کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۷۳۷
تاریخ خبر:

ستاره‌هایی که پرسپولیس برایشان آمد نداشت

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | چند روز پیش درباره بازیکنانی نوشتیم که در استقلال عاقبت به خیر نشدند. در شماره امروز به بازیکنانی می‌پردازیم که در پرسپولیس به بن‌بست رسیدند!

*** ‌محمد قاضی
در سال ۹۱ و در زمان مدیریت محمد رویانیان، قاضی از ذوب‌آهن به پرسپولیس آمد. آن سال میان رویانیان و فتح‌الله‌زاده رقابت زیادی برای جذب بازیکنان بزرگ وجود داشت و هر کدام از آنها سعی می‌کردند با خریدن ستاره‌های تیم‌ها دیگر در این رقابت برنده شوند. قاضی هم یکی از این بازیکنان بود اما او در ۲۲ مسابقه با پیراهن پرسپولیس فقط دو گل به ثمر رساند تا یکی از بمب‌های رویانیان خنثی شود. سال بعد که او به استقلال رفت آمار بهتری نسبت به زمان حضورش در پرسپولیس داشت و در ۴۰ بازی ۱۱ گل به ثمر رساند اما باز هم برای بازیکنی که با جنجال زیاد به دو تیم تهرانی پیوسته بود آمار خوبی محسوب نمی‌شد.

***‌ پیام صادقیان
درگیری، اخراج، حاشیه،‌ کمیته انضباطی و البته تکنیک و دریبل. اینها کلیدواژه‌هایی بودند که در دو سال حضور صادقیان در پرسپولیس برای توصیف عملکرد او استفاده می‌شد. صادقیان به عنوان یک استعداد درخشان از ذوب‌آهن به پرسپولیس آمد و در همین تیم بود که نشان داد فوتبال ایران می‌تواند یک ستاره بزرگ دیگر داشته باشد اما رفتارهای غیر حرفه‌ای او در داخل و خارج از زمین، درگیری‌اش با بازیکنان خودی و حریف و حتی کادر فنی تیم خودش، درگیری معروفش با داور مسابقه و به طور کلی حاشیه‌های ریز و درشتش او را از این مسیر دور کرد. هر چند به گفته خودش رسانه‌ها و اهالی فوتبال با او بسیار سخت‌گیرانه عمل کردند. صادقیان با حضور برانکو در پرسپولیس سرانجام از این تیم اخراج شد تا به این شکل بازیکنی که می‌توانست ستاره‌ای بزرگ حتی برای تیم ملی باشد در مسیر سقوط در فوتبال قرار بگیرد.

*** رضا نوروزی
سه سال بعد از آقای گلی در لیگ، نورو‌زی به پرسپولیس آمد تا شاید درخشش آن روزها را با لباس قرمزهای پایتخت تکرار کند اما در چهارمین مسابقه‌ای که برای این تیم انجام داد، رباط صلیبی‌اش پاره شد تا حضورش در پرسپولیس همان‌جا به پایان برسد.

*** کریم انصاری‌فرد
در همان سالی که رویانیان برای بمب ترکاندن تلاش می‌کرد، انصاری‌فرد به پرسپولیس آمد تا با محمد قاضی زوج خط حمله این تیم را تشکیل دهند اما نه قاضی و نه انصاری‌فرد عملکرد درخشانی در این تیم به جا نگذاشتند. هر چند آمار انصاری‌فرد از قاضی بهتر بود و در ۳۱ بازی هشت گل برای سرخ‌ها به ثمر رساند اما با جدایی زودهنگام در انتهای فصل، مسیر ستاره شدن در پرسپولیس برای او به پایان رسید.

*** مهدی شریفی
شریفی روزهای بسیار خوبی در سپاهان داشت و خودش را به عنوان یک ستاره به فوتبال ایران معرفی کرد اما مصدومیت شدیدش او را از این مسیر دور کرد. او در سال ۹۷ و در زمان مربیگری برانکو به پرسپولیس آمد اما سرمربی کروات به او فرصت زیادی برای بازی نداد تا رویای درخشش مجدد در فوتبال ایران برای شریفی خیلی زود به پایان برسد. شریفی در زمان حضورش در پرسپولیس نه گل زد و نه پاس گل داد.

*** رضا خالقی‌فر
او در تیم پایین جدولی راه‌آهن ستاره بود و با فاصله از دیگر بازیکنان، بهترین بازیکن این تیم بود. خرید او هواداران پرسپولیس را حسابی خوشحال کرد و آنها منتظر درخشش این بازیکن چپ پا، تکنیکی و شوتزن در تیم‌شان بودند اما او یک سال کابوس‌وار را در پرسپولیس گذراند. او نسخه کمرنگ‌تری از مهرزاد معدنچی بود که در مقطعی تمام نتایج ضعیف پرسپولیس را به گردن او می‌انداختند.

خالقی‌فر البته در پرسپولیس مشکلات دیگری هم داشت و آن ضعیف بودن کل تیم، حضور بازیکنان متوسط و بازی کردن در پست‌های غیرتخصصی بود. او در پرسپولیس بدشانس هم بود و خیلی زود از این تیم جدا شد اما در تیم‌های بعدی‌اش مثل گسترش فولاد و پارس جنوبی جم هم تبدیل به همان ستاره‌ای شد که در راه‌آهن دیده بودیم.

*** ساسان انصاری
او در لیگ شانزدهم یک فصل رویایی را در فولاد خوزستان گذراند. در نیم‌فصل اول در ۹ بازی پیاپی گلزنی کرد و نیم‌فصل را با ۱۲ گل به پایان برد. او البته نتوانست در نیم‌فصل دوم روند خوبش را ادامه بدهد اما در نهایت با زدن ۱۶ گل دومین گلزن لیگ برتر شد و در پایان فصل به عنوان بمب نقل و انتقالات به پرسپولیس پیوست. پیش‌بینی می‌شد او در پرسپولیس بهتر ظاهر شود و گل‌های بیشتری هم بزند اما کار او در این تیم خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها تمام شد.

برانکو به او در بازی‌های دوستانه پیش فصل هم میدان نداد و انصاری که متوجه شد با وجود درخشش در فولاد، جایی در ترکیب اصلی پرسپولیس نخواهد داشت، قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات از این تیم جدا شد و به فولاد برگشت و دوباره درخشید و حسرت هواداران پرسپولیس را برانگیخت. او در سپاهان و تراکتور هم نمایش‌های خوبی داشته و تنها تیمی که در آن موفق نبوده پرسپولیس است!

*** قاسم دهنوی
او با درخشش در تیم مس رفسنجان در فوتبال ایران چهره شد. در بازی جام حذفی مقابل استقلال، یک تنه درخشید و باعث حذف این تیم هم شد. بعد به مس کرمان رفت و در این تیم هم درخشید و به تراکتور پیوست. در تراکتور هم آنقدر خوب بود که توجه پرسپولیس، استقلال و سپاهان را به خود جلب کرد و در نهایت بعد از چند ماجرای جنجالی و قرارداد داخلی با یکی دو تیم دیگر به پرسپولیس رفت اما در پرسپولیس اوضاع برای او خوب پیش نرفت. در یک فصل فقط در ۱۵ بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و فقط یک گل زد. او در نهایت نه رضایت کادر فنی را جلب کرد و نه محبوب هواداران شد و در پایان فصل از پرسپولیس جدا شد و به ذوب‌آهن رفت و در این تیم توانست مثل سابق بدرخشد!

*** سوشا مکانی
او چند سال متوالی در استیل‌آذین، نفت تهران و فولاد خوزستان درخشید. با فولاد قهرمان لیگ سیزدهم هم شد و به عنوان دروازه‌بان تیم قهرمان فصل قبل، در لیگ چهارهم به پرسپولیس پیوست اما در تیم درخشان! حمید درخشان، او هم نمایش‌هایی ضعیف داشت. سوشا دو فصل در پرسپولیس حضور داشت و در فصل دوم یکی از عوامل اصلی ناکامی این تیم در قهرمانی پرسپولیس بود. در پایان لیگ پانزدهم برانکو او را نخواست و سوشا به خارج از کشور رفت. او فصل گذشته به نفت مسجدسلیمان پیوست و در این تیم روزهای خوبی را گذراند. در مجموع بدترین دوران فوتبال سوشا در پرسپولیس رقم خورد.

*** علی باغمیشه، کورش برمک و بهنام سراج
این سه بازیکن نسبت به دیگران قدیمی‌تر هستند. هر سه نفر آنها با عنوان آقای گل لیگ به پرسپولیس پیوستند. قرار بود جای خالی مهاجمانی مثل فرشاد پیوس، ادموند بزیک و قدیمی‌تر‌ها را پر کنند اما هر سه نفر در کمال ناباوری پرسپولیس را با ناکامی مطلق ترک کردند و البته در تیم‌های بعدی به روزهای خوب‌شان برگشتند.

کدخبر: ۳۳۵۷۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر