کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۹۶۹
تاریخ خبر:

زندگی ‌خصوصی‌ آقای کاندیدا در مستند تبلیغاتی

روزنامه هفت صبح | یک: ‌ابتدای این هفته اولین مستند تبلیغاتی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از تلویزیون پخش شد که حواشی آن از دید کاربران نکته‌سنج شبکه‌های اجتماعی دور نماند و از کیفیت ساخت آن ایرادات متعددی گرفتند.یکی از مسائلی که کمتر کسی به آن اشاره کرده اما حضور پررنگ اعضای خانواده و نزدیکان این کاندیدای انتخاباتی در این مستند است.تا جایی که بخش مهمی از دیدگاه‌ها و شعارهای انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگوی تلفنی او با دخترش بیان می‌شود.

در قسمتی هم که به ماجرای سفره انقلاب و غذا خوردن قاضی‌زاده هاشمی می‌رسیم، مادر او در تصویر حضور دارد. قاضی‌زاده هاشمی حتی در روز ثبت‌نام انتخابات هم به اتفاق دختر ۲۰ساله‌اش به وزارت کشور رفته بود.از طرفی برادر او احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است و پسرعموی او حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت در دولت حسن روحانی بود.

یعنی می‌توانیم بگوییم اعضای خانواده و خویشاوندان نزدیک این کاندیدای انتخاباتی به طور کامل در صحنه حضور دارند و البته در مورد سایر کاندیداها هم تقریبا وضعیت به همین ترتیب است.به نظر می‌رسد با توجه به حاشیه سال‌های اخیر فرزندان بعضی مسئولان که در خارج از کشور و ماجرای ژن خوب و پویش فرزندت کجاست؟ و اتفاقاتی که اخیرا در مورد رد صلاحیت یکی از کاندیداها به دلیل تحصیل فرزند او در خارج از کشور افتاد، نامزدهای انتخاباتی حساسیت این موضوع را برای افکار عمومی درک کردند و در تلاش هستند این تهدید را تبدیل به فرصتی برای جلب اعتماد مردم و جذب رای کنند.

* دو: عبدالناصر همتی یکی دیگر از کاندیداهای انتخاباتی هم در یک برنامه تلویزیونی که به مصاحبه با نمایندگان کاندیداها اختصاص دارد شگرد جالبی به کار برد و همسرش سپیده شبستری را به این برنامه تلویزیونی فرستاد. این اقدام همتی و البته تسلط همسر او مقابل دوربین هم با واکنش‌های مثبت زیادی همراه شد. همتی خودش هم در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که فرزندانش کجا زندگی می‌کنند اینطور توضیح داد که دو دختر دارد که یکی متخصص کودکان و دیگری دانشجوی معماری در داخل کشور است. یک پسر هم دارد که استاد دانشگاه و معماری است.

رئیس سابق بانک مرکزی در یک مصاحبه گفت: «فکر می‌کردم دینداری در تبلیغات حاکم است ولی متاسفانه احساس می‌کنم اطلاعات غلطی به مردمی می‌دهند و این عین بی‌دینی است، آمده‌اند عکس دخترخانم محترمی را در کالیفرنیا گرفتند و گفتند فامیلی آن همتی است و گفتند دختر همتی در کالیفرنیا زندگی می‌کند.» در عین حال دیروز هم عکسی از یک پسر جوان با لباس آتش‌نشانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که گفتند فرزند عبدالناصر همتی است و او این بار مسئله را تایید کرد که این عکس مربوط به پسر او امیرحسین همتی است که قبلا در سریال عملیات ۱۲۵ بازی کرده است. گفتنی است امیرحسین همتی متولد ۱۳۶۴ قبلا در سریال عملیات ۱۲۵ و عملیات مخفی بازی کرده. او مدرک کارشناسی معماری را در ایران و کارشناسی ارشد در رشته فلسفه را از هلند گرفته است.

* سه: بعد از عبدالناصر همتی نوبت به محسن رضایی رسید که برادرش را به عنوان نماینده خود برای مصاحبه با برنامه تلویزیونی شبکه دو معرفی کند. امیدوار رضایی البته خودش یکی از سیاستمداران شناخته شده در کشور است که هم چند دوره نماینده مجلس بوده و هم در مقطعی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بود. او در حال حاضر هم رئیس بیمارستان لقمان است. محسن رضایی در مورد فرزندانش اینطور توضیح داده که سه دختر دارد که دو نفرشان خانه‌دار و یکی کارمند بانک است. دو پسر داشته که یکی‌شان فوت کرده و دیگری کارمند مجمع تشخیص مصلحت نظام است. اشاره او به فرزندی که فوت کرده، احمد رضایی است که سال ۱۳۹۰ در هتل گلوریا دوبی و در سن ۳۵ سالگی به طرز مشکوکی درگذشت.

* چهار: علیرضا زاکانی یکی دیگر از کاندیداهای این دوره است که پای حواشی زندگی خصوصی و خانوادگی او به بحث‌های انتخاباتی باز شده. زاکانی سه دختر دارد که یکی از آنها به نام مریم زاکانی در دانشگاه لوزان سوئیس تحصیل کرده و همین مسئله هفته پیش جنجالی شده بود. منتقدان می‌پرسیدند چرا تحصیل دختر علی لاریجانی در آمریکا باعث رد صلاحیت او شده اما در مورد مشابه زاکانی او تایید شده؟ ستاد انتخاباتی این کاندیدا البته توضیح داد که مریم زاکانی بعد از تحصیل در رشته علوم انسانی دیجیتال به کشور برگشته و تولد نوه زاکانی در سوئیس هم اتفاقی بوده.

در عین حال فعالیت‌های اقتصادی دختر زاکانی و حسین حیدری داماد او و شراکت آنها با رامبد جوان هم جنجالی شد. از طرفی یک خبر جعلی هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که زاکانی دو همسر دارد که از سوی خود او بلافاصله تکذیب شد. در مورد سایر کاندیداها هم شایعات مشابهی مطرح شده. به طور مثال بعضی مدعی شدند که فرزند سید ابراهیم رئیسی اقامت استرالیا دارد اما خود او گفت: «دو فرزند دختر دارم یکی دوره دکترای جامعه شناسی دانشگاه تهران و دیگری لیسانس فیزیک دانشگاه شریف و ارشد علوم قرآن و حدیث که هر دو در تهران ازدواج کردند و مشغول تحصیل و زندگی هستند.»

گفتنی است همسر رئیسی، جمیله علم‌الهدی دختر سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد است. سعید جلیلی هم یک برادر دارد که در عرصه سیاسی و فرهنگی چهره شناخته شده‌ای است. وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و قبلا مشاور شهردار مشهد بود. به نظر می‌رسد رای‌دهندگان این دوره به شدت تشنه شفافیت در مورد جزئیات زندگی و معاش نزدیکان کاندیداهای ریاست‌جمهوری هستند.

کدخبر: ۳۹۳۹۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر