کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۶۶۳
تاریخ خبر:

کرباسچی در نقد جبهه اصلاحات چه گفت؟

روزنامه هفت صبح | سخنان دیروز غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در نقد جبهه اصلاحات جنجالی شد.

* یک: کرباسچی با روزنامه سازندگی، ارگان رسمی این حزب مصاحبه کرده و در جنجالی‌ترین سخن خود، رهبری سید محمد خاتمی در جبهه اصلاحات را نقد کرده و گفته بود: «رهبری مفهوم مشخصی دارد، رهبری این نیست که فقط به صورت نمادین بگوییم آقای خاتمی رهبر تشکیلاتی اصلاحات است. آقای خاتمی فردی شناخته شده، مورد احترام و فرهیخته است و از بهترین شخصیت‌هایی است که در عرصه سیاسی فعالیت می‌کند .

اما موضوع رهبری یک جریان سیاسی امری متفاوت و نیازمند ساز و کار تشکیلاتی در جبهه اصلاحات است. اصلاحات از ابتدا تاکنون رهبری نداشته است که اکنون بگوییم نیازمند رهبر جدید است… اینکه زمانی در جریان انتخابات یا در مسئله و حوزه دیگری ایشان اظهار نظری کنند و همه به نظر ایشان احترام بگذارند به معنای رهبری نیست. رهبری یعنی ورود به مسائل، مدیریت و ساماندهی آنها.»

* دو: این مصاحبه به خروج کارگزاران از جبهه اصلاحات تعبیر شد اما خود کرباسچی در گفت‌وگو با ایرنا این موضوع را رد کرد و گفت: دو سایت با مواضع مشخص با دستاویز قرار دادن سخنانم آن را به خروج کارگزاران از جبهه اصلاحات تعبیر کردند. من چنین چیزی را مطرح نکردم. او در این مصاحبه اما نقدهای خود در خصوص خاتمی را دوباره مطرح کرد و گفت:

در مصاحبه گفتم خاتمی رهبر تشکیلاتی اصلاحات نبوده است ولی بارها وی را «رهبر نمادین اصلاحات» که تاثیرگذار هم است، قلمداد کردم. در بازنگری جدید (بازسازی جبهه اصلاحات) اگر وی بخواهد و اراده کند می‌تواند مدیریت تشکیلاتی را در دست بگیرد. او همچنین در این مصاحبه باز هم به مواضع انتقادی خود از عارف تاکید کرد و گفت: «محمد‌رضا عارف در شورای عالی اصلاح‌طلبان و مجلس در این مدت چه‌کار کرده است؟ وی عملکردی ندارد که کسی بخواهد از او انتقاد کند. .»

* سه: به این ترتیب آنچه روشن است؛ این است که کرباسچی با وجود اینکه به شدت از خاتمی و عارف به عنوان دو رهبر معنوی و اجرایی اصلاح‌طلبان در حال حاضر شکایت دارد اما حرفی از خروج از جریان اصلاحات نزده است.

کدخبر: ۲۷۴۶۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر