کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۸۳۲
تاریخ خبر:

سرنوشت عروس داعش را بخوانید

یورو نیوز: دیوان عالی انگلیس روز جمعه با انتشار حکمی، درخواست شمیمه بیگم، زن انگلیسی که به داعش ‍پیوسته بود، برای بازگشت به خاک انگلیس با هدف مبارزه برای بازگردانرن تابعیت لغو شده‌اش را رد کرد.

شمیمه بیگم در دوران نوجوانی و هنگامی که تنها ۱۵ سال سن داشت برای پیوستن به گروه دولت اسلامی (داعش) از انگلیس به سوریه رفت. او یکی از سه دختر مدرسه‌ای در شرق لندن بود که در سال ۲۰۱۵ به سوریه رفت.

این نوجوان انگلیسیی دو سال پیش به اسارت نیروهای دموکراتیک سوریه درآمد و از آن زمان خواستار بازگشت به انگلیس شده است، با این حال وزارت خارجه انگلیس در سال ۲۰۱۹ این درخواست را رد و اعلام کرد که شهروندی انگلیسیی وی لغو شده است.

لغو شهروندی شمیمه بیگم پس از آن صورت گرفت که وی در مصاحبه‌ای با مجله تایمز گفت که از تصمیمی که گرفته پشیمان نیست و در رقه (پایتخت داعش در سوریه) زندگی نرمالی داشته و دیدن سری بریده در سطل آشغال او را ناراحت نکرده است، اظهاراتی که باعث شوکه شدن افکارعمومی در انگلیس شده بود.

ساجد جاوید، وزیر کشور سابق انگلیس گفته بود که او بنگلادشی است و می تواند به بنگلادش برود. با این حال شمیمه بیگم این تصمیم دولت انگلیس را به چالش کشیده بود با این استدلال که شهروند کشور دیگری نیست و تصمیم ساجد جاوید باعث شده است که او به فردی بدون تابعیت تبدیل شود.

شمیمه بیگم ۲۱ ساله اکنون در اردوگاه اسرای دولت اسلامی در شمال سوریه نگهداری می شود که در کنترل نیروهای دموکرات سوریه است. او در سال ۲۰۱۹ نوزاد پسرش را در اثر سینه پهلو از دست داد، این نوزاد در لحظه مرگ تنها ۳ هفته از عمرش می گذشت.

کدخبر: ۳۷۵۸۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    متحجر مریض احوال. جای این فرد فقط قعر جه نم است