرده‌اند. این به معنای آن است که خبری از تقسیم میلیاردها دلار پول بین آنها نیست و عملا این طلاق نمی‌تواند سرنوشت مالی آنها را تحت تاثیر ویژه‌ای قرار دهد.
خبر جدایی این زوج پس از یک زندگی ۲۷ ساله توانسته صنعت فناوری، بهداشت جهانی، سیاست‌های تغییرات جوی و مسائل اجتماعی مانند برابری زنان را تکان دهد.

این دو تاثیرات عمیقی بر همه موارد گفته شده داشته‌اند و حالا یک شوک در زندگی شخصی‌شان می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری بر جای بگذارد. به ویژه آنکه ملیندا توانسته بود با رویکردی برابری‌خواهانه در مایکروسافت، تبدیل به الگویی برای برابری دستمزد میان زنان و مردان باشد. این زوج که مالک ۱۴۶ میلیارد دلار ثروت هستند، هنوز هیچ توضیحی در مورد طرح‌های مالی خود نداده‌اند ولی اعلام کردند فعالیت در بنیاد خیریه خود را ادامه می‌دهند.

همانطور که جدایی زوج بزوس سهام آمازون را تغییر داد، انتظار می‌رود ‌ چنین اتفاقی هم کم و بیش برای مایکروسافت بیفتد. البته تقسیم ثروت بیل گیتس بسیار پیچیده‌تر از بزوس است. ثروت خالص گیتس از مایکروسافت می‌آید ولی سهام این شرکت ساخت نرم‌افزار کمتر از ۲۰ درصد از کل سرمایه‌های گیتس است. وی بیشتر سهام خود را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا منتقل کرده است. ملیندای ۵۶ ساله و بیل ۶۵ ساله گفته‌اند که قرار است مسائل مالی را در خفا و خصوصی با یکدیگر حل و فصل کنند. همین موضوع هم ابهام در مورد سرنوشت مایکروسافت را با سوال مواجه کرده است.

کدخبر: ۳۸۷۸۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر