کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۹۶۸
تاریخ خبر:

نمایشگاه‌های معروف جهان

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | قسمت ششم؛ نمایشگاه کامپیوتر Computex.

زمان برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس تایوان

یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کامپیوتر و IT در جهان، نمایشگاه کامپیوتکس است که هر ساله در ماه ژوئن در شهر تایپه، پایتخت تایوان برگزار می‌شود. تایوان در تولید قطعات سخت‌افزاری یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که اهمیت برگزاری این نمایشگاه در این کشور را عیان می‌سازد.

در واقع، هدف اصلی دولت تایوان از برگزاری این نمایشگاه بزرگ نمایش قدرت و پیشرفت شرکت‌های تایوانی در تولید قطعات سخت‌افزاری به مردم سایر کشورهاست که البته این هدف تا جایی محقق شده که کمابیش در هر وسیله برقی‌ای حتما قطعاتی که ساخت کشور تایوان باشند استفاده شده است.

اما رویداد کامپیوتکس یک رویداد منحصر به قطعات کامپیوتری نیست. با اینکه در این نمایشگاه جدیدترین محصولات مرتبط با دنیای کامپیوتر معرفی می‌شوند اما حوزه‌های مختلفی مثل هوش مصنوعی ، اینترنت اشیا و حتی جدیدترین فناوری‌های ارتباطی مثل ۵G هم در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

اما اگر نگاهی به تاریخچه برگزاری این نمایشگاه بیندازیم، متوجه می‌شویم که قدمت رویداد کامپیوتکس به نزدیک ۴۰سال قبل باز می‌گردد. سال ۱۹۸۱ رویدادی با نام نمایشگاه کامپیوتر تایپه برگزار شد که از پنج سال بعد یعنی سال ۱۹۸۶، با تغییر نام به Computex مجددا شروع به فعالیت کرد.

از سال بعد، مسئولان نمایشگاه با انتخاب یک محل دائمی برای آن، قدم اول را برای جهانی ساختن این نمایشگاه برداشتند که باعث شد در سال‌های بعد شاهد حضور روزافزون شرکت‌ها و بازدیدکنندگان در این نمایشگاه باشیم.سال‌های آغازین این نمایشگاه، برای برگزارکنندگان آن چندان امیدوارکننده نبود و استقبال از آن خیلی معمولی بود.

اما در سال ۲۰۰۳ دولت تایوان تصمیم گرفت که نمایشگاه را با تبلیغات بیشتری پشتیبانی کند. شیوع بیماری سارس در شرق آسیا در همان سال باعث شد که سال ۲۰۰۳ هم برای این نمایشگاه سال درخشانی نباشد اما بذری که در سال‌های قبل کاشته شده بود در سال ۲۰۰۴ به بار نشست و این نمایشگاه با میزبانی از بیش از ۱۳۰۰غرفه‌دار و حدود ۱۲۰هزار بازدید‌کننده و خبرنگار، تمامی رکوردهای خودش را جابه‌جا کرد.

از سال ۲۰۰۴ تاکنون، نمایشگاه کامپیوتکس هرساله با حضور بسیاری از شرکت‌های مطرح حوزه سخت‌افزار و تکنولوژی برگزار شده که خبرنگاران ایرانی زیادی هم در آن حضور داشته‌اند. نمایشگاه Computex 2020 در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.

کدخبر: ۳۰۹۹۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر