کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۵۷۷۵
تاریخ خبر:

سرقت میلیاردی طلا از خانه‌ زن همسایه ‌

روزنامه هفت صبح | رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از دستگیری فرد معتادی خبر داد که از منزل همسایه‌اش یک میلیارد تومان طلا به سرقت برده بود. این فرد با استفاده از نردبان به سرقت رفته و با استفاده از پرده اتاق خواب از خانه فرد مسروق گریخته است.

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان با اعلام این خبر گفت: چهارم تیرماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری ۱۳۲ نبرد به این یگان برای رسیدگی تخصصی ارجاع و بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم قرار گرفت. وی عنوان داشت: شاکی با حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت:

دوم تیر ماه حدود ساعت ۲۱ شب منزلم را واقع در بلوار ابوذر ترک و پس از مراجعت به منزل در ساعت ۲۳:۳۰ قصد ورود به واحدم را داشتم که متوجه شدم در واحد از داخل قفل شده است. بلافاصله به عوامل آتش‌نشانی و پلیس ۱۱۰ اطلاع دادم که پس از بازکردن در با مشاهده به هم ریختگی منزل متوجه شدم مقادیری طلا به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان سرقت شده است.

*** همسایه سارق
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: کارآگاهان این یگان برای انجام تحقیقات محلی و میدانی به محل سرقت مراجعه کردند و دربررسی‌های صورت گرفته مشخص شد هیچ‌گونه تخریبی روی در واحد صورت نگرفته و ساختمان محل سرقت ۴طبقه تک واحدی و فاقد دوربین مداربسته بود که منزل شاکی در طبقه دوم ساختمان قرار داشت.

*** سرقت با نردبان
کارآگاه کنجوریان در ادامه افزود: در بازدید صورت گرفته مشخص شد سارق از طریق بالکن طبقه اول و با استفاده از نردبان به منزل شاکی وارد و پس از سرقت، با بستن پرده اتاق خواب به لبه بالکن از واحد منزل شاکی خارج شده است. این مقام انتظامی ابراز داشت: ظن ماموران مبنی بر سرقت توسط همسایه طبقه اول قوت گرفت و همچنین بررسی‌های اکیپ اعزامی در خصوص زندگی همسایه طبقه اول نشان داد وی از نظر معیشتی دارای وضعیت نامطلوبی بوده .

او دارای اعتیاد به مواد مخدر و فاقد شغل مشخصی است. وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که همسایه طبقه اول پس از وقوع سرقت از منزل شاکی چند ماه اجاره عقب افتاده خود را تسویه کرده و حتی پیشنهاد خرید واحد اجاره‌ای را به صورت قسطی به صاحب ملک داده است!

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: با تجمیع تمامی موارد کارآگاهان ششم مردادماه با هماهنگی‌های قضایی اولین مظنون پرونده را به پایگاه ششم احضار و متهم در همان تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد. او علت سرقتش را وضع بد مالی، عقب افتادن اجاره‌های منزل و همچنین تهیه مواد مخدر اعلام کرد.

او از قبل منزل زن همسایه را تحت نظر داشته و حتی به طور دقیق جای طلاها را هم پیدا کرده بوده تا سر فرصت مناسب اقدام به سرقت کند. سرهنگ کنجوریان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت از منزل شاکی و فروش طلاجات سرقتی متهم با دستور مرجع قضایی روانه زندان شد. همچنین به توصیه پلیس، شهروندان از نگهداری اموال باارزش و طلا با ارزش زیاد در منزل خودداری کنند.

کدخبر: ۳۴۵۷۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر