کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۷۸۶
تاریخ خبر:

سرنوشت داستان ندیمه در انتظار آمریکاست؟

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: ترامپ نزدیک‌ترین چهره به خودش را از میان زنان انتخاب کرد تا او را در پست قاضی دیوان عالی آمریکا قرار دهد. حالا زنی که به تندروی مشهور است جای قاضی ۸۷ ساله لیبرالی را می‌گیرد که راه زنان را برای رسیدن به مناسب بالاتر باز می‌کرد. حالا اگر سنا با اکثریت جمهوریخواه هم به«ایمی برت» رای دهد، ترکیب دیوان عالی آمریکا به سود جمهوریخواهان تندرو تغییر خواهد کرد.

* دو: امی برت ۴۸ ساله است و برای منصب جدیدی که انتخاب شده جوان به حساب می‌آید. او مورد حمایت تندروهای اوانجلیست است و در میان مسیحیان هم جزو تندروها به حساب می‌آید. مخالف سقط جنین و ازدواج همجنسگرایان است و کینه عمیقی نسبت به مهاجران دارد و بارها علیه پرونده‌های مهاجرتی رای داده است.

او می‌گوید باورش نمی‌شود که در موقعیتی اینچنینی قرار بگیرد و معتقد است و هدفش برپایی امپراطوری خداوند بر روی زمین است. امی برت هفت فرزند دارد. پنج تا از آنها فرزندان خودش هستند و دو تای دیگر را از آفریقا به فرزندی پذیرفته است و سعی دارد تا خود را به عنوان الگویی موفق از یک خانواده آمریکایی توضیح دهد.

این موضوع دموکرات‌ها و فمینیست‌ها را می‌ترساند و هشداری برای آمریکایی‌هاست که ایالات متحده به دهه ۶۰ و۷۰میلادی و سلطنت محافظه‌کاران بر افکار عمومی باز خواهد گشت. مخالفان برت در شبکه‌های اجتماعی از او به عنوان«عمه لیدیا» یاد کرده‌اند و داستان سریال «سرنوشت ندیمه» که در آن قدرت در آمریکا در دست تندروترین گروه‌های کاتولیک است را به یکدیگر یادآوری می‌کنند.

* سه: ترامپ گفته که برت (Amy Coney Barrett) یک قاضی و دانشوری درخشان است و «وفاداری او به قانون اساسی خلل ناپذیر است.» اما همین تعاریف او اوضاع را برای آمریکایی‌ها ترسناک‌تر کرده است. کسی که روی صندلی قاضی گینزبرگ بنشیند احتمالا تا آخر عمر همانجا خواهد ماند و اکثریت جمهوریخواهانی که بی‌شباهت به ترامپ نیستند.

* چهار: ایمی برت داستان جالبی دارد. او زن جوانی است که اگر سنا متقاعد شود که به او رای دهد، یکی از اعضای دیوان عالی آمریکا خواهد بود که در بسیاری موارد در مورد تصمیم‌های دولت در قبال مسائلی چون قوانین سلاح، حقوق رای‌دهندگان، سقط جنین و تامین مالی کارزارهای انتخاباتی رای می‌دهند و همین موضوع اوضاع را ترسناک کرده است.

برت سومین عضوی است که از سوی ترامپ تعیین می‌شود و هر سه این قاضی‌ها در تندروی و راستگرایی با یکدیگر مشابهند. بدتر از همه اینها این است که اکثریت جمهوریخواه در دیوان عالی آمریکا حتی می‌تواند بر انتخابات ماه آینده هم تاثیر بگذارد و ترامپ را ماندنی کند.

* پنج: ترامپ از دیوان عالی تا همین حالا هم استفاده‌های زیادی برده است. آنها به ترامپ اجازه دادند تا دستور منع سفر که از چندین کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران را اجرا کند و برنامه دولت برای کاهش تصاعد دی اکسیدکربن را عقب بیاندازد. این در حالی است که قاضی گینزبرگ که اصلا از ترامپ خوشش نمی‌آمد مانند سدی برای زیاده‌خواهی‌های کاخ سفید عمل می‌کرد.

حالا جای او را کسی گرفته که به صورت افراطی شبیه ترامپ است و زنان آمریکایی را از این بابت وحشت زده کرده که آزادی‌های آنها را محدود کند و به تلاش‌های گروه‌های طرفدار حقوق زنان در شش دهه گذشته خیانت کند.

کدخبر: ۳۵۱۷۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر