کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۸۰۶
تاریخ خبر:

سرقت مسلحانه منزل تحت عنوان مامور کرونا

روزنامه هفت صبح | چهار مرد در نقش مامور مبارزه با کرونا به بهانه ضدعفونی کردن وارد خانه‌ای در شهرک غرب شده و اقدام به بستن دست و پای اهالی خانه کردند سپس دست به سرقت میلیونی زدند. این افراد در اسفند سال گذشته، در اوج شیوع ویروس کرونا از هراس مردم به دلیل ابتلا به بیماری سوءاستفاده می‌کردند و با روشی خشن دست به سرقت از منازل می‌زدند و شیوه‌شان هم ضدعفونی ساختمان و منازل بوده است و خودشان را مامور مبارزه با کرونا معرفی می‌کردند!

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی گفت: اسفند سال گذشته و هم‌زمان با آغاز بیماری کرونا و افزایش استرس مردم، چهار نفر تحت پوشش انجمن‌های مردم یاری و به بهانه ضدعفونی کردن منازل برای مقابله با ویروس کرونا به خانه‌ای در غرب تهران وارد می‌شوند و سپس با تهدید سلاح کمری و سلاح سرد، با بستن دست و پای اهالی ساختمان اقدام به سرقت مسلحانه و ربودن طلا و وجوه نقد از مالباختگان به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان و سرقت خودروی سواری پژو پارس متعلق به صاحب منزل می‌کنند و متواری می‌شوند.

*** سرقت تحت عنوان مامور کرونا
به منظور شناسایی و دستگیری این افراد تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در صحنه حاضر شده و پس از تحقیقات میدانی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته مستقر در مسیر ورود و خروج سارقان و فرار آنان از صحنه، تحرکات چهار جوان که در نزدیکی خانه محل سرقت، پرسه می‌زدند و سپس دو نفر از آنها سوار بر یک دستگاه خودرو سواری تیبا محل را ترک می‌کنند، به عنوان قوی‌ترین فرضیه پلیسی مورد رصد و تعقیب قرار گرفت؛ در نهایت با اقدامات پلیسی و فنی و با بهره گیری از امکانات نوین مخابراتی، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با بسیج همه امکانات و تجهیزات پلیسی و چهار عملیات پلیسی منسجم، هم‌زمان دو متهم در محدوده پیکان‌شهر و مسعودیه شناسایی و دستگیر شدند.

*** کشف سلاح قلابی
به گفته معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی، در بازرسی از منزل متهمان یک قبضه سلاح غیر واقعی طرح لاما، مقادیری قطعات لوازم خودرو که احتمالا مسروقه بودند و مقادیری از طلاهای مالباختگان دیگر به ارزش ریالی تقریبا پنجاه میلیون تومان و خودرو سواری پژو پارس مسروقه کشف و ضبط شد. این مقام انتظامی افزود:

در ادامه رسیدگی، برای دستگیری سایر همدستان احتمالی، با اقدامات فنی و تعقیب، یک‌ متهم دیگر که متواری شده بود نیز مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت که با ایجاد یک قرار صوری، در نهایت وی نیز در خیابان وحدت اسلامی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد و به طرح ریزی سرقت و مشارکت در جرم اعتراف کرد. معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی گفت: تحقیقات پلیسی برای شناسایی و کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی و دستگیری متهم دیگر ادامه دارد.

کدخبر: ۳۵۲۸۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر