کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۵۴۶
تاریخ خبر:

ستاره‌های یک بازار کساد!

روزنامه هفت صبح | در فصل کم‌ رونق نقل و انتقالات نیم‌فصل چند بازیکن هستند که احتمالا بر سر جذب آنها رقابت جذابی بین چند تیم بزرگ لیگ برتری شکل خواهد گرفت. چیزی به پایان فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل باقی نمانده اما هنوز بمب خاصی منفجر نشده است. به نظر می‌رسد تکلیف نامعلوم نیمکت‌ها در بعضی از تیم‌های لیگ برتری دلیل اصلی بی سر و صدا بودن بازار نقل و انتقالات است اما چند ستاره هستند که احتمالا در روزهای آینده تبدیل به بمب نقل و انتقالات نیم‌فصل شوند.

*** دانیال اسماعیلی‌فر
به شکل عجیبی او یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در این پنجره نقل و انتقالاتی است. او البته در نیم‌فصل اول درخشش خاصی نداشت اما آنچه در سال‌های گذشته از او در تراکتور و ذوب‌آهن دیده‌ایم باعث شده تا یکی از اهداف مهم نقل و انتقالاتی تیم‌های بزرگ فوتبال ایران باشد. باورش سخت است اما او از هر چهار تیم بزرگ فوتبال ایران یعنی پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان پیشنهاد دارد. کالدرون نام او را در صدر فهرست بازیکنان مورد نیاز خود قرار داده و حاضر شده به خاطر او عالیشاه، نعمتی و همتی را از تیمش کنار بگذارد. تراکتور هم که بعد از پایان خدمت سربازی او، در پستش دچار مشکل شده دوباره خواهان جذب او شده است.

سپاهان با اینکه در سمت راست مدافعان و هافبک‌های زیادی دارد اما نمی‌تواند از جذب او خودداری کند و استقلال هم با توجه به کمبود بازیکن در سمت راست زمین، به بازیکنی مثل او نیاز مبرم دارد. هر چهار تیم امیدوارند بتوانند این بازیکن را جذب کنند و رقبا را در به خدمت گرفتن او ناکام کنند اما مخالفت ذوب‌آهن فعلا همه چیز را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. از قرارداد او با ذوب‌آهن فقط یک نیم‌فصل دیگر باقی مانده است و به همین دلیل شاید به سود این تیم باشد که او را به یکی از تیم‌های متقاضی واگذار و درآمدی هم کسب کند اما به شکل عجیبی فعلا، پاسخ این تیم به باشگاه‌هایی که اسماعیلی‌فر را می‌خواهند یک نه «بزرگ» بوده است.

*** آیاندا پاتوسی
در کمتر از یک سال پس از جدایی عجیبش از استقلال، او یک بار دیگر در آستانه بازگشت به فوتبال ایران قرار گرفته است. پاتوسی در پایان فصل گذشته و در حالی که مدیران وقت باشگاه با قاطعیت از ماندن او در استقلال خبر می‌دادند، توسط ساشا شفر ربوده! و به تیم پدرش بنی‌یاس امارات منتقل شد. به نظر می‌رسید تیم اماراتی حسابی شفر و پاتوسی را زیر نظر داشته و برای موفقیت در لیگ امارات آنها را جذب کرده است اما همین حالا که این مطلب را می‌خوانید، پاتوسی قراردادش با بنی‌یاس را فسخ کرده و شفر هم جایگاه محکمی روی نیمکت این تیم ندارد. پاتوسی در روزهای گذشته به نیمی از تیم‌های لیگ برتر ایران لینک شده است!

ابتدا صحبت از پیشنهاد تیم گل‌گهر سیرجان به او شد. سپس شایعه شد که نامش در فهرست خرید پرسپولیس هم هست و کالدرون او را می‌خواهد. در ادامه از تراکتور هم به عنوان یکی از تیم‌های خواهان او نام برده شد و امیر قلعه‌نویی هم در مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرد او را برای سپاهان می‌خواهد اما سپاهان مشکل بزرگی داشت و آن لیست پر بازیکنان غیرآسیایی این تیم بود. گفته می‌شود مدیران این باشگاه قصد داشتند قرارداد کومان را فسخ کنند تا پاتوسی را به خدمت بگیرند اما به دلیل هزینه بالای فسخ با کومان، فعلا جذب پاتوسی منتفی شده است. حالا استقلال مهم‌ترین تیمی است که پاتوسی را می‌خواهد. نام او در فهرست خرید فرهاد مجیدی قرار دارد و خود این بازیکن هم برای بازگشت به استقلال تمایلش را نشان داده است.

*** عیسی آل‌کثیر
یکی دیگر از مهره‌های جذاب فصل نقل و انتقالات، آقای گل فعلی لیگ نوزدهم است. عیسی آل‌کثیر این روزها مشتری‌های زیادی دارد اما جدایی او از صنعت‌نفت پیچیدگی‌های مخصوص به خودش را دارد. او بهترین بازیکن تیم دراگان اسکوچیچ بوده و این مربی کروات که خودش فعلا در کرواسی به سر می‌برد برای مدیران باشگاه پیغام فرستاده که اگر آل‌کثیر از این تیم جدا شود او هم قراردادش را فسخ خواهد کرد! به همین دلیل مدیران تیم صنعت‌نفت دارند همه تلاش‌شان را انجام می‌دهند تا با پرداخت مطالبات آل‌کثیر و عمل به تعهدات خود، مانع فسخ یکطرفه قرارداد او شوند اما این هم کار آسانی نیست.

آل‌کثیر از پرسپولیس، تراکتور و یک تیم کویتی پیشنهادهای چشمگیری دریافت کرده و قصد دارد به یکی از این پیشنهادها پاسخ مثبت بدهد. اولویت اول او پیوستن به پرسپولیس است که مشکل گلزنی دارد. او حتی به مدیران این تیم پیغام داده که می‌تواند مشکلش را با تیم آبادانی حل کند و به پرسپولیس بیاید اما پیشنهاد چند میلیاردی تراکتور آل‌کثیر را مردد کرده است. تیم تبریزی هم مشکل گلزنی دارد و آل‌کثیر با پیوستن به این تیم قطعا بازیکن فکیسش خواهد شد. از پیشنهاد دلاری تیم کویتی هم نباید بگذریم. به هر حال به نظر می‌رسد اگر در یکی دو روز آینده مدیران صنعت‌نفت نتوانند کاری انجام دهند، احتمال جدایی آل‌کثیر و پیوستنش به یکی از دو تیم پرسپولیس و تراکتور وجود دارد. اتفاقی که اگر رخ دهد، می‌تواند جدایی اسکوچیچ از صنعت‌نفت را برای این تیم موفق نیم‌فصل اول به دنبال داشته باشد.

*** امید عالیشاه
او اگر چه یک نیم‌فصل ناامیدکننده را در پرسپولیس گذراند اما نمی‌شود کتمان کرد که بازیکن باکیفیتی است. عالیشاه فصل گذشته هم بعد از یک نیم‌فصل موفق، ناگهان توسط برانکو به نیمکت دوخته شد و همین باعث شد تا حاشیه‌هایی برایش به وجود بیاید. عالیشاه این بار اما از همان ابتدای فصل توسط کالدرون به نیمکت دوخته شد و درخشش مقطعی در یکی، دو بازی هم نتوانست سرنوشت او را در این تیم تغییر دهد. نام او در فهرست مازاد پرسپولیس وجود دارد و اگر کالدرون به پرسپولیس برگردد، باید از این تیم جدا شود. البته این وضعیت برای او از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و به همین دلیل از مدت‌ها پیش شایعه پیشنهادهای مختلفی برای او به گوش می‌‎رسید.

اولین تیمی که گفته می‌‎شد خواهان جذب عالیشاه است، سپاهان بود. امیر قلعه‌نویی به سبک بازی او علاقه داشت و طبیعی بود که از جذب او استقبال کند. بعدها از شهرخودرو به عنوان مشتری پر و پاقرص عالیشاه نام برده شد. دلیلش هم حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت این تیم بود. همین حالا هم گفته می‌شود تیم بعدی عالیشاه شهرخودروی مشهد است اما ذوب‌آهن اصفهان هم این روزها به دنبال جذب عالیشاه است. مدیران این باشگاه احتمالا در روزهای آینده راضی به انتقال اسماعیلی‌فر خواهند شد و عالیشاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای جانشینی اوست. نکته مهم درباره عالیشاه این است که اگر چه امسال در پرسپولیس یک نیمکت‌نشین صرف بود اما او در هر کدام از تیم‌های خواهان خود می‌تواند تبدیل به یک بازیکن موثر و ستاره باشد.

کدخبر: ۳۰۲۵۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر