کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۰۳۸۶
تاریخ خبر:

سرزمین موعود شکمو‌ها/شکم گردی هفت صبح

معرفی و بررسی تعدادی از بهترین رستوران‌ها و فست‌فود‌های خیابان ستارخان

محمد طالبیان | خیابان ستارخان تهران برای علاقه‌مندان به انواع غذاها محیطی رویایی به شمار می‌رود. از فست‌فود گرفته تا غذاهای سنتی ایرانی به راحت‌ترین شکل ممکن و در تنوع بالای در این منطقه از غرب تهران به راحتی پیدا شده و از دید کیفی نیز سطح مناسبی را به مخاطب ارائه می‌کنند. زمانی که از میدان توحید وارد خیابان ستارخان می‌شوید با تعداد زیادی اتومبیل مواجه می‌شوید که به اشکال مختلفی در کنار مسیر متوقف شده و سرنشین‌های خود را روانه یکی از چند ده رستوران این منطقه کرده‌اند. هرچند اکثر شلوغی و تراکم رستوران‌های ستارخان به ابتدای آن خلاصه می‌شود اما این به معنی نبود رستوران‌های دیگر تا انتهای کار نیست و ستارخان می‌تواند در هر نقطه‌ای از خود شما را شگفت‌زده کند. از کباب‌ترکی، برگر، پیتزا، چلوکباب و فست‌فود‌های کوچک گرفته تا غذای ترکی را به راحتی می‌توانید در یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های تهران پیدا کنید.

نشاط
در حال حاضر یکی از پرمخاطب‌ترین کباب‌ترکی‌های تهران در ابتدای ستارخان و با نام نشاط به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فست‌فودی که با ارائه کباب‌ترکی به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و حالا چند سالی از گسترش آن می‌گذرد. گسترشی که همراه با پخت انواع مختلف فست‌فود همراه شده و در ادامه البته مشتری‌های بیشتری را روانه نشاط کرده. البته این افزایش مشتری بی‌نتیجه هم نبوده و تاحدودی می‌توان گفت که روی کیفیت کباب‌‌ترکی‌های این فست‌فود تاثیر منفی گذاشته. اگر چیزی حدود پنج یا شش سال پیش سراغ کباب‌ترکی باکیفیت در سطح تهران را می‌گرفتید، نشاط یکی از گزینه‌های اصلی بود اما اکنون شعبه دوم یا ممکن است غیررسمی آن در جنب درب ورودی پاساژ مفید که در منطقه دریانو قرار دارد، کباب‌ترکی بهتری را‌(از دید نگارنده) ارائه کند.

احمدبی
معمولا غذاهای بین‌المللی که طی روش پخت خاصی آماده می‌شوند، به شکل مناسبی وارد کشور نشده و نمی‌توان به تمامی آنها اعتماد کرد. احمدبی یکی از رستوران‌های ابتدای ستارخان از سمت میدان توحید است که به صورت تخصصی روی غذاهای ترکی کار کرده و با سرآشپزی اهل ترکیه‌ تنوع و کیفیت خوبی را ارائه می‌کند. اگر به سراغ این رستوران که مدتی است، فضای پذیرایی از مشتری‌های خود را گسترش داده رفتید، پیشنهاد می‌کنیم، اسکندرکباب را برای یکبار هم شده امتحان کنید.

شیدسا
شاید بزرگ‌ترین ضعف خیابان ستارخان از دید تنوع و کیفیت غذا به پیتزا ارتباط پیدا کند. تا همین چند ماه پیش اگر در این منطقه به دنبال پیتزایی خوب و البته کمی متفاوت بودید باید به مناطقی همچون شهرآرا یا گیشا می‌رفتید اما حالا یکی از شعب شیدسا در نزدیکی پارک ستارخان کار خود را شروع کرده و پیتزاهای متنوع و باکیفیتی را ارائه می‌کند. تنها ضعف این شعبه شیدسا به نداشتن فضای پذیرایی از مشتری‌ها به صورت حضوری ارتباط پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در زمان تهیه پیتزا از شیدسا حتما ذکر کنید که چند سس مختلف را نیز کنار آن قرار دهند.

بابربرگر
یکی دیگر از فست‌فود‌های تقریبا تازه‌کار ستارخان در ابتدای خیابان حبیب‌اللهی قرار دارد. بابربرگر هرچند انواع غذاهای فست‌فودی را ارائه می‌کند اما تخصص اصلی خود را روی برگر گذاشته و تنوع قابل توجهی را در این زمینه دارد. نکته مثبت بابر به توضیح کامل آن برای انواع برگرهایی که ارائه می‌کنند، اختصاص دارد. کسانی که اشتها و ظرفیت زیادی برای فست‌فود داشته و به برگر علاقه‌مند هستند، می‌توانند گزینه‌های جالبی را در بابر تجربه کنند.

کبابی غدیر
اگر ظهر از نزدیکی سه‌راه تهران‌ویلا بگذرید احتمالا با حجم زیادی از دود و صفی طولانی مواجه می‌شوید که در مقابل کبابی غدیر شکل گرفته. یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های این منطقه که از همه جای تهران مشتری دارد و شاید یکی از بهترین کباب‌های غرب تهران را در اختیار شما قرار دهد. هرچند محیطی برای صرف غذا در نظر گرفته شده اما اکثر مشتری‌های این کبابی، ترجیح می‌دهند غذا را به خانه ببرند.

گل محمدی
یکی دیگر از رستوران‌های قدیمی ستارخان که چند متر بعد از پل ستارخان قرار گرفته، گل محمدی است. رستوران سنتی که سعی کرده در ظاهر خود تغییرات اساسی ایجاد نکرده و حس نوستالژی قدیم را باقی نگه دارد. گل محمدی محیط خوبی برای دعوت از تعداد زیادی مهمان است. اگر به این رستوران رفتید که البته در داخل تهران شعبه دیگری ندارد، پیشنهاد می‌کنیم در منوی پیش‌غذا نگاهی ویژه به سوپ جو داشته باشید.

کدخبر: ۱۸۰۳۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mili699

    واقعا راست میگه هر دفعه یه 100 هزاری بای د خرج کنیم