کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۱۴۴
تاریخ خبر:

سرنوشت تیم ملی و شجاعت زن جوان کالیفرنیایی‌

روزنامه هفت صبح | یک: ‌دو سه ماه پیش در نظرسنجی روزنامه همشهری از من پرسیده شد که به نظرتان ایران به جام جهانی صعود می‌کند یا نه؟‌و خب مجبور شدم بگویم که شانس ایران بسیار کم است. حالا هم که قرار است از امروز بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی شروع شود عقیده‌ام همان گونه است.

شما فکر کنید میزبان بازی‌ها بحرین باشد. کشوری که خودش در آرزوی صعود به مرحله بعد می‌سوزد، ‌شما فکر کنید میزبان بازی‌ها بحرین باشد که ما اصلا آنجا سفارت نداریم! شما فکرکنید میزبان بازی‌ها بحرین باشد که رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم ازآن کشور است و می‌شود شرایط را حدس زد و شما فکر کنید که کشور میزبان بحرین باشد که به همراه عربستان متخاصم‌ترین مواضع را علیه ایران انتخاب می‌کنند. همه این شرایط نشان می‌دهد که خیلی به صعود ایران به جام جهانی نباید دل بست‌. در هوای گرم منامه کار بازیکنان بی‌پناه ما واقعا سخت است.

* دو: این احکام صادره در مورد شکایت بازیکنان فوتبال خارجی از ایران دیگر واقعا به مرحله خنده داری رسیده است. می‌روند بازیکنان گران قیمت خارجی را با دستمزدها ی دو برابر راضی می‌کنند که در ایران بازی کنند و یا مثلا بروند در تبریز‌،‌ بعدش از رعایت قول‌ها و مفاد قرار‌داد و حداقل پرداخت تعیین شده باز می‌مانند و یک دور روابط خصومت‌آمیز را با بازیکن مربوطه شروع می‌کنند و بازیکن هم به پشت‌گرمی قراردادش قهر می‌کند و مدیر مربوطه در ژستی هوادار پسند بازیکن را دیپورت می‌کند.

و چشم امیدش به وکلایی است که معلوم است کارشان را در حوزه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بلد نیستند و همه دعاوی را می‌بازند و مجبورند همان پول را با بهره چندین درصدی به اضافه هزینه‌های استخدام وکیل و ثبت شکایت و این‌ها بپردازند. این ازآن کمدی تراژدی‌هایی است که پایانی ندارد و هرروز یک خبر جدید ازآن منتشر می‌شود. در همین چند سال ۴۸ میلیون دلار در این دادگاه‌ها باخته‌ایم. خدایی‌اش آزاد کردن جذب فوتبالیست‌های خارجی در بازی‌های ایران اشتباه بزرگی است.

* سه: تصویر زن جوان اهل کالیفرنیا را دیده‌اید که وقتی با قدم زدن یک خرس غول پیکر بر روی دیوار حیاط خانه خود مواجه می‌شود و کاری هم از سگ سیاه بزرگش بر نمی‌آید؛ برای نجات توله سگ‌های کوچک خودش دست به کار می‌شود و در نمایشی عجیب از شجاعت به سمت خرس می‌رود و با دو دست او را از روی دیوار هل می‌دهد و توله سگ‌ها را بغل می‌کند و به سرعت به داخل خانه می‌رود! شجاعت این زن جوان به یک طرف‌، ‌این که آدم جایی خانه داشته باشد که یک خرس ۴۰۰ کیلویی روی دیوار حیاط‌اش قدم بزند یک طرف دیگر‌، ‌اما سوال اصلی اینجاست که این زن جوان چطور به ذهنش خطور کرد که می‌تواند خرس را از روی دیوار هل بدهد و بیاندازد ؟‌

کدخبر: ۳۹۴۱۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر