کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۰۶۲
تاریخ خبر:

زمانی برای آکتوری آوازه‌خوان‌ها

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | در حال حاضر سه سریال در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود که بازیگران اصلی هر سه، از میان خوانندگان انتخاب شده‌اند. امیر مقاره، یکی از خوانندگان گروه ماکان‌بند، نقش اصلی سریال «جزیره» سیروس مقدم است، رضا یزدانی نقش پررنگی در سریال «میدان سرخ» دارد‌‌ و سیروان و زانیار خسروی هم جزو بازیگران اصلی سریال «حرفه‌ای» هستند. همین چند وقت پیش هم شاهد بازی فرزاد فرزین در سریال «ملکه گدایان» و «مانکن» بودیم.

بازی خواننده‌ها مقابل دوربین از زمان قبل انقلاب رواج داشته و حالا همچنان ادامه دارد. اما سوال اینجاست که آیا واقعا خواننده‌ها می‌توانند بازیگران خوبی باشند؟ از میان خواننده‌هایی که به عرصه بازی در فیلم و سریال وارد شده‌اند، چه تعدادی توانسته‌اند به موفقیت دست پیدا کنند؟ در این پرونده بازی ۱۰ خواننده شناخته‌شده را بررسی می‌کنیم. در بخشی دیگر از پرونده سراغ بازیگرانی خواهیم رفت که به عرصه خوانندگی وارد شده‌اند.

امیر مقاره / یک سریال
فعالیت به عنوان خواننده: امیر مقاره کم سن‌وسال‌ترین خواننده‌ای است که در این فهرست قرار می‌گیرد. بیشتر از اینکه او را به نام واقعی‌اش بشناسیم با گروه ماکان بند برایمان آشناست. او سال ۱۳۹۵ به همراه رهام هادیان این بند را تشکیل داد و به خاطر تک آهنگ «هربار این در رو محکم نبند نرو…» خیلی مورد توجه قرار گرفت. این بند با اینکه آلبوم رسمی هم منتشر کرده‌اند اما هنوز هم به خاطر همان تک آهنگ بین مردم شناخته می‌شوند.

اولین بازی: مقاره پنج سال بعد از شروع فعالیتش در عرصه خوانندگی، برای بازی در سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم انتخاب شد. رهام هادیان در این عرصه او را همراهی نکرد و مقاره به تنهایی بازی را تجربه کرد. هنوز دو قسمت بیشتر از توزیع سریال «جزیره» نگذشته اما به‌خوبی توانسته‌ایم مقاره را با نقش ارشد شاهنگ بشناسیم. ارشد جزو خانواده‌ای ثروتمند و پرقدرت است که فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌ای دارند و در کیش تعداد زیادی شرکت تجاری را اداره می‌کنند. ارشد به همراه خواهرش ماهک، فرزندان شاهنگ بزرگ هستند که رئیس تمام املاک خانوادگی است. حالا با ورود یک خبرنگار به اسم صحرا زندگی ارشد تغییر می‌کند و گویا ماجرا به سمت و سوی دیگری کشیده می‌شود. هنوز دو قسمت از پخش این سریال نگذشته و هنوز خیلی دقیق نمی‌توانیم درباره این نقش اظهارنظر کنیم.

‌ادامه مسیر بازیگری: با توجه به اینکه امیر مقاره دهه هفتادی است و خیلی زود دارد این تجربه را از سر می‌گذراند به احتمال زیاد به زودی شاهد حضور پررنگش در سینما و شبکه نمایش خانگی باشیم. البته همه چیز به این برمی‌گردد که جزیره به کارگردانی سیروس مقدم در ادامه به چه سمت و سویی پیش برود و نقش ارشد شاهنگ تا چه میزان دیده شود.

رضا یزدانی / ۲۰فیلم و ۳ سریال
فعالیت به عنوان خواننده: رضا یزدانی اولین بار سال ۱۳۷۷ فعالیتش را به عنوان یک خواننده شروع کرد. اولین کارش به آهنگسازی و خوانندگی برای تئاتر «دادگاه جنجال‌برانگیز» برمی‌گشت. او یک سال بعد در تئاتر «اگر باران بخواهد» همچنین فعالیتی را انجام داد و خلاصه اولین آلبومش را سال ۱۳۸۰ منتشر کرد. رضا یزدانی در این سال‌ها دوازده آلبوم منتشر کرده است.
اولین بازی:یزدانی از آن دست خواننده‌هایی است که خیلی زود تصمیم گرفت به عرصه بازیگری هم وارد شود. اولین‌بار در فیلم حکم مسعود کیمیایی دیده شد.

ادامه مسیر بازیگری: یزدانی را می‌توانیم پرکارترین خواننده در عرصه بازیگری بنامیم. او از ابتدای دهه هشتاد تا الان در بیشتر از بیست فیلم و سریال بازی کرده. البته خودش گفته تا قبل از اینکه سال ۱۳۹۴ در فیلم «تیک‌آف» نقش بازی کند، بازیگری برایش زیاد مهم نبوده. فقط برای این بازی می‌کرده که ترانه‌ها و اجراهایش در فیلم‌ها دیده شود. اما بعد از اینکه در فیلم «تیک‌آف» به کارگردانی احسان عبدی‌پور بازی کرده و از این‌وآن درباره بازی‌اش تعریف شنیده تصمیم گرفته خیلی جدی به بازیگری فکر کند. یزدانی هنوز بازیگر درجه یکی نیست. بعضی نقش‌هایش قابل قبولند و تلاش می‌کند تصویر درست و دقیقی از خودش به نمایش بگذارد. او در سریال «از یادها رفته» در نقشی منفی ظاهر شد اما از همان زمان دلش می‌خواسته نقش یک گنگستر را بازی کند.

جدیدترین فیلم یا سریال: در سریال «میدان سرخ» با گریمی متفاوت در نقش شخصیتی به نام گروچف ظاهر شده؛ یک گنگستر بزرگ که قدرت و ثروت فراوانی دارد و پرونده خلاف‌کارهای زیادی زیر دستش است. جایی بیرون شهر برای خودش دم و دستگاهی به هم زده و درست مثل یک پدرخوانده رفتار می‌کند.همه ازش حساب می‌برند و کسی جرات نمی‌کند روی حرفش حرفی بزند.

سیروان خسروی / یک‌فیلم و یک‌سریال
فعالیت به عنوان خواننده: سیروان خسروی از ابتدای دهه هشتاد کارش را به عنوان آهنگساز و خواننده شروع کرد و سال ۱۳۸۴ اولین آلبوم موسیقی‌اش را منتشر کرد. او تا الان شش آلبوم موسیقی منتشر کرده و چند موسیقی تیتراژ هم برای سریال‌ها و برنامه‌های مختلف ساخته. سیروان سال ۱۳۹۰ با موسیقی تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت بیشتر برای مخاطبان شناخته شد. تیتراژ با صدای سیروان با این ابیات شروع می‌شد:«تو لحن خنده‌هات احساس غم نبود، من عاشقت شدم دست خودم نبود، این خونه روشنه اما چراغی نیست، دنیام عوض شده این اتفاقی نیست و …» جالب است بدانید متن ترانه این تیتراژ هم توسط برادر سیروان، زانیار خسروی نوشته شده بود که در ادامه به او هم خواهیم پرداخت.

اولین بازی: سیروان خسروی در سال ۱۳۸۹ در فیلم «سوت پایان» به کارگردانی نیکی کریمی حضوری بسیار کوتاه داشت. او نقش خودش را به عنوان یک خواننده در این فیلم بازی کرد.

‌ادامه مسیر بازیگری: بعد از حضور کوتاهش در فیلم نیکی کریمی دیگر فعالیتی در عرصه بازیگری نداشت. او را در آگهی‌های بازرگانی دیده بودیم اما به عنوان بازیگر نه. تا اینکه مصطفی تقی‌زاده برای بازی در سریال «حرفه‌ای» از او به عنوان بازیگر دعوت به همکاری کرد. تا به حال چهار قسمت از سریال «حرفه‌ای» در شبکه نمایش خانگی منتشر شده. سیروان خسروی به عنوان یکی از بازیگران اصلی سریال در همان اولین سکانس از اولین قسمت به مخاطبان معرفی شد و جنس بازی‌اش را به نمایش گذاشت. سیروان در سریال «حرفه‌ای» نقش مردی به اسم سیامک را بازی کرده که از همان نقطه شروع با رفتاری خشن به عنوان کارچاق‌کن یا قاچاقچی شناخته می‌شود. ماجرا از این قرار است که چهار نفر برای رسیدن به پول زیادی وارد یک نقشه می‌شوند و به دنبال قاتلی حرفه‌ای می‌گردند و …

دانلود PDF

کدخبر: ۴۲۴۰۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر