کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۹۸۵
تاریخ خبر:

زلزله، قرنطینه نیم‌بند قمی‌ها را شکست

ایرنا: وقوع زلزله نسبتاً شدید در قم سبب هجوم مردم به کوچه و خیابان ها شد و قرنطینه نیم بند کرونایی آنها برای در خانه ماندن را شکست.

در حالی که این روزها بدلیل شیوع کرونا توصیه شدید وزارت بهداشت و مسوولان استانی بر ضرورت در خانه ماندن و خودداری از تجمعات و حضور در مجامع عمومی است، زلزله دقایق اولیه بامداد روز یکشنبه در قم باعث شد، این قرنطینه نصف و نیمه قمی ها هم از بین برود.

این حادثه بااینکه خوشبختانه طبق برآورد مسوولان استانی خسارت مالی و جانی خاصی برجای نگذاشت اما متأسفانه به‌صورت ناخواسته‌ای سبب اختلاط و هجوم مردم به سطح کوچه و خیابان و اجتماعات چند نفره شد که می تواند می تواند شرایط قم را در کنترل و جلوگیری از کرونا بدتر کند.

زمان وقوع زلزله در دقیقه ۱۱ بامداد امروز زمانی بود که بیشتر مردم هنوز بیدار بودند و آن را احساس کردند و همین مساله سبب در بیرون آمدن مردم از خانه و شکستن حالت قرنطینه نسبی در بین مردم از ترس وقوع پس لرزه های محتمل بعدی شد.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا حاکی است که مردم برای دقایقی توصیه‌های بهداشت فردی و خودداری از تجمعات را فراموش کرده و در دسته‌های چندنفری از احساس و مشاهدات خود از زلزله حکایت می‌کردند.

آن چیزی که برای مدت‌زمانی در حدود یک ساعت سبب تجمعات متعدد در برخی کوچه‌ها و معابر قم بود ترس از پس‌لرزه‌های احتمالی زلزله بود، انتشار گسترده برخی شایعات در فضای مجازی نسبت به ابعاد زلزله و احتمال تکرار آن نیز در این امر بسیار تأثیرگذار بود.

پس از گذشت نزدیک به یک ساعت از گذشته زلزله نسبتاً شدید در قم و طبق برآوردهای میدانی وضعیت عمومی شهر کاملاً عادی بوده و مردم به خانه‌های خود برگشته‌اند و پارک‌ها و بوستان‌های شهر نیز برخلاف تجربه‌های گذشته وقوع زلزله شاهد حضور خانواده‌ها و گذراندن شب در این مکان‌های عمومی نیست.

کدخبر: ۳۱۴۹۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر