کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۴۲۳
تاریخ خبر:

زهر‌چشم ‌استراماچونی از سیستم‌ ضعیف فوتبال ایران

روزنامه هفت صبح | می‌گویند یا نکن با فیلبان دوستی یا بساز خانه‌ای که در آن برود.وقتی مربی بین‌المللی ایتالیایی انتخاب می‌کنید، وقتی ایجنت این مربی از مشهورترین و زیرک‌ترین ایجنت‌های فواتبال اروپاست، وقتی می‌روید تا وجهه‌ای بین‌المللی از خود بروز دهید، باید کار کنید. باید بیشتر کار کنید. باید اتفاقات و حوادث را پیش‌بینی کنید. با کت‌و‌شلوار خاکستری بدون اتو و سرفرصت نمی‌توانید از پس ماجرا بربیایید. آن‌هم در فوتبال بی‌نظم ایران.

و خب ایتالیایی سختگیر که با همسر جوان خود به شمال تهران کوچ کرده، نمی‌خواهد تن به قوانین نانوشته و لوث‌شده فوتبال در ایران بدهد. او نمی‌خواهد کلاس کار را پایین بیاورد. حتی برای یک لحظه. حتی اگر به گنده‌دماغی متهم شود. او وسواس دارد، انرژی می‌گذارد، ‌دقیق است و مهم‌تر از آن ایجنتی دارد که اگر در قرارداد موکل خود کوچک‌ترین جایی برای نفس‌کشیدن ببیند، آن را لحظه‌ای از دست نمی‌دهد. ریجکت‌شدن هروه میلیچ‌ کروات از فرودگاه امام، استراماچونی و همسرش را به آستانه جنون رساند.

تهدید به استعفا و انتشار خبر این تهدید توسط مهم‌ترین روزنامه‌نگار فوتبال در ایتالیا منتشر شد. به این ترتیب استراماچونی با سه‌یار بزرگ خود یعنی فدریکو پاستورلو، ایجنت مشهور، ‌مارکو دی‌مارتزیو، ژورنالیست ممتاز و دلایلا استراماچونی، همسر جنجالی‌اش عملیات زهر چشم گرفتن از سیستم کند و ضعیف فوتبال ایران را به‌راه انداخت.

همان سیستمی ‌که در یک دوره آری‌ هان را با وانت به سر تمرینات تیم ملی برد. همان سیستمی‌ که به‌رغم جنگ طولانی‌مدت کی‌روش علیه آن، ‌همچنان در جای‌جای فوتبال ایران نفس می‌کشد. بیانیه باشگاه استقلال شیرین‌ترین قسمت ماجراست. جایی که می‌گویند انتظار نداشتند هروه میلیچ با این پرواز بیاید و کارهای اداری طول کشید و نتوانستیم روادید ورود را بگیریم!

دیروز طرفداران عاصی استقلال در حاشیه بازی دوستانه این تیم با پیکان خشم خودشان را از این سیستم باستانی مدیرتی حاکم بر فوتبال ایران نشان دادند و فریادشان را بر سر فتحی سردادند. هرچه بود زهرچشم استراماچونی موجب شد تا میلیچ طی ۴۸ساعت آینده بار دیگر به تهران بیاید. ما در این ماجرا در کنار استرا، ‌دلایلا، ‌مارکو و حتی فدریکوی هفت‌خط هستیم. متاسفیم!

*** جداییِ مهم‌ترین حامی
کسی که آندره‌آ استراماچونی را به استقلال آورد علی خطیر بود. معاون جنجالی امیرحسین فتحی که به نظر می‌رسید درباره انتخاب سرمربی جدید استقلال اختیار تام دارد. ‌خطیر همواره از سرمربی ایتالیایی دفاع و حمایت می‌کرد و مدعی بود که او یک مربی جوان و باانگیزه است که می‌تواند استقلال را به اهدافش برساند. از روز حضور استراماچونی در تهران هم خطیر نزدیک‌ترین فرد به او بود‌ اما پس از چند اتفاق جنجالی، خطیر از سمتش در استقلال استعفا داد. استعفایی که برخلاف پیش‌بینی‌ها، با موافقت فتحی روبه‌رو شد. با این استعفا، استراماچونی مهم‌ترین و نزدیک‌ترین حامی خود را در استقلال از دست داد. ‌

*** ناتوانی مدیران در غیاب خطیر
بعد از رفتن خطیر از استقلال اتفاقات عجیبی در این باشگاه رخ داد؛ به خصوص در حوزه نقل و انتقالات! مثلا بازیکنانی که از تمدید قرارداد با استقلال طفره می‌رفتند و شرط و شروط عجیب می‌گذاشتند، خیلی زود نظرشان عوض شد و با استقلال تمدید کردند، البته با مبلغی که خطیر به آنها رضایت نمی‌داد! محسن کریمی هم که به دلیل مصدومیت‌های متوالی و ناآمادگی در دوره خطیر در لیست مازاد قرار گرفته بود، به دلایلی نامشخص به تیم برگشت! اما عجیب‌تر از همه اینها معرفی گزینه‌های نامناسب خارجی به استراماچونی توسط دلالان و افراد نزدیک به باشگاه بود.

اولین نفر «بوکاری درامه» بود. در حالی که همه برنامه‌ها برای حضور او در تهران و انجام تست‌های پزشکی پیش‌بینی شده بود، ناگهان مشخص شد که او شرایط بازی در لیگ برتر ایران را ندارد و به همین دلیل جذب او منتفی شد! مدیران استقلال در این مدت در حال مذاکره با مانوئل پوکیارلی هم بودند، هافبکی که استراماچونی به آنها معرفی کرده بود و کارنامه خوبی در سری A داشت. اما پس از مذاکرات فراوان، جذب او هم به دلایلی نامعلوم منتفی شد. این اتفاقات باعث عصبانیت استراماچونی شد و او تصمیم گرفت گزینه مد نظر خودش را به مدیران استقلال معرفی کند تا پروژه جذب او کلید بخورد.

او هروویه میلیچ کروات را معرفی کرد که تا همین چند ماه پیش در سری A ایتالیا بازی می‌کرد و کارنامه قابل قبولی داشت. میلیچ یکشنبه شب وارد ایران شد و در حالی که به نظر می‌رسید حضور او در استقلال قطعی شده ‌ اما یک مشکل ساده مثل آماده نبودن ویزای او که مسئولیتش با باشگاه استقلال بود، باعث شد تا او بدون حضور در باشگاه، دیروز ایران را ترک کند و به کرواسی برگردد!

این اتفاق خون استراماچونی را به جوش آورد. او از اینکه اعتبار خودش را خرج جذب میلیچ کرده بود اما آماده نبودن ویزا باعث بازگشت او به کرواسی شد، به شدت عصبانی شد و در نهایت خبری که دیروز منتشر شد، شوک بزرگی را به استقلالی‌ها وارد کرد. البته گفته می‌شود لو رفتن قرارداد بازیکنان استقلال و انتشار آن در رسانه‌های مختلف هم در عصبانیت استراماچونی بی‌تاثیر نبوده است؛ چرا که او معتقد است این اتفاق باعث ایجاد اختلاف در میان بازیکنان خواهد شد.

*** احتمال بالای استعفا!
ظهر دیروز و ساعتی پس از بازگشت میلیچ به کرواسی، جیان لوکا دی مارزیو خبرنگار مشهور ایتالیایی در وب‌سایت خود نوشت: «آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق اینتر بعد از اصطکاک‌ها و اختلاف‌هایی که با باشگاه استقلال در مورد جذب بازیکنان می‌بیند در ۴۸ ساعت آینده، در مورد آینده خودش تصمیم‌گیری می‌کند. این سرمربی ایتالیایی که ۷۰ روز پیش به ایران آمده و به‌رغم اینکه مردم ایران به او محبت داشته‌اند و هواداران دوستش دارند دلایل جدایی را بررسی می‌کند.

ممکن است سرمربی ایتالیایی استقلال در فاصله حدود ۱۰ روز تا شروع لیگ برتر قید همه چیز را بزند و از ایران برود! بعد از انتشار این خبر اما یکی از مدیران استقلال مدعی شده که چیز خاصی نیست و آنها خیلی زود رضایت آقای سرمربی را جلب خواهند کرد و اتفاقی نخواهد افتاد! اما با توجه به خلق و خوی استراماچونی و جدیت او که در همین مدت کوتاه زبانزد شده، به نظر می‌رسد مدیران استقلال برای جلب رضایت او کار سختی در پیش دارند.

کدخبر: ۲۷۴۴۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر