کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۷۳۷
تاریخ خبر:

سرنوشت ستاره‌های سینما‌ در ‌‌شبکه نمایش خانگی

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | از سال ۱۳۸۹ که اولین سریال‌ها برای شبکه نمایش خانگی ساخته شده‌اند تا حالا که ۱۰سال از آن زمان می‌گذرد، ستاره‌های زیادی از سینما به سمت این شبکه روانه شده‌اند و در سریال‌های آن حضور پیدا کرده‌اند؛ چهره‌هایی که به بازی در سریال علاقه‌مند بودند اما به دلیل محدودیت‌هایی که تلویزیون پیش روی‌شان می‌گذاشت تمایلی به حضور در این رسانه نداشتند.

حالا شبکه نمایش خانگی، راهی پیش رویشان گذاشت تا بتوانند بازی در این عرصه را هم تجربه کنند. برخی از این ستاره‌ها در شرایطی بازی در سریال‌های نمایش خانگی را پذیرفتند که در جایگاه قابل قبولی قرار داشتند اما برخی دیگر با بازی در این سریال‌ها به چشم آمدند. در جمع این بازیگران جای نوید محمدزاده و بهرام رادان خالی است.

از این جهت نامی از نوید محمدزاده نیاوردیم که بازی‌اش در سریال «قورباغه» تازه شروع شده و نمی‌توانیم به این زودی درباره‌اش قضاوتی داشته باشیم. بهرام رادان هم از آن جهت که بعد از دو سه قسمت از پروژه «رقص روی شیشه» جدا شد و حضور دائمی نداشت قابل ارزیابی نبود.
* لازم به ذکر است که اعداد سریال‌ها بدون احتساب فصل‌های مختلف آمده است.

*** هدیه تهرانی
در چه سریال‌هایی حضور داشت: هدیه تهرانی سال ۱۳۹۱ برای اولین‌بار با بازی در سریال «قلب یخی۳» حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. او هشت سال بعد از این تجربه، مجددا سال گذشته در سریال «هم‌گناه» به کارگردانی مصطفی زمانی هم حضور پیدا کرد.

با چه کارنامه‌ای: سال‌ها پیش از اینکه به عنوان بازیگر به سریالی در شبکه نمایش خانگی بپیوندد، جایگاهش به عنوان ستاره سینما تثبیت شده بود. در طول سال‌ها فعالیت، برای بازی در «قرمز» و «چهارشنبه‌سوری»، دو سیمرغ در کارنامه داشت و برای بازی در فیلم‌های «شوکران» و «کاغذ بی‌خط» و «هفت دقیقه تا پاییز» و … بارها مورد تمجید قرار گرفته بود.

‌اهمیت نقش: درست است که در سریال «قلب یخی۳» نقش مهمی داشت و کنار مهران مدیری و رضا عطاران، بازی درجه‌یکی از خودش به نمایش گذاشت، اما به‌طورکلی این سریال به دلایلی از جمله بی‌ارتباط‌بودنش به دو فصل قبلی «قلب یخی» و توزیع نامنظم و … چندان دیده نشد. به همین دلیل هم وقتی اعلام شد هدیه تهرانی قرار است در سریال «هم‌گناه» بازی کند، خیلی‌ها گمان می‌کردند اولین حضورش در شبکه نمایش خانگی است.

در «هم‌گناه»، نقش مهمی برعهده داشت. از یک طرف جایگاهش به عنوان یک مادر و زنی میان‌سال و خودساخته که روی وانت کار می‌کرد و خرجش را درمی‌آورد قابل‌توجه بود و از طرف دیگر به عنوان همین زن خودساخته، از پس ظرافت‌های نقشش به عنوان یک معشوق هم به خوبی برآمد. ضمن اینکه کاراکتر زیبا در انتهای فیلم، به سرطان دچار می‌شد و او در نمایش درد و رنج‌های یک بیمار سرطانی هم موفق ظاهر شد.

تاثیر در موفقیت سریال: «هم‌گناه» یکی از موفق‌ترین سریال‌های چندسال اخیر در شبکه نمایش خانگی است. یکی از مهمترین دلایل این موفقیت بعد از فیلمنامه و کارگردانی مصطفی کیایی، انتخاب بازیگران و بازی قابل‌قبول آنها بود که البته هدیه تهرانی هم جزوشان بود.

*** نیکی کریمی
در چه سریال‌هایی حضور داشت: نیکی کریمی سال ۱۳۹۷ با نقش پروانه در سریال «ممنوعه» حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. دو سال بعد در سریال «آقازاده» مجددا این تجربه را تکرار کرد.

با چه کارنامه‌ای: نیکی کریمی سال‌هاست به عنوان یک ستاره در سینما شناخته می‌شود و طبیعتا سال ۱۳۹۷ در جایگاه همان ستاره در سریال «ممنوعه» بازی کرد. او پنج‌بار برای فیلم‌های «عروس»، «سارا»، «پری»، «روانی» و «من همسرش هستم» نامزد سیمرغ شده بود و سیمرغ بهترین بازیگر زن را برای فیلم‌های «دیوانه‌ای از قفس پرید» و «واکنش پنجم» و دیپلم افتخار هیأت داوران را برای کارگردانی «شیفت شب» در کارنامه داشت.

‌اهمیت نقش: در سریال «ممنوعه»، نقش زنی به نام پروانه را داشت؛ یک مشاور حقوقی در زمینه طلاق که از قضا خودش هم از همسرش جدا شده بود و حالا با رها نقشه‌ کشیده بود تا با خسرو (همسر رها) وارد رابطه شود، اما نهایتا این نقشه به مسیر دیگری می‌رفت و احساسات پروانه دستخوش تغییر می‌شد. پیچیدگی این نقش و رودستی که به مخاطبانش می‌زد جذابیت ویژه‌ای داشت و کریمی به خوبی از پس ایفای آن برآمد. در سریال «آقازاده» هم نقش پیچیده‌ای دارد.

تینا از یک طرف دوست نیماست و از طرف دیگر رابطه‌ای عاطفی با بهروز دارد. او خواهر دختری به نام ساراست که با بحری وارد رابطه می‌شود و توسط او به قتل می‌رسد. از طرف دیگر در ورود راضیه به دم‌ودستگاه نیما هم نقش پررنگی ایفا می‌کند. درواقع تینا یکی از مهمترین ارکان داستان «آقازاده» است و البته نقشش کماکان در این سریال ادامه دارد.

تاثیر در موفقیت سریال: «ممنوعه» با حواشی زیادی روبه‌رو شد و سانسورها لطمه زیادی به آن زدند، اما اثر پرمخاطبی در شبکه نمایش خانگی بود. «آقازاده» موفق‌ترین سریال اخیر شبکه نمایش خانگی است. بخش مهمی از دلایل موفقیت آقازاده به باز کردن پرونده‌های مهم و بازسازی شخصیت‌های واقعی سیاسی اختصاص دارد که در شرایط عادی امکان گفت‌وگوی صریح درباره آنها وجود ندارد.

دانلود PDF

کدخبر: ۳۶۶۷۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر