کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۱۳۸
تاریخ خبر:

سرنوشت سعادتمند در انتظار رسول‌پناه؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | کار احمد سعادتمند در استقلال خیلی زودتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شد به پایان رسید. او کارش را در استقلال نسبتا خوب شروع کرد اما پایان کارش فاجعه‌بار بود. در پرسپولیس هم مدیریت باشگاه یعنی مهدی رسول‌پناه عملکرد خوبی نداشته و اشتباهات و نقاط ضعفش، مثل تمام مدیران قبلی این باشگاه، در سایه قهرمانی‌های تیم با برانکو و گل‌محمدی دیده نشده است‌ اما این دو نفر با چه سابقه‌ای وارد این دو باشگاه شدند و چه وعده‌هایی دادند و چه کردند؟

*** سعادتمند: سلطان وعده‌ها
احمد سعادتمند از سال ۱۳۸۷ وارد عرصه مدیریت ورزشی در ایران شد. او سابقه حضور در ریاست هیات کوهنوردی استان مازندران و مدیرعاملی باشگاه فوتبال نساجی مازندران در سال ۱۳۸۸ را دارد. سعادتمند در سال ۹۱ مدیر ورزش و جوانان استان مازندران شد. در کارنامه او حضور در تیم والیبال بانک سرمایه به عنوان مدیرعامل نیز دیده می‌شود. گفته می‌شود او در مدیریت تیم‌های لیگ برتری بسکتبال هم سابقه داشته است.

سعادتمند در بهمن ۱۳۹۷ به عنوان عضو جدید هیات مدیره استقلال برگزیده شد. او سپس به ریاست هیات مدیره استقلال نیز رسید اما تنها چهار ماه بعد از حضور در این پست در خرداد ۱۳۹۸ از سمتش استعفا داد. سال بعد و در ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در پی استعفای علی فتح‌الله‌زاده از سمت سرپرستی استقلال، سعادتمند به عنوان مدیر جدید استقلال منصوب شد اما در ۹ مهر ۱۳۹۹ هیات مدیره استقلال با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن و پر از انتقاد، سعادتمند را از سمتش بر کنار کرد.

*** رکورددار وعده‌های سرخرمن
سعادتمند در طول مدت کوتاه حضورش در استقلال مصاحبه‌های زیادی کرد و وعده‌ها و قول‌های فراوانی به هواداران این باشگاه داد. از آخرین وعده‌های او شروع کنیم و به عقب برگردیم. آخرین ادعای او توافق کامل با الکس نوری بود که خیلی زود توسط این مربی و مدیربرنامه‌هایش تکذیب شد. چند روز قبل هم از پیشنهاد رسمی به استراماچونی خبر داد و مدعی شد که او هم پاسخ این پیشنهاد را داده و همه چیز مشروط به تصمیم هیات مدیره است.

اما استراماچونی هم با انتشار پستی به زبان فارسی در اینستاگرام خود، ادعاهای سعادتمند را تکذیب کرد و از او خواست بیش از این هواداران استقلال را فریب ندهد! کمتر از یک ماه پیش و درست در روزهایی که شایعه جدایی چند بازیکن استقلال از این تیم در پایان فصل به گوش می‌رسید، سعادتمند با انتشار تصویری از بازیکنان استقلال مدعی شد که همه بازیکنان این تیم خواهند ماند.

‌ اما این روزها علی کریمی در ترکیه مشغول مذاکره است، محسن کریمی به گل‌گهر رفته، روزبه چشمی در آستانه پیوستن به ام‌صلال قطر قرار دارد، میلیچ تا امروز به باشگاه برای پرداخت مطالباتش فرصت داده و مدعی شده که در غیر این صورت قراردادش را فسخ و به فیفا شکایت خواهد کرد و از همه مهم‌تر، شیخ دیاباته است که او هم شرایطی مثل میلیچ دارد، با این تفاوت که هواداران استقلال به شدت روی او حساس هستند.

فارغ از ماجرای بازیکنان، او قول بازگشت استراماچونی به استقلال را هم داده بود اما دیروز خبر رسید که محمود فکری سرمربی استقلال شده است! او وعده‌های کلان‌تر از اینها هم به استقلالی‌ها داده بود. مدعی شده بود که با شفر به توافق رسیده تا مشکلش با استقلال بعد از کرونا حل شود اما پنجره نقل و انتقالاتی استقلال به دلیل شکایت همین جناب شفر بسته شده است! وعده‌های دیگر سعادتمند مثل ایجاد خیریه باشگاه استقلال و دادن وام به هواداران، ایجاد یک کمپ جدید در همدان برای باشگاه، ۴۵ طبقه شدن ساختمان باشگاه استقلال!

و برنامه‌های نوین برای درآمدزایی هم بیشتر شبیه شوخی بود که هیچ کس آنها را جدی نگرفت. او مدعی شده بود که برای رفع مشکلات باشگاه از هواداران یک ریال کمک نخواهد گرفت اما دیروز خبر رسید که یکی از هواداران متمول باشگاه که به سعادتمند کمک کرده بود، بعد از برکناری او قصد دارد برای گرفتن پولش دست به اقدام قضایی بزند!

*** مهدی رسول‌پناه: یکی مثل بقیه!
مهدی رسول‌پناه در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ و پس از استعفای محمدحسن انصاری‌فرد، با رای اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه انتخاب شد و تا زمان انتخاب مدیرعامل جدید مسئولیت مدیریت باشگاه را برعهده گرفت. رسول‌پناه پیش از این عضو علی‌البدل هیات مدیره باشگاه بود که پس از درگذشت مرحوم کاشانی که ریاست هیات مدیره را برعهده داشت به عنوان عضو جدید معرفی شد و پس از آن به ریاست این هیات هم رسید.

رسول‌پناه که یک دندانپزشک است و بیش از آنکه در ورزش فعال بوده باشد، در مسائل سیاسی فعالیت داشته و مدت‌ها به عنوان عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته انتخابات یک حزب سیاسی مشغول به کار بوده است. از آنجا که رسول‌پناه در حزبی فعالیت داشته که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش هم عضو آن بوده است، سلطانی‌فر بابت انتخاب او به عنوان عضو هیات مدیره مورد انتقادات زیادی قرار گرفت و به ترجیح دادن روابط بر ضوابط متهم شده است.

*** یحیی را خسته کرد!
رسول‌پناه هم در مدت حضورش در پرسپولیس کم وعده و وعید نداد. او چند بار به بازیکنان این تیم که مطالبات‌شان را دریافت نکرده بودند قول پرداخت داد اما بارها این وعده‌ها عملی نشد و همین حالا هم که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده، بازیکنان این تیم ناراضی هستند و پس از رسیدن به فینال، در همان فرودگاه دوحه مصاحبه‌های اعتراضی خود علیه رسول‌پناه را آغاز کردند!

او پیش از این قول داده بود که ماجرای شکایت برانکو را حل و فصل خواهد کرد اما بدقولی‌های او و از همه بدتر دروغگویی یکی از مشاوران او به فیفا مبنی بر گرفتن مهلت و رضایت از برانکو باعث عصبانیت شدید این مربی کروات شد. او بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان که قهرمانی این تیم را تقریبا قطعی کرد، مدعی شد به جز علیرضا بیرانوند هیچ بازیکن دیگری از پرسپولیس جدا نخواهد شد‌ اما علی علیپور چند روزی است که به ماریتیمو پیوسته و مهدی ترابی هم امروز و فردا به العربی قطر خواهد پیوست.

گفته می‌شود شجاع خلیل‌زاده هم در آستانه پیوستن به یک تیم قطری دیگر قرار دارد! حدود یک ماه قبل هم شرایط آنقدر بد بود که یحیی گل‌محمدی در پایان یکی از تمرینات تیم، مدعی شد که از دروغ‌های مدیرعامل خسته شده و بعد از لیگ قهرمانان آسیا استعفا خواهد داد! هر چند رسول‌پناه تمام این ماجراها را یک سوءتفاهم دانست که به راحتی هم حل‌شدنی بود‌ اما بزرگ‌ترین خطری که مدیریت رسول‌پناه را در پرسپولیس تهدید می‌کند، ماجرای شکایت النصر عربستان از پرسپولیس به دلیل استفاده غیرقانونی از بازیکنان جدید با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم است.

البته پرسپولیسی‌ها این ادعا را تکذیب می‌کنند و مدعی هستند که خطری این باشگاه را تهدید نمی‌کند اما سابقه بد مدیران در اینگونه تکذیب‌ها و البته ناتوانی باشگاه در رفع محرومیت عیسی آل‌کثیر، هواداران پرسپولیس را کمی نگران کرده است. از همه بدتر اینکه دیروز مهدی تاج هم مدعی شد خطری باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی‌کند که با توجه به سابقه درخشان تاج در ماجرای پرونده شکایت مارک ویلموتس، اصلا بعید نیست شکایت عربستانی‌ها به نتیجه برسد و پرسپولیس با مدیریت رسول‌پناه با تاوانی سنگین مثل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، محرومیت چند بازیکن، کسر امتیاز و … مواجه شود که در این صورت او لقب بدترین مدیرعامل تاریخ پرسپولیس را به خود اختصاص خواهد داد.

کدخبر: ۳۵۳۱۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر