کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۱۰۵
تاریخ خبر:

سانتافه و موستانگ درصدر لیست خودروهای سال

روزنامه هفت صبح | در سالی که گذشت، شرکت‌های خودروساز تلاش کردند با ترفندهایی خودروهایشان را متناسب با نیاز بازار به‌روزرسانی کنند؛ از افزایش فضای کابین و بهبود سیستم سرگرمی گرفته تا ارائه‌ گزینه‌های مختلف برای موتور و سیستم‌های کمکی رانندگی. در این گزارش گروه دوم از این خودروها بررسی می‌شود.

*** سوبارو اوت‌بک (بهترین واگن‌استیشن)
خودرویی همه‌کاره که به دلیل توقف تولید بسیاری از واگن‌استیشن‌های مطرح بازار در دهه ۱۹۹۰ به‌عنوان خودرویی صاحب‌سبک و کم‌رقیب شناخته می‌شود. اوت‌بک سعی می‌کند خودرویی برای همه باشد و در بیشتر مواقع هم موفق است.

این خودرو به لطف سیستم چهارچرخ متحرک و متقارن سوبارو، نسبتا مقرون‌به‌صرفه، کاملا کارآمد و بسیار توانمند است. این مدل برای سال ۲۰۲۰ دوباره طراحی شده و به‌روزرسانی‌ها شامل یک نمایشگر لمسی ۱۱/۶ اینچی هم می‌شود که از سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی «استارلینک» سوبارو بهره می‌برد.

*** هیوندای سانتافه (بهترین شاسی‌بلند خانوادگی)
مدل محبوب سانتافه شایسته‌ نگاه طرفداران هیوندای است، به‌ویژه با قیمت مناسب خود یک شاسی‌بلند خانوادگی مقرون‌به‌صرفه است. خریداران این خودرو کسانی هستند که می‌خواهند خودرویی مناسب و مطمئن برای خانواده و رفتن به همه‌جا داشته باشند. ظاهر سانتافه در سال ۲۰۲۰ تغییر چشمگیری دارد که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. هرچند فضای بار نسبت به برخی رقبا کمتر است، اما درکل فضای مسافران و بار در مدل جدید هیوندای سانتافه افزایش یافته و حتی برای سفر کاربردی است.

*** جیپ رانگلر (بهترین شاسی‌بلند آفرودی)
جیپ در مدل ۲۰۱۸ رانگلر که بازطراحی شد، سرانجام سطحی از فناوری را که پیشینیان از رسیدن به آن خودداری می‌کردند، به ‌کار برد، اما روحیه‌ جیپ همچنان همان است. همه‌ مدل‌ها با یک سقف سخت یا نرم ارائه می‌شوند و سقف جمع‌شونده هزینه‌ای اضافی دارد، اما رانگلر را به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروها با سقف جمع‌شونده در بازار تبدیل می‌کند. درحالی‌که مدل اسپورت ابتدایی، نسبتا ساده باقی مانده است، تیپ‌های بهتر این خودرو فضای درونی بسیار زیباتر و راحت‌تر حتی برای سطح شهر دارند.

*** تویوتا پریوس (بهترین خودروی هیبرید)
این خودروی هیبریدی پرفروش تویوتا بیش از هر چیز مصرف بهینه‌ سوخت را در اولویت قرار می‌دهد، اگرچه بهره‌وری همچنان هدف اصلی آن است. پریوس کم‌مصرف‌ترین خودروی هیبریدی در این رده است و دارای تأیید مصرف کم ۴/۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکاست. این مصرف کم به لطف سیستم هیبرید سینرژی درایو تویوتا و یک موتور ۱/۸ لیتری چهارسیلندر ممکن شده است که ۴۰ درصد بازده گرمایی دارد و بسیار بالاتر از اغلب موتورهاست.

*** تسلا مدل ۳ (بهترین خودروی الکتریکی)
این خودرو برد ۵۲۳ کیلومتر را در اختیار می‌گذارد، اما این فقط آغاز کار است. چیزی که تسلا مدل ۳ را واقعا جذاب می‌کند، ویژگی‌های نوآورانه‌ راحتی و ایمنی آن است که شامل برخی از بهترین وسایل کمک‌رانندگی نیمه‌خودکار و فناوری‌های آینده‌نگرانه می‌شود. ازجمله به‌تازگی تسلا از ارائه‌ سیستم رانندگی تمام‌خودکار برای خودروهای خود خبر داده است.

*** فورد موستانگ (بهترین کوپه)
نسل کنونی موستانگ که از سال ۲۰۱۵ معرفی و در سال ۲۰۱۸ به‌روز شده است، دارای همان روحیه‌ دهه‌ ۱۹۶۰ میلادی است، اما همچنان عملکرد یک کوپه‌ برجسته‌ قرن ۲۱ را به نمایش می‌گذارد. از نظر فناوری‌های به‌کاررفته، سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی «سینک۳» با صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی آن پیشرفت خوبی برای موستانگ به حساب می‌آید.

کدخبر: ۳۷۱۱۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر