کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۶۵۰
تاریخ خبر:

سال عسل‌ اشکودا و رنو ‌در‌ اروپا!

روزنامه هفت صبح | بازار خودروی اروپا در سالی که گذشت به شدت از پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا ضربه دید و بیشتر خریداران نیز به سراغ بازار خودروهای کارکرده رفتند‌ اما پس از نیمه‌‌ سال و بهبود وضعیت اقتصادی مشتریان اقبال بیشتری به برخی از خودروها نشان دادند؛ این خودروها چه بودند و چه ویژگی‌هایی داشتند؟

*** اوکتاویا؛ سدان محبوب چکی در اروپای مرکزی
بررسی آمار فروش خودروهای نو حکایت از آن دارد که اشکودا اوکتاویا از اهالی جمهوری چک توانسته است در لهستان، کرواسی، اتریش، اسلواکی، بوسنی و هرزگوین و البته موطنش، جمهوری چک، رتبه نخست فروش را به خود اختصاص دهد. این سدان لیفت‌بک دارای طراحی به‌روز و کابینی جادار است. برای اولین بار در مدل ۲۰۲۰ خریداران اوکتاویا می‌توانستند آن را با پیشرانه پلاگین هیبرید خریداری کنند.

این پیشرانه با حجم ۱٫۴ قادر به تولید ۲۰۱ اسب‌ بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است که آن را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته DSG به چرخ‌ها منتقل می‌کند. باتری ۱۳ کیلووات ساعتی این خودرو، شعاع حرکتی برابر با ۵۵ کیلومتر را برای آن فراهم می‌کند. قیمت پایه این خودرو ۱۵ هزار و ۹۹۰ یورو است.

*** کلیو؛ هاچ‌بک خواستنی در سرزمین رونالدو
به نظر می‌رسد تلاش مهندسان رنو برای بهبود کلیو در نسل پنجم به پیروزی آن بر فورد فیستا و فولکس‌واگن پولو در برخی از کشورهای اروپایی انجامیده است. پرتغال، بلغارستان، صربستان و مجارستان در کنار موطن کلیو، فرانسه، کشورهایی بودند که کلیو در آنها رتبه نخست فروش در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد.

ابعاد کلیو در آخرین مدل آن کوچک‌تر شده است اما شاهد انقلاب درونی در کابینش هستیم: انتخاب چرم مرغوب برای صندلی‌ها، پدال‌های اسپورت آلومینیومی و فرمان زیبا با روکش چرم سوراخ‌دار، تریم فیبر کربن‌ و تزئینات و دوخت قرمزرنگ. موتور کلیو قادر به تولید ۹۹ اسب‌ بخار نیرو است. گفتنی است قیمت پایه کلیو ۱۸ هزار و ۱۵۰ یورو است.

*** مدال برنز برای تویوتا
تویوتا با وجود کسب عنوان پرفروش‌ترین خودروساز ۲۰۲۰ در جهان در آمار فروش اروپا (بر اساس مدل) رتبه سوم را کسب کرد. این موفقیت مدیون کورولا است که در فنلاند، ایرلند و لاتویا رتبه اول فروش را کسب کرد. در وهله بعد تویوتا راوفور قرار دارد که پرفروش‌ترین خودرو در اوکراین، استونی و مولداوی شد. البته یاریس هم توانست در یونان رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

کورولا در مدل ۲۰۲۰ از طراحی محافظه‌کارانه قبلی فاصله گرفته است (که شاید به دلیل پیشرفت رقبای کره‌ای در طراحی باشد!) و با سدانی تهاجمی‌تر روبه‌رو هستیم. استفاده از مواد اولیه باکیفیت، بخش‌های دارای بافت نرم، پلاستیک باکیفیت و همچنین طراحی جذاب عاملی است تا فاصله کورولا در بخش کابین را از رقبای خود کاملاً افزایش دهد.

در مدل پایه، پیشرانه ۱٫۸ لیتری کورولا قادر به تولید ۱۲۱ اسب بخار است. تویوتا کورولای ۲۰۲۰ با ۲۴ هزار و ۷۰۶ یورو قابل خریداری است.رتبه چهارم خودروهای پرفروش نیز به فولکس‌واگن گلف می‌رسد که در آلمان، بلژیک و سوئیس بالاترین آمار فروش را به خود اختصاص داد.

کدخبر: ۳۷۱۶۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر