کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۰۹۰
تاریخ خبر:

سرنوشت ترامپ در ‌این ایالت تعیین می‌شود‌

روزنامه هفت صبح | نیویورک تایمز نوشت: اگر ترامپ در تاریخ سوم نوامبر برای بار دوم رئیس‌جمهور آمریکا شود، احتمالا این پیروزی را مدیون پنسیلوانیا خواهد بود، یکی از سه ایالتی که در سال ۲۰۱۶ با کمتر از یک درصد اختلاف در آن پیروز شد. جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در نظرسنجی‌ها در پنسیلوانیا از ترامپ پیش افتاده است و به طور قابل توجهی قوی‌تر از هیلاری کلینتون در آستانه انتخابات چهار سال قبل عمل کرده است اما ضعف ترامپ بیش از قدرت بایدن باعث ایجاد این رقابت می‌شود.

نتایج نظرسنجی‌های معتبر که در این ماه در پنسیلوانیا انجام شد، حاکی از برتری ۵ تا ۱۳درصدی بایدن است اما این نظرسنجی‌ها همچنین نشان داده‌اند که ۵ تا ۱۰درصد رای‌دهندگان از ابراز حمایت از نامزد‌های اصلی خودداری می‌کنند. پیروزی ترامپ احتمالاً به دو چیز بستگی دارد:کسب بخش قابل توجهی از آرای آن افراد بلاتکلیف و در عین حال کاهش حمایت از بایدن در میان جمعیتی که مدت‌هاست به مخالفت با ترامپ روی آورده‌اند.

اما کاملا به سمت دموکرات‌ها متمایل نشده‌اند، مانند رأی‌دهندگان مسن و ساکنان حومه شهر‌ها. این احتمالی است که نظرسنجی‌ها و دموکرات‌ها با توجه به شوک شکست کلینتون در سال ۲۰۱۶ تمایلی به رد آن ندارند. در آن سال، یک چرخش دیرهنگام رقابت را به نفع ترامپ متمایل کرد و مشکلات مربوط به نظرسنجی‌های ایالت‌ها، عرصه رقابت را آشکار ساخت.

اکثر این نظرسنجی‌ها تفاوت اولویت‌های رأی‌دهندگان سفیدپوست با تحصیلات دانشگاهی و بدون تحصیلات دانشگاهی را در نظر نگرفته بودند. کمی بیش از یک هفته قبل از روز انتخابات، میانگین نظرسنجی The Upshot نشان می‌دهد بایدن با ۶درصد اختلاف در پنسیلوانیا از رقیب خود پیش افتاده است. این اندکی کمتر از نتایج نظرسنجی‌ها در میشیگان و ویسکانسین (دو ایالتی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در آن‌ها پیروز شد) و بهتر از نتایج نظرسنجی‌ها در فلوریدا، آریزونا و کارولینای شمالی است.

بنابر این اگر نتیجه نهایی انتخابات به یک ایالت وابسته باشد به احتمال بسیار زیاد آن ایالت پنسیلوانیا است.در نظرسنجی Morning Call که توسط موسسه افکار عمومی کالج Muhlenberg انجام و هفته گذشته منتشر شد، از رای‌دهندگان احتمالی در پنسیلوانیا سوال شد که آیا آقای ترامپ مستحق انتخاب مجدد است؟ ۵۱درصد پاسخ منفی دادند.

این دقیقا برابر با درصد رأی‌دهندگانی است که در یک سوال جداگانه گفتند که به رقیب او رأی می‌دهند. اما در این نظرسنجی تعداد قابل توجهی از کسانی که گفته‌اند به بایدن رای می‌دهند حمایت فعالانه‌ای از نامزد خود ابراز نکردند. ۴۲درصد از رای‌دهندگان احتمالی نظر مساعدی در مورد او ابراز داشتند و ۴۲درصد از آنها او را چندان مطلوب نمی‌دانند.

تفاوت اصلی این است که برخلاف سال ۲۰۱۶ که کلینتون و ترامپ به یک اندازه منفور بودند، میزان عدم محبوبیت بایدن با ترامپ یکسان نیست. تلاش‌های ترامپ برای برانگیختن نظرات منفی درباره بایدن از جمله اتهام گمراه‌کننده وی مبنی بر اینکه اگر بایدن انتخاب شود، «فرکینگ» را در پنسیلوانیا ممنوع می‌کند تاکنون موفق نبوده است.

در سال ۲۰۱۸، دموکرات‌ها چهار کرسی مجلس نمایندگان را در پنسیلوانیا و عمدتا در مناطق حومه شهر به دست آوردند و اکنون بایدن آنها را مورد توجه اصلی قرار داده است اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن هنوز به طور کامل از کاهش محبوبیت ترامپ در این مناطق استفاده نکرده است.

*** چه کسی قادر به رأی دادن خواهد بود؟
ترامپ چهار سال پیش عمدتا بر اساس قدرت رأی‌دهندگانی که وی را به عنوان گزینه بد بین دو گزینه بد و بدتر انتخاب کردند، پیروز شد. نظرسنجی‌ها در سال ۲۰۱۶ نشان داد که ۱۵درصد از رای‌دهندگان در پنسیلوانیا طی یک هفته مانده به انتخابات در مورد گزینه نهایی خود تصمیم گرفته‌اند (بالاترین میزان در میان ایالت‌های چرخشی در آن سال) و این رای‌دهندگان اکنون به شدت از ترامپ روی گردان شده‌اند.

امسال نظر رای‌دهندگان نسبت به ترامپ قاطعیت بیشتری دارد و مثل دوره قبل چندان ناشناخته نیست. دکتر بوریک گفت: چیزی که بیش از دیگر دلایل موجب نگرانی‌های ناظران نظرسنجی‌ها شده این احتمال است که عوارض روند رأی‌گیری تأثیرات غیرمنتظره‌ای بر میزان مشارکت و آرا داشته باشد. اگر محدودیت‌های دسترسی به رأی دادن باعث شود که شرکت در انتخابات برای گروه‌های جمعیتی خاص سخت‌تر یا تعداد قابل توجهی آرای پستی رد شود، ممکن است تأثیر واقعی در نتیجه نهایی داشته باشد.

دادگاه عالی پنسیلوانیا اخیرا مجموعه‌ای از دادخواست‌های مورد حمایت دولت ترامپ برای محدود کردن شمارش آرای پستی را رد کرد و در نتیجه رای‌هایی که تا روز انتخابات مهر پستی خورده‌اند شمارش خواهند شد، حتی اگر دیر دریافت شوند. همچنین حذف آن آرا به دلیل اختلاف در امضا‌های رأی دهندگان دشوارتر خواهد بود.

کدخبر: ۳۵۷۰۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر