کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۸۹۸
تاریخ خبر:

ستاره‌های گم شده فصل گذشته فوتبال ایران

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | به جز پرسپولیس که فعلا فقط شش بازی خود را در لیگ بیستم انجام داده، سایر تیم‌ها حداقل هشت‌بار به میدان رفته‌اند و این یعنی گذراندن نیمی از نیم‌فصل اول. در این میان هستند بازیکنانی که فصل گذشته جزو ستاره‌های تیم خود بودند اما در لیگ بیستم خبری از آنها نیست و انگار گم شده‌اند. مهم‌ترین گمشده‌های لیگ بیستم را مرور می‌کنیم.

*** ارسلان مطهری: او در لیگ نوزدهم و لیگ قهرمانانی که گذشت، یک فصل رویایی را پشت سر گذاشت.در نیم‌فصل اول عضو ذوب‌آهن بود و پنج گل زد که یکی از آنها در دقیقه ۹۰ بازی با استقلال در اصفهان به ثمر رسید و پیروزی را از استقلال گرفت. در نقل و انتقالات نیم‌فصل به استقلال آمد و با اینکه به نظر می‌رسید در حضور مهدی قائدی و شیخ دیاباته و حتی مرتضی تبریزی، فرصت بازی به او نرسد، اما به شکلی غیرمنتظره خودش را به ترکیب اصلی استقلال تحمیل کرد.

پنج گل هم در نیم‌فصل دوم برای استقلال زد که دو تای آنها در دربی برگشت و در غیاب شیخ دیاباته مصدوم به ثمر رسید. مطهری در لیگ قهرمانان هم چند گل مهم برای استقلال زد.در لیگ بیستم اما نشانی از آن ارسلان آماده فصل گذشته نمی‌بینیم. او فقط در بازی اول مقابل مس رفسنجان یک گل زد و در بازی‌های بعدی در حالی که به دلیل مصدومیت‌هایی که گریبان دیاباته، قائدی و تبریزی را گرفته، بیشتر از همه مهاجمان استقلال به میدان رفته اما آماری ناامیدکننده و عملکردی ضعیف از خود به جا گذاشته است.

*** کی‌روس استنلی: مهاجم برزیلی سپاهان کم‌فروغ‌ترین فصل خود را در فوتبال ایران می‌گذراند. او در اولین فصل حضور در ایران بازیکن ذوب‌آهن بود و عملکرد فوق‌العاده‌اش باعث شد تا یک فصل بعد به سپاهان بپیوندد. او در لیگ هجدهم به همراه لوسیانو پریرا با ۱۶ گل به شکل مشترک آقای گل شد و در لیگ نوزدهم هم با وجود مصدومیت‌هایی که در طول فصل داشت هفت گل زد و در مجموع رضایت هواداران سپاهان را جلب کرد.

اما در لیگ بیستم، او هم انگار محو شده است. بعد از هشت بازی، کی‌روس استنلی فقط موفق به زدن یک گل شده و عملکردش کاملا تحت‌الشعاع نمایش‌های خوب سجاد شهباززاده قرار گرفته است. کار به جایی رسیده که او تقریبا از ترکیب اصلی سپاهان خارج شده و وقتی هم که در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد خیلی زود تعویض می‌شود و جایش را به بازیکن دیگری می‌دهد.

*** محمد ایرانپوریان: او شش فصل در تراکتور و یک فصل در سپاهان در بهترین فرم قرار داشت و در این هفت فصل، همواره جزو مهره‌های کلیدی این دو تیم بود. سال‌ها در تراکتور در اوج بود و کاپیتان این تیم هم شد و یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه در میان هواداران هم لقب گرفت.سال اول حضورش در سپاهان هم سال خوبی بود و از مهره‌های تاثیرگذار تیم امیر قلعه‌نویی به شمار می‌رفت اما در دومین فصل مصدوم شد و تقریبا تمام فصل را از دست داد.

بعد از بهبود هم نتوانست به ترکیب اصلی سپاهان برگردد و در نهایت در فصل نقل‌وانتقالات به تیم آلومینیوم اراک پیوست. او مدعی شده بود که با مطالعه این تیم را انتخاب کرده است اما در همان یکی دو هفته اول با یک اشتباه مرگبار و دادن یک پنالتی به تیم حریف تعویض شد و حالا تقریبا از ترکیب اصلی این تیم هم خارج شده است. البته او درگیر مصدومیت هم است اما با نمایش‌های ضعیف خود در ابتدای فصل ممکن است دیگر نتواند حتی در تیمی مثل آلومینیوم اراک هم فیکس باشد.

*** شیخ دیاباته: آقای گل فصل گذشته لیگ برتر ایران، در لیگ بیستم فرصت خاصی برای درخشش پیدا نکرده است. استقلال تا امروز هشت بازی انجام داده و هنوز پای دیاباته به گلزنی باز نشده است. او البته مصدوم هم است و چند بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده اما در همان چند بازی هم که به میدان رفته، آماده نشان نداده است. البته شیخ، فصل قبل هم گلزنی را از هفته نهم و با هت‌تریک مقابل تراکتور آغاز کرد و در نهایت آقای گل هم شد اما به نظر می‌رسد این‌بار کار او برای تکرار آقای گلی سخت است چراکه تا همین حالا گادوین منشا و سجاد شهباززاده به ترتیب ۹ و ۸ گل زده‌اند و فاصله زیادی با آقای گل فصل قبل فوتبال ایران دارند.

*** محمدرضا خلعتبری: بعد از دو سه سال افول در فوتبال ایران و ناکامی در تیم‌هایی مثل سایپا و گسترش فولاد، با پیوستن به شهرخودرو دوباره احیا شد و دو فصل خوب را در این تیم مشهدی گذراند. در این دو فصل او همواره جزو موثرترین بازیکنان شهرخودرو بود و گل‌های حساسی برای این تیم زد و در بازی‌های مهم، همواره نقشی کلیدی داشت. او آنقدر در شهرخودرو درخشید که مسئولان باشگاه سپاهان را متقاعد کرد تا او را در ۳۷سالگی برای سومین‌بار به خدمت بگیرند.

هواداران سپاهان به ادامه درخشش او در تیم‌شان امیدوار بودند اما تا امروز هیچ اثری از آن خلعتبری درخشان شهرخودرو در سپاهان دیده نشده است. او در سپاهان تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین شده و در دقایق پایانی بازی برای تلف کردن وقت و انداختن بازی از جریان به زمین می‌رود! در آخرین بازی سپاهان، خلعتبری در دقیقه ۸۸ به جای سیدمحمدرضا حسینی به زمین رفت تا برتری زردپوشان اصفهانی در برابر مس در رفسنجان حفظ شود!

*** محمد محبی: پدیده فصل گذشته فوتبال ایران که حتی به تیم ملی هم راه پیدا کرد این روزها در سپاهان تبدیل به یک بازیکن معمولی، کم‌اثر و تعویضی شده است. او فصل گذشته در این مقطع، در تهران به پرسپولیس یک سوپرگل زده بود و بهترین بازیکن سپاهان بود و به تیم ملی هم دعوت شده بود. درخشش او آنقدر چشمگیر بود که هواداران پرسپولیس از ایرج عرب به دلیل رد کردن او در تمرینات ابتدای فصل تیم‌شان به شدت انتقاد کردند.

محبی در لیگ نوزدهم یکی از بهترین بازیکنان بود و حتی کار به جایی رسید که از لالیگا و تیم گرانادا هم پیشنهاد دریافت کرد اما سپاهانی‌ها با انتقال او مخالفت کردند و محبی در جمع زردپوشان باقی ماند. اما این فعل‌وانفعالات در نهایت منجر به افت پدیده فصل گذشته فوتبال ایران شد. او تا پایان هفته هشتم، حتی یک‌بار هم ۹۰ دقیقه کامل در ترکیب تیمش قرار نگرفته و در هفته‌های اخیر نیمکت‌نشین شده و در اواسط نیمه دوم به زمین می‌رود. تا اینجای کار هم نه گلی زده و نه پاس گلی به همبازیانش داده است!

کدخبر: ۳۶۶۸۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر