کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۰۷۲
تاریخ خبر:

ستاره‌هایی که از ترک قلعه سرخابی‌ها پشیمان شدند

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | مامه تیام را که خاطرتان هست؟ همان بازیکن خارجی گلزنی که یک نیم‌فصل در استقلال درخشید و سپس از این تیم جدا شد. در ماجرای جدایی او از استقلال البته بدقولی آبی‌ها هم تاثیرگذار بود اما تیام هم می‌توانست با کمی نرمش و کوتاه آمدن در استقلال بماند که ترجیح داد این کار را نکند و به پیشنهادات تیم‌های متمول عربی فکر کند و در نهایت به یکی از همان‌ها بپیوندد.

او دیروز در مصاحبه‌ای اعلام کرده ‌ دوست دارد با استقلال قصه جدیدی بنویسد! این احتمالا به معنای پشیمانی او از جدایی‌اش از استقلال است. شاید مرور عملکرد او در تیم‌های بعدی‌اش بتواند دلیل این پشیمانی را به ما نشان بدهد. البته تیام تنها نیست و چند بازیکن داخلی و خارجی دیگر هم بودند که به استقلال و پرسپولیس پشت کردند و در نهایت پشیمان هم شدند.

*** مامه تیام
او قبل از اینکه به استقلال بپیوندد سابقه بازی در سری A و لیگ بلژیک را هم داشت. البته آمار گلزنی‌اش خیلی هم جالب نبود، به ویژه اینکه قبل از استقلال یک دوره مصدومیت بلندمدت را هم پشت سر گذاشته بود و همین باعث شده بود تا هواداران استقلال نسبت به آینده او در تیم‌شان زیاد خوشبین نباشند اما چیزی که در کارنامه او جلب توجه می‌کرد گلزنی به آث‌میلان با پیراهن تیم امپولی بود. تیام در سال ۲۰۱۷ در ورزشگاه سن‌سیرو زننده گل دوم تیمش به شاگردان وینچنزو مونتلا بود.

به هر حال او به استقلال پیوست و بعد از شروعی نه‌چندان خوب ناگهان اوج گرفت و در ۱۳ بازی برای استقلال ۱۲ گل زد و یک پاس گل داد. به خصوص هت‌تریک او در لیگ قهرمانان آسیا مقابل ذوب‌آهن که بهترین نمایشش برای استقلال و البته آخرین بازی او هم بود. بعد از این بازی او با مسئولان استقلال به توافق نرسید و چند روز بعد به تیم پایین جدولی عجمان در امارات پیوست.

در ۲۶ بازی برای عجمان ۱۳ گل زد و شش پاس گل داد که عملکرد بدی هم محسوب نمی‌شود. او بعد از عجمان به سوپرلیگ ترکیه رفت و برای کاسیم پاشا در ۲۰ بازی هفت گل زد و مشخص است که نتوانسته انتظارات را در این تیم برآورده کند. او حالا حرف از بازگشت به استقلال زده، آن هم در شرایطی که استقلال مهاجمانی مثل دیاباته، مهدی قائدی و ارسلان مطهری را دارد.

*** آیاندا پاتوسی
این بازیکن در نیم فصل لیگ هجدهم به استقلال پیوست و از همان بازی اول درخشش خود را آغاز کرد. او البته کارنامه بدی هم نداشت و در تیم باشگاهی خود در آفریقای جنوبی هم خوب کار کرده بود و سابقه دو بازی ملی هم داشت. در استقلال اما انگار همه چیز برای درخشش او فراهم بود. پاتوسی در پست هافبک برای استقلال در ۱۹ بازی چهار گل زد و هفت پاس گل داد. به ویژه گل او در مقابل سپاهان که یک سوپرگل بود و پیروزی مهمی را هم به این تیم هدیه داد.

بعد از پایان فصل وینفرد شفر او را به تیم جدیدش که بنی‌یاس امارات بود کشاند. البته طبق معمول کم‌کاری مدیران استقلال هم در این اتفاق موثر بود و این تیم یکی از بهترین بازیکنانش را از دست داد. پاتوسی اما در امارات و زیر نظر شفر نتوانست درخشش خود در استقلال را تکرار کند. او در ۹ بازی برای این تیم به میدان رفت و فقط یک گل زد و یک پاس گل داد و در نیم‌فصل از این تیم جدا شد.

در حالی که استقلالی‌ها هم به دنبال بازگرداندن او بودند اما این فولاد خوزستان بود که توانست این بازیکن را جذب کند. او در فولاد به تدریج توانست خودش را پیدا کند و یکی دو گل بزند اما هنوز نتوانسته به اندازه روزهای حضورش در استقلال تاثیرگذار باشد. می‌شود این حدس را زد که او هم از ترک استقلال پشیمان است و بدش نمی‌آید دوباره به این تیم برگردد.

*** امید ابراهیمی
فرمانده استقلال در میانه میدان در سال‌های اخیر! این لقبی بود که استقلالی‌ها به امید ابراهیمی داده بودند. او با وجود بازی در پست هافبک دفاعی همواره یکی از بهترین گلزنان این تیم هم بود و محبوبیت زیادی هم در میان هواداران داشت اما در تیم ملی یک بازیکن ذخیره بود. ولی مصدومیت یکی دو هافبک دفاعی تیم ملی باعث شد تا ابراهیمی در جام جهانی به شکلی غافلگیرکننده فیکس شود و بدرخشد.

بعد از جام جهانی هم قرارداد او با استقلال تمام شد و در حالی که مدیران استقلال به شدت به دنبال مذاکره و تمدید قرارداد او بودند اما نتوانستند با او تماس بگیرند. ابراهیمی پیشنهادات وسوسه‌کننده‌ای از قطر داشت و نمی‌خواست آنها را از دست بدهد. سرانجام هم به تیم الاهلی قطر پیوست‌ اما ضعف کلی این تیم باعث شد تا ابراهیمی هم نتواند مثل دوران حضورش در استقلال بدرخشد. او در یک فصل ۲۱ بازی برای این تیم انجام داد و چهار گل زد و فقط یک پاس گل داد.

در پایان فصل هم خبری از تمدید قرارداد با او نبود و ابراهیمی به تیم ضعیف یوپن بلژیک پیوست. در این تیم هم همه چیز مثل الاهلی و شاید بدتر بود. او در هفته‌های ابتدایی نیمکت‌نشین بود اما با تلاش خود توانست به تدریج فیکس شود، البته همچنان خبری از تاثیرگذاری و درخشش دوران استقلال نبود و نیست. ابراهیمی هم احتمالا از ترک استقلال پشیمان است و اگر به روزهای گذشته برگردد بعید است دوباره تصمیم به ترک این تیم آن هم در آن شرایط حساس و البته رویایی بگیرد.

*** فرشاد احمدزاده
او در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس حاشیه‌هایی داشت. گاهی با برانکو دچار مشکل می‌شد و گاهی برای هواداران خط و نشان می‌کشید، با این حال بازیکن موثری بود و برانکو قصد نداشت او را از دست بدهد. مدیران باشگاه به دنبال مذاکره با او بودند و چون این تیم از حضور در فصل نقل و انتقالات محروم بود، نیاز مبرمی به تمدید قرارداد با ستاره‌هایش داشت. تماس‌ها با احمدزاده اما نتیجه‌ای نداشت.

او مدیران باشگاه را سر می‌دواند و در نهایت ناگهان خبر رسید به تیم وروکلاو اشلاونک لهستان پیوست. تیمی که همین حالا هم نمی‌دانیم تلفظش را درست نوشته‌ایم یا نه! او شماره ۱۰ این تیم را هم از مدیران باشگاه گرفت و شروع نسبتا خوبی هم داشت اما به تدریج تاثیرگذاری و اهمیتش را در تیم از دست داد و نیمکت‌نشین شد. مدتی بعد هم حتی خبری از نیمکت‌نشینی نبود و شماره ۱۰ تیم لهستانی از روی سکوها بازی‌های تیمش را دنبال می‌کرد.

او در طول فصل یکی دو بار هم علیه پیشکسوتان باشگاه مصاحبه و هواداران را عصبانی کرد. در پایان فصل و در حالی که به نظر می‌رسید او همه پل‌های پشت سرش را خراب کرده، ناگهان در انتقالی غیرمنتظره به پرسپولیس برگشت. هواداران از جذب او توسط ایرج عرب ناراحت بودند اما با وساطت بزرگ‌ترها و کاپیتان‌های تیم راضی به بازگشت او شدند. البته احمدزاده در بازگشت هنوز همان احمدزاده قبل نشده است.

*** محرمی، امیری و قبل‌تر رضائیان!
در فصلی که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم بود، به جز احمدزاده، چند بازیکن دیگر هم از این تیم جدا شدند. صادق محرمی به تیم دیناموزاگرب رفت و وحید امیری هم به ترابزون اسپور ترکیه پیوست. هر دو بازیکن در پرسپولیس فیکس بودند و جایگاه ویژه‌ای داشتند اما در کرواسی و ترکیه از این خبرها نبود. امیری به جز چند هفته اول، در بیشتر بازی‌های تیمش نیمکت‌نشین بود و در دقایق ۹۰ به بعد به زمین می‌رفت. محرمی هم یکی در میان در ترکیب دینامو قرار می‌گرفت و سرانجام در نیم‌فصل به صورت قرضی به لوکوموتیو رفت.

امیری بعد از پایان فصل دوباره با اشتیاق به پرسپولیس برگشت و محرمی هم اگر پرسپولیس او را بخواهد به احتمال زیاد همه کار خواهد کرد تا این اتفاق بیفتد. یک سال قبل‌تر اما برای رامین رضائیان هم اتفاق عجیبی افتاده بود. او به همراه مهدی طارمی به ریزه‌اسپور ترکیه پیوسته بود اما خیلی زود پشیمان شده بود.

او که در طول روزهای قبل مدیران باشگاه پرسپولیس را سرکار گذاشته بود مجبور شد برای برگشتن به پرسپولیس ویدئویی پر از اشک و بغض برای هواداران بفرستد و با ایجاد فضایی احساسی، جو را برای برگشتن خود آماده کند. سرانجام به همراه طارمی به پرسپولیس برگشتند اما برخلاف طارمی او نتوانست جایگاه ثابت خود را دوباره به دست بیاورد و مدتی بعد توسط برانکو از پرسپولیس کنار گذاشته شد. او در حال حاضر در الشحانیه قطر بازی می‌کند اما باز هم از بازگشت به پرسپولیس استقبال خواهد کرد.

کدخبر: ۳۲۲۰۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر