کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۴۵۱۵
تاریخ خبر:

سرقت مسلحانه ‌دو چمدان طلا و پول از برج لوکس الهیه

روزنامه هفت صبح| پنج زن و مرد جوان که دو چمدان طلا و پول را از برج لاکچری الهیه تهران سرقت کردند، بازداشت شدند. سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث هفت صبح اظهار کرد: آذرماه امسال درپی وقوع سرقت مسلحانه‌ای از واحد یک برج در محله الهیه، واقع در شمال تهران تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در صحنه جرم نشان داد، سه مرد و دو زن جوان با سلاح گرم وارد برج مسکونی موردنظر شدند و پس از بستن دست و پای نگهبان و سرایدار، به طبقه هشتم برج رفته و اقدام به سرقت طلا، دلار از یک خانه کردند و اموال مسروقه را در دو چمدان قرار داده و متواری شدند.

بررسي دوربين‌هاي مداربسته
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اعضای خانه هنگام سرقت در محل حادثه حضور نداشتند، عنوان کرد: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی خیلی زود دوربین‌های مداربسته برج را هدف بازبینی قرار دادند و با اقدامات اطلاعاتی پی بردند متهمان که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند با موتورسیکلت خود و یک تاکسی‌اینترنتی به برج مسکونی برای سرقت مسلحانه مراجعه کردند.

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در گام بعدی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت متهمان را شناسایی کردند و در ادامه نیز موفق به ردیابی مخفیگاه متهمان در محله یاغچی‌آباد شدند. نثاری تصریح کرد: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، بی‌درنگ راهی مخفیگاه متهمان شدند و 5 زن و مرد سارق را دستگیر کردند.

همچنین پول و طلاهای مسروقه که داخل چمدان جاسازی شده بود، کشف شد. وی با بیان اینکه متهمان 2 ساعت پس از ارتکاب جرم دستگیر شدند، افزود: سارقان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت‌مسلحانه از واحد مسکونی در برج الهیه اعتراف و عنوان کردند.

سردسته باند در گذشته در این برج مشغول به‌کار بوده و مالباخته را از آنجا شناسایی کرده است.معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت متذکر شد: متهمان با دستور مقام قضایی برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

گفت‌وگو با سردسته باند
جوان است و سودای پولدار شدن دارد اما پس از ارتکاب سرقت مسلحانه با اعضای باند خود در کمتر از 2 ساعت دستگیر شد.

اعتیاد داری؟
نه حتی سیگار هم نمی‌کشم.

چه شد تصمیم به سرقت مسلحانه گرفتید؟
می‌خواستم در یک شب به ثروت میلیاردی برسم.

با اعضای باند چه نسبتی داری؟
دوستم، باجناقم، برادر و همسرم.

نقشه را چه کسی طراحی کرد؟
چندی قبل در این برج مسکونی به عنوان سرایدار کار می‌کردم و در آنجا با مالباخته آشنا شدم و هنگامی که پی بردم او طلا و پول زیادی در خانه دارد، نقشه سرقت را کشیدم.

نقشه را چگونه به اجرا گذاشتید؟
می‌دانستم مالباخته که صاحب یک کارخانه است، ساعت 18 به خانه برمی‌گردد به‌همین خاطر ساعت 14 با موتورسیکلت و تاکسی اینترنتی راهی برج مسکونی شدیم و با تهدید اسلحه دست و پای نگهبان و سرایدار را بستیم و اقدام به سرقت کردیم.

چقدر سرقت کردید ؟
نزدیک به 7 میلیارد تومان.

چگونه دستگیر شدید؟
پس از سرقت خیلی خوشحال بودیم اما کمتر از 2 ساعت بازداشت شدیم.

اموال مسروقه را با چمدان جا‌به‌جا کردید؟
بله، چمدان‌هایی که داخل خانه بود را پر از طلا کردیم و متواری شدیم.

ارزشش را داشت؟
نه اصلا پشیمانیم.

کدخبر: ۴۹۴۵۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر