کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۲۵۲۸
تاریخ خبر:

سردار آزمون؛ گلزنی با چکمه‌های سفید

سیل تلخ اخیر کام همه هموطنان را در آستانه بهار تلخ ساخته و سکانس های ناراحت کننده ای را در سرزمین سرسبز شمال به ثبت رسانده است. دلایل رخداد این حادثه طبیعی و عواملی که آن را تبدیل به مشکل امروزی کرده، هرگز در مقال این بحث نمی گنجد اما حضور یک ستاره گلزن در تصاویر ثبت شده، در این میان حواشی عجیبی به وجود آورده است.

سردار آزمون شروعی فوق العاده در فوتبال ایران داشت و شاید جز معدود ستاره هایی بود که پیش از درخشش در رده باشگاهی و تیم های محبوب، به نوعی استارت موفقیت خود را با لباس سفید تیم ملی زد و با اعتماد کارلوس کی روش، خیلی زود به مهره ثابت تیم ملی تبدیل شد.

گل نیستلرویی او در جام ملت های آسیا در دومین دیدار، محبوبیت سردار ایرانی را دو چندان کرد و حضور وی در برنامه نود، شوخی های عادل فردوسی پور و چهره ای شبیه علی بابا، باعث شد او خیلی زود پله های سلبریتی شدن را طی کند. اما نردبانی که سردار خیلی زود از آن بالا رفت، شاید کمی زودتر از حد انتظار تخریب شد و طی ۲ سال اخیر، تقریبا هر رفتاری از او با هجمه فراوانی از سوی فوتبالدوستان و خصوصا قشر جوان مواجه شده است.

سلفی گرفتن با یک بازیگر و البته خواننده، نقش آفرینی در فیلم مستند، گرفتن تصاویر به قول عرف جامعه لاکچری و مصاحبه های دور از عرف، حقیقتا نقطه مشترک بسیاری از بازیکنان تیم ملی ایران در سال های اخیر بوده اما انگار در این میان تنها سردار آزمون سیبل شدید انتقادات شده است. در حقیقت سردار آزمون برآیند نسل جوان ماست. سبک لباس پوشیدن، صحبت کردن و برخورد او با حواشی خیلی متفاوت از آنچه در کوچه و خیابان می بینیم نیست و اینکه تصویر وی با یک لباس مدرن را با شلوار گشاد و پینه دار علی دایی در دهه ۷۰ یا صورت خونین او در لباس تیم ملی مقایسه می شود، مصداق یک قیاس مع الفارغ در مقایسه ستاره یک نسل و بازیکنی که ممکن است جانشین او شود، بوده است.

سردار در جام جهانی مطابق خواسته های کارلوس کی روش و تاکتیک تیم ملی ایران، نمایش قابل قبولی داشت و حداقل موقعیت آنچنانی از دست نداد. گرچه مصاحبه او در مورد از دست دادن تعطیلات و جنگیدن برای تیم ملی اشتباه بود، اما در این معادله غلط، نقش هجمه بی پایان خودمان و توهین به خانواده سردار با حضور خودش در رستوران را فراموش نکنیم. سردار در جام ملت ها عملکرد خوبی داشت و درخشش اخیر در زنیت، وی را حتی بالاتر از علی دایی به گلزن ترین ستاره ما در رقابت های اروپایی بدل کرده است و نادیده گرفتن همه این کارنامه و تمرکز روی تنها یک سلفی با آقا یا خانم هنرپیشه، چیزی به ما اضافه نمی کند و تنها ممکن است منتج به تلف شدن یکی از مهم ترین استعدادهای هجومی فوتبال ما شود.

در حادثه تلخ اخیر، اگرچه شاید برخی رفتارهای سردار آزمون بوی تظاهر هم می داد، اما فراموش نکنیم او تنها ستاره ای بود که در تعطیلات عید راهی شهر و دیار شمال کشور شد و پا به پای هموطنانش به حل مشکلات پرداخت و به نوعی وظیفه دیگران را انجام داد. حالا ایراد گرفتن به لبخند او در چند تصویر ثبت شده و یا استوری همیشه جنجالی صفحه سردار، اگر به منزله زیر سوال بردن تمام رفتار انسانی او باشد، حقیقتا خارج از دایره انصاف است.

انتظار ما از سردار باید انتظاری قابل انجام و منطقی باشد. قرار نیست در جامعه ای که رشد فرهنگی مثبت نیست، به یکباره بازیکنی جوان نماد بلوغ فرهنگی آن کشور لقب گیرد و شاید چنین انتظاری از یک شاعر، نویسنده، هنرپیشه یا مدرس دانشگاه، تفکر معقول تری باشد. در هیچ کجای دنیا قافله سالار فرهنگی یک کشور ستاره تیم ملی فوتبال آن نیست و اگر ایرادی هم در این محصول کاملا وطنی دیده می شود، هم زیر سوال بردن تمام رفتارهای او اشتباه است و هم نادیده گرفتن سفر اخیر و انسانی سردار به سرزمین سیل زده.

منبع:‌ سایت ورزش سه

کدخبر: ۲۵۲۵۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر