کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۹۷۸
تاریخ خبر:

ستاره‌های تلویزیون در ضیافت شب سرخ‌ها

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | ساعت ۱۸:۳۰ شنبه،‌ روزی مهم برای فوتبال ایران بود. پرسپولیس در حالی به مصاف النصر عربستان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رفت که کمی پیش از آن شوکی به نماینده‌مان وارد شد. محرومیت عجیب عیسی آل‌کثیر حساسیت بازی را مضاعف کرد و از آن‌طرف مواد اولیه خوبی در اختیار گزارشگر مسابقه قرار داد. در گزارش امروز عملکرد گزارشگران شبکه سه، آنتن و آیو را بررسی کرده‌ایم.

*** شبکه سه |محمدرضا احمدی
در صحنه گل تساوی پرسپولیس، محمدرضا احمدی بهترین عملکرد را نسبت به دو گزارشگر دیگر داشت. او حواسش بود که دارد اتفاقی مهم رقم می‌خورد. صدای احمدی خیلی زود بالا رفت و از لحظه توپ‌گیری وحید امیری به تن صدای خود قوت بخشید. بهترین کار او در این لحظه مخاطب قرار دادن پرسپولیس بود: «بزن عبدی…»

بقیه ماجرا را هم این‌طور شرح داد: «عبدی می‌زنه ضربه سرش رو… شلیک به قلب سعودی‌ها، دروازه باز شد، یک یک مساوی…». احمدی در صحنه پنالتی‌ها هم عملکرد خوبی داشت. وقتی کنعانی‌زادگان پشت توپ ایستاد، او این‌گونه گزارش کرد: «پنالتی اول مهم است؛ برای کنعانی‌زادگان آرزوی موفقیت داریم.» تور که لرزید، احمدی این‌طور صحنه را وصف کرد: «گل برای پرسپولیس؛ همون رقص معروفش رو هم انجام میده حسین کنعانی‌زادگان …».

توجه احمدی در ضربات پنالتی بیشتر معطوف به حرکات دروازه‌بان النصر بود. او به تشخیص خوب برد جونز اشاره می‌کرد که خب این‌همه هشدار، برای هواداران پرسپولیس «استرس‌زا» بود! در میان بازیکنان پرسپولیس هم احمدی بیش از همه از شجاع خلیل‌زاده تعریف کرد و او را «مدافع دونده، پرتلاش و جنگنده پرسپولیس» دانست.

برگ برنده احمدی در دو پنالتی آخر رو شد؛ یکی زمانی که مایکون پشت توپ قرار گرفت و دیگری زمانی که گل برتری پرسپولیس به ثمر رسید. احمدی درباره ضربه مایکون این‌طور گفت: «این پنالتی از بازیکنی که همه بازیکن‌های ما رو زد گرفتن داره.» او در این لحظه احساساتی شده بود و جمله‌اش را این‌طور ادامه داد: «به خدا اگه لک بگیره می‌تونه روحیه‌بخش هم باشه… می‌زنه و گرفت؛ گرفت حامد لک…».

احمدی یک جمله طلایی دیگر هم به زبان آورد: «به خدا به دلم افتاده بود که پنالتی رو می‌گیره…». این هم از گزارش احمدی بعد از پنالتی آخر: «همه‌چیز مهیاست برای صعود … شجاعی … گل برای ایران، گل برای ایران، گل برای ایران. می‌بریم النصر عربستان رو؛ تبریک به مردم سرزمینم ایران.»

*** سایت آنتن| عباس قانع
در طول مسابقات اخیر نام عباس قانع به‌خاطر گزارش‌های خاص خود سر زبان‌ها افتاده بود. گزارش‌های او مخالفانی دارد، اما تعداد علاقمندان به این سبک گزارشگری بیشتر است. پیش از به‌ثمررسیدن گل تساوی، صدای قانع معمولی بود. بعد از اینکه به سانتر بشار اشاره کرد، صدای او اوج گرفت و جمله معروف خود را به زبان آورد: «و گل و گل و گل برای پرسپولیس ایران.»

قانع بعد از آن کمی صدا را پایین آورد و روی صحنه آهسته صدای او اوج گرفت: «بشار رسن از راه رسید؛ ضربه سر مهدی عبدی و بومب؛ این ضربه سر عالی عبدی کاخ آرزوهاشون رو فروریخت.» قانع کنایه‌ای هم به AFC زد: «جانشین عالی برای عیسی آل‌کثیر با ضربه سر بی‌نظیرش خودش رو برد به کنج قلب عاشقان پرسپولیس.» بهترین عملکرد در میان گزارشگران موقع پنالتی‌ها را قانع داشت.

وقتی حسین کنعانی‌زادگان پشت توپ قرار گرفت، قانع خطاب به او گفت: «از اسمت مدد بگیر حسین کنعانی.» قانع پرسپولیسی است و به همین خاطر بیش از دیگر گزارشگران گرفتار هیجان شده بود. این هیجان باعث می‌شد بعضی جمله‌ها را ناقص به زبان بیاورد، اما برای طرفداران پرسپولیس این اتفاق پذیرفتنی است.

وقتی حامد لک درون دروازه می‌ایستاد، او را هشت‌پای ایرانی توصیف می‌کرد و خطاب به او می‌گفت: «همان حامد همیشگی باش.» قانع، سیامک نعمتی را نعمت پرسپولیس توصیف کرد و با لهجه مازندرانی جمله‌های غرا در وصف شجاع خلیل‌زاده به زبان آورد. وقتی لک توپ را گرفت، قانع روی هوا بود!‌ او حامد لک را «هشت‌پای ایرانی، اشمایکل ایرانی و گاوصندوق بدون کلید» توصیف کرد.

اشاره‌های بعد از گل او برگ برنده‌اش بود. قانع خطاب به AFC گفت لک روی خط حرکت کرده و دنبال بهانه نگردد. دیگر اتفاق خوب گزارش قانع روی صحنه گل بود: «یا رب نگاه کن به سرزمینم ایران؛ یا رب یا رب الحمدلله رب‌العالمین… گل .. علی شجاعی … سلام فینال آسیا…».

*** سایت آیو| مهدی شریفی
در سایت آیو مهدی شریفی و مهدی جوان گزارش مسابقه را برعهده داشتند. امتیاز گزارشگر آیو در لحظه گل تساوی پرسپولیس اشاره به زننده گل است. شریفی این‌طور ماجرا را شرح داد: «گل گل برای پرسپولیس.. کی گل می‌زنه؟ جانشین عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی.»

در لحظه پنالتی‌ها گزارشگر آیو عملکرد خوبی داشت، اما در یک قیاس، عقب‌تر از احمدی و قانع قرار می‌گیرد. حتی وقتی لک توپ را گرفت، جز بالا رفتن صدا شاهد شاه‌جمله نبودیم. موقع گل پرسپولیس هم با فریاد به‌ثمررسیدن گل اعلام شد و صعود پرسپولیس به فینال آسیا. امتیاز گزارشگر آیو در این لحظه اشاره به خوشحالی عبدی و کنایه به AFC بود.

کدخبر: ۳۵۲۹۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر